Logo Nordiska Kliniken

Nordiska Kliniken - Norrmalm-City, Stockholm

Bröstförstoring är en av de skönhetsåtgärder som kvinnor efterfrågar mest. Många förknippar välbefinnande med tillfredställelse över sin kropp.

Förstoringen kan förutom att göra brösten större även utjämna storleksskillnader och återskapa fyllighet och fasthet som gått förlorat till följd av exempelvis graviditet, viktnedgång, ålder eller sjukdom. Ibland rekommenderar vi att en förstoring kombineras med ett bröstlyft (Mastopexi).

En bröstförstoring är ett plastikkirurgiskt ingrepp där ett bröstimplantat placeras i bröstet. Ett bröstimplantat placeras antingen framför eller bakom bröstmuskeln och du kan välja mellan många olika fabrikat och former på marknaden. För att placera implantatet i bröstet gör plastikkirurgen ett snitt i huden och ärret kan antingen placeras i armhålan, vid kanten av vårtgården eller i vecket under bröstet.

3D-simulering

Inför valet att genomgå en bröstförstoring anser vi på Nordiska Kliniken att det är viktigt att du känner till alla valmöjligheter och att du känner kontroll över hur operationen går till. I samband med mottagningsbesöket har du möjlighet att få en 3D-simulering av din kropp, där du kan se slutresultatet i förväg.

Du kan själv se hur valet av form och storlek av implantatet ändrar utseendet på dina bröst och därmed bättre komma fram till vilket implantat som du upplever passar dig bäst. Vi erbjuder alla efterfrågade bröstimplantat på den svenska marknaden och du har möjlighet att välja det märke som känns rätt för just dig.

Mottagningsbesök

Vid mottagningsbesöket får du fylla i en hälsodeklaration avseende eventuella tidigare eller nuvarande sjukdomar och medicinering. Därefter träffar du din plastikkirurg och tillsammans går ni igenom dina önskemål och just dina förutsättningar.

På vår hemsida kan du läsa mer om hur en bröstförstoring går till och vad det innebär. Du hittar länken i meny till höger.

Informationen uppdaterades 12 mars 2018 av Vården.se

Drottninggatan 33, 2tr (vid Sergels torg) - Visa på karta

Om Nordiska Kliniken

Varmt välkommen till Nordiska Kliniken!

Nordiska Kliniken är en av Sveriges ledande kliniker för plastikkirurgi, estetiska behandlingar och medicinsk hudvård. Vi grundades 2005 och idag erbjuder vi ett stort och heltäckande utbud av estetiska behandlingar för både hud, kropp, hår och ansikte.

Nordiska Kliniken ligger centralt mitt i Stockholms hjärta vid Sergels torg. Hos oss erbjuder vi exklusivitet, komfort och tillgänglighet för patienter från hela landet.

Toppmodern klinik

Nordiska Kliniken är toppmodernt medicinskt utrustad och vi har stora operationssalar, uppvakningssalar, konferensrum, utbildningssalar, mottagningsrum och behandlingsrum.

Patienten i fokus

Kvalitet, säkerhet och att använda de allra senaste och effektivaste behandlingsmetoderna är grundläggande för oss, men det som gör oss helt unika är vår patientservice. Våra erfarna specialister lyssnar alltid på dina önskemål och förväntningar samt ger dig en individuell vägledning. Hos oss är alltid du i fokus och vi presterar vårt yttersta för att uppnå bästa resultat. Vårt mål är att alltid ge dig omsorg och personlig service samt erbjuda en behandling som är optimal för just dig.

Vår expertis består av specialistläkare inom plastikkirurgi, anestesi- och intensivvård.

Välkommen till Nordiska Kliniken - hos oss kan du känna dig trygg.

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Nordiska Kliniken

• Bröstlyft

Bröstlyft är ett plastikkirurgiskt ingrepp som minskar häng och formar om bröstet så att det känns fastare och ungdomligare. Bröstens utseen... Läs mer

• Fettsugning haka

Fettsugning eller laserassisterad fettsugning (Smartlipo) är ett plastikkirurgiskt ingrepp som utförs i syfte att avlägsna fett ifrån lokala... Läs mer

• Fettsugning mage

• Bukplastik

Bukplastik är ett plastikkirurgiskt ingrepp som tar bort överskottshud mellan naveln och nedre delen av buken. Även bukväggen stramas upp så... Läs mer

• Ögonlocksplastik

Ögonlocksplastik är en plastikkirurgisk operation för att omforma hud, muskulatur och fett kring ögonen. Med stigande ålder förändras uts... Läs mer

Karta - Drottninggatan 33, 2tr (vid Sergels torg)

• Fråga ställd 18:21 06 apr 2017

Hej! Det är nämligen så att jag bor i London och vill göra bröstförstoring. Tänkte höra, har ni någon tid i slutet av april/början av maj? Med vänlig hälsning, Mathilda

Nordiska Kliniken svarar:

Hej Mathilda,
    Tack för din förfrågan. Vi kan absolut hjälpa dig! Har du möjlighet att skicka din förfrågan till info@nordiskakliniken.se ?

Tack!

Vänligen,