Logo Audika Sveavägen

Audika Sveavägen - Norrmalm-City, Stockholm

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket är kostnadsfritt och du behöver ingen remiss för att göra hörselundersökningen hos oss på Audika Sveavägen.

Hur går hörselundersökningen till?

Besöket tar cirka 60 min. En legitimerad audionom gör hörselundersökningen. Du får veta direkt hur bra du hör och om du skulle vara hjälpt av en eller två hörapparater. Du bestämmer själv om du vill gå vidare och prova ut en hörapparat eller tänka på saken. Valet är alltid ditt.

Boka en hörselundersökning genom att klicka på knappen ”Boka här” längre upp på sidan. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mail!

Informationen uppdaterades 18 oktober 2018 av Vården.se

Sveavägen 83, STOCKHOLM - Visa på karta

Om Audika Sveavägen

Välkommen till Audika på Sveavägen!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Du når enklast vår klinik på Sveavägen 83 med pendeltåg, tunnelbana eller buss till Odenplan. Från Odenplan är det några minuters promenad till kliniken.

Vad kan Audika Sveavägen hjälpa dig med?

Vi erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen är kostnadsfri.

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Stockholms läns landsting eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Övriga behandlingar hos Audika Sveavägen

• Hörapparater

Audika på Sveavägen erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel ... Läs mer

• Batterier till hörapparater

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Sveavägen kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batte... Läs mer

Karta - Sveavägen 83, STOCKHOLM

• 11:15 - 11 dec, 2017