Logo City Hälsocentral

City Hälsocentral - Norrmalm-City, Stockholm

Hälsokontrollen görs vid två besök och tar en dryg timme i anspråk.

Vår hälsoundersökning består av följande delar:

Sköterskebesök
- Anamnesupptagande i form av ett frågeformulär angående hälsotillstånd och eventuell fysiskt och psykisk arbetsmiljö.
- Samtal kring kost, motion, hälsa och de eventuella behov som framkommer. - Längd, vikt, BMI och midjemått.

Analys av blod, urin och avföring

1. Blodanalysen ger information om bl a blodvärde, sänka, lever, njurar, blodsocker , blodfetter som kolesterol mm. På män över 50 år tas även prostata (PSA) prov och på kvinnor ämnesomsättningsprov (TSH).

2. Urinanalysen ger information om ev förekomst av äggvita, socker, bakterier och röda blodkroppar.

3. Avföringsprovet syftar till att tidigt upptäcka förändringar i tarmkanalen.

Medicinsk – tekniska undersökningar

EKG, blodtrycksmätning, lungfunktionsprov och vid behov görs syn och/eller hörselundersökning.

Läkarundersökning

Hälsoundersökningen avslutas med en noggrann läkarundersökning. Läkaren sammanställer samtliga resultat och du informeras muntligt och skriftligt. Om så behövs görs hänvisning till extern instans.

Behandling ingår inte i denna hälsokontroll.

Välkommen City Hälsocentral!

Visa telefonnummer

Slöjdgatan 9, Stockholm - Visa på karta

• Se hemsida för aktuella tider.

Om City Hälsocentral

City Hälsocentral är verksamma i centrala Stockholm. Hos oss har stockholmare vaccinerat sig, fått sina hälsokontroller utförda och friskintyg sedan 1972.

Vid ett besök hos oss blir du mottagen i ett enskilt rum, i en behaglig miljö och får berätta om just dina behov. Vi tar oss tid och ser till att du får rätt hjälp. Du möts alltid av kompetent, välutbildad och trevlig personal. Det är ett av våra löften till dig.

Vi utför alla typer av vaccinationer inför resor över hela världen samt inhemska sjukdomar.

Hela familjen kan komma samtidigt. Vi har lång erfarenhet av att jobba med barn. Vi sätter ihop den lösning som passar bäst för dina barn eller familjs speciella behov.

Välkommen att kontakta oss på City Hälsocentral!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos City Hälsocentral

• Allmänkirurgi

Dr Berry Katzenstein är medicinskt ansvarig läkare på City Hälsocentral. Här följer exempel på problem som allmänkirurgin behandlar: ... Läs mer

• Friskintyg/läkarintyg

När kan jag vara i behov av ett friskintyg/läkarintyg? Körkort Adoption Sjöfart Pensionsförsäkring Utlandsarbete Studier utomlands... Läs mer

• Urologi

Dr Berry Katzenstein är medicinskt ansvarig läkare på City Hälsocentral. Vad innebär urologi? Urologi är läran om urinvägarna (urinrö... Läs mer

• Vaccination

Vi utför alla typer av vaccinationer inför resor över hela världen, samt mot inhemska sjukdomar. Exempel vaccination som du kan få hos Ci... Läs mer

Karta - Slöjdgatan 9, Stockholm

• Fråga ställd 13:54 24 okt 2017

Vad kostar det för en familj för 4 ?

City Hälsocentral svarar:

Hejsan Pamela !
    Jag kan inte riktigt svara på din fråga. Du måste precisera mer . Ring oss gärna på tel nr 08206990/ Catharina

• Fråga ställd 13:05 27 jun 2017

Hej! Vad kostar en hälsokontroll? Gäller frikort?
    /Eva

City Hälsocentral svarar:

Hejsan Eva ! Vår hälsokontroll kostar 2650 kr för 2 besök. Du kan läsa om den på vår hemsida. www.cityhalsocentral.se
    MVH
    Catharina sjuksköterska