• 08-55 80 80 00

Sveavägen 13, Stockholm - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 08:00 - 15:00 Lunchstängt 12:00-13:00
  • Fredag 08:00 - 12:00 Endast akut

Gynekologcentrum - Norrmalm-City, Stockholm

Om du under en längre tid har försökt att bli gravid så kan man genomgå en fertilitetsutredning (infertilitetsutredning). Det finns en rad olika faktorer som påverkar fertiliteten, både hos män och hos kvinnor.

Efter hur lång tid bör man genomgå en fertilitetsutredning?

Generellt kan man säga att om man försökt bli gravid under ungefär ett års tid så är det bra att genomgå en fertilitetsutredning. Självklart varierar tiden och vet man med sig att det finns anledning att tro att man kan ha svårigheter att bli gravid så är det bra att påbörja utredningen tidigare.

Utredningen

Utredningen är individuell och anpassas efter varje patient. Vi inleder utredningen med ett personligt möte där vi lära känna varandra och pratar igenom de olika faktorer som kan påverka.

Det tar normalt två till tre månader att genomföra och få svar på utredningen.

Välkommen att kontakta oss för mer information om fertilitetsutredning.

Informationen uppdaterades 01 oktober 2015 av Vården.se

Om Gynekologcentrum

4,9

Gynekologmottagningen, Läkarhuset Hötorget, är en av Stockholms äldsta privata läkarmottagningar. Doktor Nicholas von Uexküll har varit verksam i läkarhuset på Hötorget sedan 1994.

Till vår mottagning kommer du enklast genom att själv boka tid hos vår sjuksköterska. Vi har sällan långa väntetider och vi erbjuder dagligen akuta tider.

Hos oss utreder och behandlar vi:

• Blödningsrubbningar

• Urinläckage

• Hormonella störningar

• Preventivmedelsrådgivning

• Akuta gynekologiska besvär

Välkommen till Gynekologcentrum du också!

Informationen uppdaterades 01 oktober 2015 av Vården.se

Behandlingar hos Gynekologcentrum

Gynekologisk undersökning hos Gynekologcentrum i Stockholm

En gynekologisk undersökning innebär en undersökning av kvinnans underliv. Att inta en gynekologstol kan upplevas obehagligt och besvärande ...

Preventivmedelsrådgivning hos Gynekologcentrum i Stockholm

Gynekologcentrum erbjuder dig preventivmedelsrådgivning. Här har vi sällan långa väntetider utan sätter värde på att vara tillgängliga. ...

Abortrådgivning hos Gynekologcentrum i Stockholm

Om du är gravid men önskar avbryta den kan vi ge dig rådgivning. Du får träffa en gynekolog och tillsammans pratar ni igenom situationen. ...

Fertilitetsutredning hos Gynekologcentrum i Stockholm

Barbro Brobeck

Sjuksköterska

Nicholas von Uexküll

Leg. läkare

Karta - Sveavägen 13, Stockholm

4,9

15:40 - 26 sep, 2018 skrev:

Mycket noggrann och kunnig äldre läkare som ingav stort förtroende och kunskap. Stor social kompetens bredvid sin kunskap inom gynekologi.

07:47 - 25 jun, 2018 skrev:

Har gått hos Nicholas över 40 år, finns inte bättre gynekolog än han. Så mycket kunnighet,empati och charm . Alltid lyssnar på patienten pch man känner sig så välkommen❤️Absolut att rekommendera.

21:03 - 06 jun, 2018 skrev:

Har gått hos Nicolas i över 21 år.Han är sjukt proffsig och kompetent.
Bästa Nicolas!
/Maria

18:46 - 31 maj, 2018

10:26 - 14 maj, 2018

09:21 - 08 feb, 2018

14:56 - 09 jan, 2018

14:00 - 22 nov, 2017 skrev:

Nicolas är en väldigt bra och duktig gynekolog. Han är en väldigt engagerad, lugn och professionell samt att han får en att känna sig trygg. Rent och fint mottagningsrum och lätt att boka tid!

14:46 - 20 nov, 2017 skrev:

Jag har gått här i snart 20 år och är mycket nöjd.

12:46 - 25 sep, 2017

23:06 - 23 sep, 2017 skrev:

Bästa jag träffat. Han Upptäckte o remitterade till punktion av sköldkörteln. Visades att jag har underfunktion av sköldkörteln som jag gick runt med i minst 8 år enligt Nicholas.
Jag förstod aldrig varför all min ork försvann sakta med massa olika symtom som panikångest m.m när barnen började växa upp.
Vårdcentralen lyssnade inte o sa att värden på sköldkörteln kan svänga upp o ner. Försökte flertal ggr att få hjälp hos de. Togg ngt år innan jag träffade Nicholas.
Minns då jag sökte redan hjälp när min yngsta var bara 6 år.
Jag minns inte varför jag hamnade hos Nicholas men tror att det var för vanlig gynundersökning.

Det tog mig flertal år att bli bättre.
Det var år 2006. Har tyvärr inte träffat honom sen dess. Men är otroligt Tacksam för att han upptäckte att ngt var fel.

Får man inte hjälp på vårdcentralen sök vidare!

16:59 - 17 jun, 2017 skrev:

Har gått hos Nicholas Uexkull många år och det säger väl allt. Professionell, kunnig, vänlig, tydlig, effektiv. Hoppas han arbetar många år till!!!

19:55 - 03 mar, 2014 skrev:

Världens bästa gynekolog!! Första gången jag gick till en gynekolog mötes jag av Nicholas, 14-15år gammal och sjukt nervös.. Han fick mitt förtroende på en gång och har nu i snart 10 år gått hos honom! Har träffat andra gynekologer också men inte alls känt samma tillit där! Han har både humor och är väldigt pedagogiskt! Aldrig haft problem med honom, utan alltid varit nöjd. Han lämnar en aldrig ovetande och är professionell! Rekommenderar honom starkt!! Kommer vara jobbigt att hitta en annan när han går i pension!

• Fråga ställd 22:27 17 mar 2015

Hej första gången ja kontaktar en gynekolog. Ja e orolig för jag kanche inte kan bli gravid?
    Och en till fråga tar ni vårdkortet. ?
    MVHJenny

Gynekologcentrum svarar:

Hej Jenny!!
    Tänk positivt! I min roll som gynekolog brukar jag säga, att alla kvinnor kan bli gravida, tills motsatsen bevisas!!
    Jag gissar att Du inte är alltför gammal, vilket också ligger på plussidan för Dig.
    Om Du med "vårdkortet" menar "frikort", så är svaret JA.
    Annars är vi anslutna till landstinget med vanliga avgifter för patientbesök.
    Utan frikort=350 kronor.
    Välkommen att boka tid för ett första samtal, om Du vill!!

Med vänlig hälsning, Nicholas von Uexkull/gynekolog

• Fråga ställd 00:10 19 jul 2014

Hej!

Jag heter Hana och är barnlösa många år. Jag bor utanför Stockholm Hur blir min situation?

MVH Hana.

Gynekologcentrum svarar:

Hej! Omöjligt att svara på utan att ha flera uppgifter!
    Boka tid hos någon gynekolog för ett första samtal om
    Dina möjligheter! Du kan t ex boka hos oss via
    Min sköterska när hon är tillbaka efter 4 augusti.