• 084 - 800 12 08

Gamla Brogatan 36-38, Stockholm - Visa på karta

AudioNova City - Norrmalm-City, Stockholm

Behöver du hjälp med utprovning av hörapparater?

Hos AudioNova City arbetar vi utifrån en egen metod för individuell utprovning av hörapparater. Den tar fasta på hur du hör just nu, dina behov och dina egna önskemål. Första steget till utprovning av hörapparater är alltid ett hörseltest.

Tre huvudtyper av hörapparater

Eftersom det finns olika öronform och hörselnedsättningar finns det också olika sorters hörapparater. De kan se ut på olika sätt men det finns tre huvudtyper:

• Bakom örat
  • I ytterörat
  • Inne i hörselgången

Hörapparaterna vi erbjuder har den senaste tekniken så att vi kan garantera bra ljudkvalité. Tillsammans med audionomen kommer ni fram till vilken som passar dig bäst.

Hjälpmedel till din hörapparat

Även med bra hörapparater kan det i vissa situationer vara svårt att uppfatta vad som sägs. Du kan därför behöva komplettera dina hörapparater med produkter som hjälper dig vid dessa tillfällen.

Har du nedsatt hörsel och behöver kompletterande hörselprodukter i ditt arbete kan du få bidrag av Försäkringskassan för en arbetsplatsanpassning.

Välkommen till oss på AudioNova City!

Informationen uppdaterades 09 januari 2018 av Vården.se

Om AudioNova City

Välkommen till AudioNova - Din Hörselspecialist!

AudioNova är en rikttäckande kedja av audionommottagningar och vi är specialiserade på anpassning och försäljning av hörapparater, hörselprodukter och hörselskydd.

Vi har korta väntetider och ingen remiss behövs för att komma till oss!

På AudioNova City kan våra erfarna audionomer hjälpa dig med hörselprov samt utprovning av hörapparater och hörselskydd. De kan också hjälpa till med arbetsplatsanpassningar för yrkesverksamma.

Fritt vårdval – Hörselmottagning

AudioNova City är auktoriserade av Stockholms läns landsting inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att personen över 18 år med lätt till måttlig hörselnedsättning kan få hjälp med behovsbedömning, förskrivning av hörselhjälpmedel, service samt viktig information kring hörselnedsättningen.

Vårdvalet ger patienten möjlighet att välja hörselprodukter inom landstingets sortiment eller fritt från vårt stora utbud av produkter med modern teknologi.

Kontakta oss på AudioNova City för att boka tid!

Informationen uppdaterades 09 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos AudioNova City

Hörseltest hos AudioNova City i Stockholm

Har du nedsatt hörsel? Vi kan hjälpa dig! Nedsatt hörsel kan ge försämrad livskvalité och social isolering. Många situationer i vardagen ...

Hörapparater hos AudioNova City i Stockholm

Behöver du hjälp med utprovning av hörapparater? Hos AudioNova City arbetar vi utifrån en egen metod för individuell utprovning av hörapp...

Tinnitus hos AudioNova City i Stockholm

Upplever du besvär med tinnitus? Tinnitus är inte en sjukdom utan ett symtom och kan beskrivas som ljud i öronen som inte kan uppfattas a...

Batterier till hörapparater hos AudioNova City i Stockholm

fr. 200 kr

Behöver du batterier till dina hörapparater? Alla hörapparater är idag batteridrivna och drivs av specialbatterier. Hos AudioNova City er...

Karta - Gamla Brogatan 36-38, Stockholm