Drottninggatan 33, 2tr (vid Sergels torg) - Visa på karta

Nordiska Kliniken - Norrmalm-City, Stockholm

Fettsugning eller laserassisterad fettsugning (Smartlipo) är ett plastikkirurgiskt ingrepp som utförs i syfte att avlägsna fett ifrån lokala fettansamlingar på kroppen som inte svarar på diet eller träning.

Vi föds med ett visst antal fettceller som ändrar storlek vid upp eller nedgång av vikt. Vid fettsugning avlägsnas fettceller och antalet minskar lokalt och har därmed svårt att återbildas, vilket ofta gör resultatet bestående förutsatt att man är viktstabil. Det är lätt att bli fixerad vid volymer och mängden fett som sugs ut men för resultatet är det fettet som lämnas kvar som är viktigast - Det måste vara jämnt och i ett lagom tjockt lager för att det ska se naturligt ut och för att undvika besvär.

Först och störst i Sverige inom laserassisterad fettsugning (Smartlipo)

Fettsugning med laser (Smartlipo) var Nordiska Kliniken först med att introducera i Sverige (2004) och har genom åren byggt upp en stor erfarenhet av behandlingsmetoden med flest utförda operationer i Sverige. Vi successivt utvecklat och förbättrat tekniken till nuvarande Smartlipo enligt Nordiska Kliniken.

Smartlipo är ett hjälpmedel som i rätt händer kan ge en skonsam operation med kort återhämtningstid, mindre svullnad och blåmärken, jämnt resultat och en god hudåtstramning. Vi har med framgång behandlat områden som haka, hals, armar, bröst, buk, höfter, lår, knän m.fl.

Smartlipo enligt Nordiska Kliniken är en metod där Smartlipo försiktigt kombineras med fettsugning då vi upplever att fibrotiska områden, men även mindre hård fettväv, blir mer lättarbetad och går att suga ut med smalare kanyler. I kombination med MicroAire, som numera används vid samtliga ingrepp, vilket är en vibrerande fettsug blir ingreppet än skonsammare och med jämnare resultat till följd. Inte sällan kan den som genomgått ett ingrepp återgå till arbete kort tid efter ingreppet, beroende på hur stort område som behandlats.

Vi vill dock understryka att fettsugning med laser är ett bra hjälpmedel men att det är erfarenheten hos kirurgen som avgör hur väl hjälpmedlet kommer till användning och Nordiska Kliniken har som nämnt mest erfarenhet i Sverige inom området.

Vi betraktas därmed som referensklinik i Sverige för denna unika behandlingsmetod.

På vår hemsida kan du läsa mer om hur en bröstförstoring går till och vad det innebär. Du hittar länken i meny till höger.

Informationen uppdaterades 12 mars 2018 av Vården.se

Om Nordiska Kliniken

Varmt välkommen till Nordiska Kliniken!

Nordiska Kliniken är en av Sveriges ledande kliniker för plastikkirurgi, estetiska behandlingar och medicinsk hudvård. Vi grundades 2005 och idag erbjuder vi ett stort och heltäckande utbud av estetiska behandlingar för både hud, kropp, hår och ansikte.

Nordiska Kliniken ligger centralt mitt i Stockholms hjärta vid Sergels torg. Hos oss erbjuder vi exklusivitet, komfort och tillgänglighet för patienter från hela landet.

Toppmodern klinik

Nordiska Kliniken är toppmodernt medicinskt utrustad och vi har stora operationssalar, uppvakningssalar, konferensrum, utbildningssalar, mottagningsrum och behandlingsrum.

Patienten i fokus

Kvalitet, säkerhet och att använda de allra senaste och effektivaste behandlingsmetoderna är grundläggande för oss, men det som gör oss helt unika är vår patientservice. Våra erfarna specialister lyssnar alltid på dina önskemål och förväntningar samt ger dig en individuell vägledning. Hos oss är alltid du i fokus och vi presterar vårt yttersta för att uppnå bästa resultat. Vårt mål är att alltid ge dig omsorg och personlig service samt erbjuda en behandling som är optimal för just dig.

Vår expertis består av specialistläkare inom plastikkirurgi, anestesi- och intensivvård.

Välkommen till Nordiska Kliniken - hos oss kan du känna dig trygg.

Informationen uppdaterades 12 mars 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Nordiska Kliniken

Bröstförstoring hos Nordiska Kliniken i Stockholm

Bröstförstoring är en av de skönhetsåtgärder som kvinnor efterfrågar mest. Många förknippar välbefinnande med tillfredställelse över sin kro...

Bröstlyft hos Nordiska Kliniken i Stockholm

Bröstlyft är ett plastikkirurgiskt ingrepp som minskar häng och formar om bröstet så att det känns fastare och ungdomligare. Bröstens utseen...

Fettsugning haka hos Nordiska Kliniken i Stockholm

Fettsugning mage hos Nordiska Kliniken i Stockholm

Bukplastik hos Nordiska Kliniken i Stockholm

Bukplastik är ett plastikkirurgiskt ingrepp som tar bort överskottshud mellan naveln och nedre delen av buken. Även bukväggen stramas upp så...

Ögonlocksplastik hos Nordiska Kliniken i Stockholm

Ögonlocksplastik är en plastikkirurgisk operation för att omforma hud, muskulatur och fett kring ögonen. Med stigande ålder förändras uts...

Patrik Höijer

Injektionssjuksköterska

Denise Fa

Denise Fa

Injektionssjuksköterska

Karta - Drottninggatan 33, 2tr (vid Sergels torg)