Friskintyg/läkarintyg

Logo City Hälsocentral

City Hälsocentral - Norrmalm-City, Stockholm

När kan jag vara i behov av ett friskintyg/läkarintyg?

• Körkort
  • Adoption
  • Sjöfart
  • Pensionsförsäkring
  • Utlandsarbete
  • Studier utomlands

Utlandsintyg

Ska du flytta/stationeras utomlands ensam eller med familj? Vi utför specialintyg för till exempel Kina, Saudiarabien m fl.

Är du i behov av ett frisk- eller läkarintyg är du välkommen att kontakta oss på City Hälsocentral!

Slöjdgatan 9, Stockholm - Visa på karta

• Se hemsida för aktuella tider.

Om City Hälsocentral

City Hälsocentral är verksamma i centrala Stockholm. Hos oss har stockholmare vaccinerat sig, fått sina hälsokontroller utförda och friskintyg sedan 1972.

Vid ett besök hos oss blir du mottagen i ett enskilt rum, i en behaglig miljö och får berätta om just dina behov. Vi tar oss tid och ser till att du får rätt hjälp. Du möts alltid av kompetent, välutbildad och trevlig personal. Det är ett av våra löften till dig.

Vi utför alla typer av vaccinationer inför resor över hela världen samt inhemska sjukdomar.

Hela familjen kan komma samtidigt. Vi har lång erfarenhet av att jobba med barn. Vi sätter ihop den lösning som passar bäst för dina barn eller familjs speciella behov.

Välkommen att kontakta oss på City Hälsocentral!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos City Hälsocentral

• Allmänkirurgi

Dr Berry Katzenstein är medicinskt ansvarig läkare på City Hälsocentral. Här följer exempel på problem som allmänkirurgin behandlar: ... Läs mer

• Hälsokontroll

Hälsokontrollen görs vid två besök och tar en dryg timme i anspråk. Vår hälsoundersökning består av följande delar: Sköterskebesök ... Läs mer

• Urologi

Dr Berry Katzenstein är medicinskt ansvarig läkare på City Hälsocentral. Vad innebär urologi? Urologi är läran om urinvägarna (urinrö... Läs mer

• Vaccination

Vi utför alla typer av vaccinationer inför resor över hela världen, samt mot inhemska sjukdomar. Exempel vaccination som du kan få hos Ci... Läs mer

Karta - Slöjdgatan 9, Stockholm

• Fråga ställd 15:13 02 maj 2018

Hej. Jag behöver göra en hälsokontroll för ansökan att studera i Rumänien. De behöver intyg från följande undersökningar:
    Öron, näsa, hals.
    Neurologisk undersökning
    Psykiatrisk undersökning

Jag behöver också göra en psykologisk undersökning.

Kan ni hjälpa till med detta? Vad skulle det kosta?

Tack på förhand

Hejsan !
    Sorry svarade dig på annat mejl tidigare. vi kan göra intyg för ett medical cerificate men vad menar man psykologisk undersökning? Om det skall ske hos nån specialist är vi inte rätt instans/ MVH Catharina sjuksköterska

• Fråga ställd 09:28 05 dec 2016

Kostnad hos er för friskintyg på Ekg och blodtryck?

Hejsan Barbro!
    Vet ej om du redan har fått nåt svar? Men ett sådant intyg kostar 1500 kr
    MVh
    Catharina sjuksköterska

• Fråga ställd 23:07 13 jun 2013

Min gudson behöver ett friskintyg för ett amerikanskt universitet, kan ni hjälpa med det snabbt.

City Hälsocentral svarar:

Hej! Du är välkommen att ringa för bokning av friskintyg på telnr 08-206990.
    MVH syster Susanne