Hälsokontroll

Rehabhotellet Sthlm - Norrmalm-City, Stockholm

Syftet med att göra en hälsokontroll är att tidigt upptäcka samt förebygga sjukdomar och andra besvär. De flesta hälsocentraler och vårdcentraler erbjuder hälsokontroller.

När man blir äldre kan det vara bra att regelbundet kontrollera sin hälsa då risken för åldersrelaterade sjukdomar ökar. Även yngre personer kan genomgå en hälsokontroll.

Vår hälsokontroll

Våra hälsokontroller omfattas av minst två besök.

Besök 1 görs hos en av våra sjuksköterskor och då kontrolleras:

• Vikt
  • Midjemått
  • Uträkning av BMI
  • Blodtryck
  • Blodprovtagning

Fasteprover för kontroll av: blodstatus inkluderar blodvärde, blodsocker, leverprover, njurfunktion, blodfetter inklusive det goda och onda kolesterolet, ämnesomsättning och prostataprov

Besök 2 görs hos en läkare och då kontrolleras:

• Lymfkörtlar
  • Mun
  • Öron och hörsel
  • Uppföljning av blodstatus

Det är viktigt att ha i åtanke att en persons hälsa är föränderlig och att ett resultat från en hälsokontroll inte ger några framtida garantier. En hälsoundersökning är mer en anvisning om aktuellt hälsoläge, det vill säga inget varaktigt.

Informationen uppdaterades 18 januari 2017 av Vården.se

08-21 99 50
Visa telefonnummer

• Måndag - Söndag Dygnet runt ASiH-kontakt

Drottninggatan 33 - visa på karta

Om Rehabhotellet Sthlm

Här på Rehabhotellet erbjuder vi hälsokontroller, friskhetsintyg, vaccination, utbildningar och avancerad sjukvård i hemmet (ASiH).

Alla är välkomna hit för våra hälsokontroller och vaccinationer men för ASiH behöver du en remiss.

Intresserad av att boka en tid för vaccination? Klicka här.

Rehabhotellet erbjuder avancerad sjukvård i hemmet (ASiH) dygnet runt. Verksamhetens viktigaste mål är att aktivt upprätthålla och främja livskvaliteten hos patienter utifrån en helhetssyn – alla människor är unika.

Rehabhotellet startade i början av 2013 och har snabbt blivit ett populärt vårdalternativ som uppfyller landstingets och Socialstyrelsens krav.

Teamet inom Rehabhotellet

• Arbetsterapeut
  • Kurator
  • Dietist
  • Lymfterapeut

Vi har även tillgång till psykolog, kiropraktor, präst och diakon.

Ring för tidsbokning. Du får alltid en tid inom en vecka!

Rehabhotellet är godkänd av Socialstyrelsen och avtalspartner med Stockholms läns landsting

Övriga behandlingar hos Rehabhotellet Sthlm

• Utbildning i hjärt-lungräddning (HLR)

Hjärt-lungräddning, brukar förkortas HLR, är en första hjälpenbehandling som ges för att få igång hjärtverksamheten och andning på någon som... Läs mer

• ASiH

ASiH står för Avancerad Sjukvård i Hemmet. Det kan du få om du är allvarligt sjuk, men hellre vill vårdas i hemma än på sjukhuset. Du ka... Läs mer

• Vaccination

Människor kan vaccinera sig mot olika sjukdomar och vid olika tillfällen i livet. Exempelvis kan det röra sig om barnvaccination, resevaccin... Läs mer

• Lymfterapi

Lymfödem är en svullnad som ofta uppkommer i en arm eller ett ben. Denna svullnad med lymfvätska beror oftast på att lymfknutor eller lymfkä... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Aktivera Kiropraktik och Privatvård Tillgängligheten verkar bättre hos er än konkurrenter men ni har mycket bokat. - Gustav Cedenholm
    • BB Stockholm Family Ekerö Superbra hjälp med alla frågor osv. Johanna är super! :) - Malin Jonsson
    • Rosenlunds vårdcentral Detta är en riktigt dålig vårdcentral. Rekommenderas inte. - Moa Larsson
    • Rehdo Ett bra bemötande av en läkare som bryr sig samt tar sig tiden att lyssna på sin patient. Kunnig inom sin profession och som har hjälpt mig ... - Tatjana Sadkov