Kind- och hakplastik hos Astoriakliniken i Stockholm

Kungsgatan 37, 5tr, Stockholm - Visa på karta

Kind- och hakplastik

Kindbensförstoring görs vanligen numera med injektion av volymsökande fillers som Stylage XL eller juvederm voluma. Det anses mer förutsägbart än fettransplation.

Hur går ingreppet till?

Vid injektion med fillers kan man gå hem direkt efteråt.

Hakplastik görs antingen för att förstora eller förminska hakan. Vid en hakförstoring läggs vanligtvis ett implantat på hakan antingen via snitt under hakan eller via munnen med Astoriaklinikens unika metod, som inte ger något synligt ärr.

Implantatet är gjort i fast silicon som integreras med formen på hakan. Det har använts i tiotals år utan långtidskomplikationer. En övergående känselnedsättning i hakpartiet kan dock i enstaka fall uppstå i samband med insättningen in ifrån munnen.

En hakförminskning sker oftast via ett snitt under hakan från vilket man reducerar mjukdelar och käkben, ibland i kombination med fettsugning på halsen. Om man enbart ska reducera hakfettet kan det bli inifrån munnen. En operation av hakan utförs i lättnarkos och tar cirka en timme.

Efter ingreppet

Man går hem samma dag, med tejpad haka. Stygnen tas efter 7-10 dagar. Efter operationen kan blåmärken och stelhet förekomma men detta försvinner på ett par veckor.

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Informationen uppdaterades 21 november 2018 av Vården.se

Om Astoriakliniken

4,9

Astoriakliniken är en multidisciplinär klinik med lång erfarenhet inom plastikkirurgi beläget på Kungsgatan 37 mitt i Stockholm. Klinikens tre kirurger är erfarna överläkare, docent Per-Olle Haraldsson, ÖNH/näs- och ansiktsplastikkirurg, biträdande överläkare, Babak Alinasab, näs- och ansiktstraumakirurg, samt Ingemar Blomgren, specialist i plastikkirurgi.

Vårt mål är att med vår långa erfarenhet hjälpa dig med en god, högkvalificerad och serviceinriktad vård samt kirurgi för att du ska få bästa möjliga resultat.

Vilka ingrepp och behandlingar erbjuder Astoriakliniken?

De vanligaste ingreppen är kosmetisk näsplastik, hakplastik, andningsförbättrande näsoperationer, ögonlocksoperationer, ytteröreplastiker, ansiktslyft, läppförstoring och ansiktskonturerande fillers, botoxbehandling, fettsugning, bröstoperationer, bukplastik, v soft-lift samt Silhouette trådlyft.

Både den estetiska och rekonstruktiva plastikkirurgin görs för att förbättra utseendet och patientens livskvalitet.

Innan ingreppet

Kirurgernas långa erfarenhet gör att du på ett förtroendefullt sätt, kan beskriva dina problem och få en realistisk bedömning om vad som är möjligt att göra för just dig. Vid den preoperativa konsultationen tar vi även bilder och ibland kan vi även ge dig en datormanipulerad imagingbild av slutresultatet.

Alla typer av privat- och försäkringspatienter är välkomna till oss. Vi arbetar utan landstingsavtal och har därför inget remisstvång.

Välkommen till oss på Astoriakliniken!

Informationen uppdaterades 21 november 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Astoriakliniken

Kind- och hakplastik hos Astoriakliniken i Stockholm

Läppförstoring hos Astoriakliniken i Stockholm

Läppförstoring kan göras på många olika sätt. Den kan dels göras med injektioner, kroppsegna eller syntetiska material, men också med operat...

Näsplastik hos Astoriakliniken i Stockholm

Näsplastik utförs av tre skäl- för att förbättra luftflödet, för att återställa näsans form efter skada eller av kosmetiska skäl för att för...

Pannlyft hos Astoriakliniken i Stockholm

Ett pannlyft syftar till att lyfta ögonbrynen och minska djupa rynkor och veck i pannan. Detta görs genom titthålsteknik (endoskopisk teknik...

Utstående öron hos Astoriakliniken i Stockholm

En operation för utstående öron syftar till att ”sätta tillbaka” öronen. Det vanligaste är att denna operation görs i förskoleåldern men äve...

Ögonlocksplastik hos Astoriakliniken i Stockholm

En ögonlocksplastik syftar till att ta bort hängande hud från övre ögonlocken eller påsar under ögonen. Man kan operera övre respektive nedr...

P-O Haraldsson

Docent Haraldsson är utbildad nässpecialist, huvud- och halskirurg vid Karolinska Universitetssjukhuset i Stockholm. Han har även studerat funktionell och estetisk näskirurgi och ansiktsplastikkirurgi hos ledande professorer i Tyskland, England och USA.

Docent Haraldsson har utfört över 5000 kosmetiska och funktionella näsoperationer sedan 80-talet. Han är också lärare på internationella kurser i näskirurgi för både plastikkirurger och ÖNH-läkare. Han har skrivit flera vetenskapliga artiklar bl.a. om näs- och ansiktskirurgi, skrivit bokkapitel om ansiktstrauma och är huvudförfattare till en bok om funktionell näs-septumkirurgi.

Han är bl.a. invald i nybildade Rhinoplasty Society of Europe, Sveriges delegat i European Academy of Facial Plastic Surger, medlem I Sveriges Läkarförbund, medlem i European Rhinologic Society samt i Royal Society of Medicine i London.

P-O Haraldsson har initierat och arrangerat flera internationella möten vid Karolinska Institutet i Stockholm.

Babak Alinasab

Medicine doktor Babak Alinasab har arbetat på Öron-, näs- halskliniken Karolinska Universitetssjukhuset sedan 2005, där han idag är biträdande överläkare och klinikansvarig inom näsplastik- & ansiktstraumakirurgi. Han arbetar extra på Astoriakliniken.

Babak Alinasab arbetar i huvudsak med specialinriktning på näsa, ansiktstrauma, bihåle-, skallbas- och cancerkirurgi. Han doktorerar inom ansiktstrauma.

Babak har utbildat sig inom Facial Plastic Surgery i USA hos Tom Wang som är världsauktoritet inom området och tidigare president of the American Academy of Facial Plastic and Reconstructive Surgery.

Babak Alinasab är medlem i European Academy of Facial Plastic Surgery, European Rhinologic Society, i Sveriges Läkarförbund, Svenskt rhinologiskt sällskap och Stockholms Näsvisa. Han har varit lärare och föreläst på flertal nationella och internationella kurser och möten inom näs- och ansiktsplastikkirurgi och ansiktstrauma.

Ingemar Blomgren

Docent Ingemar Blomgren har bedrivit estetisk plastikkirurgi sedan mitten av 80-talet och utför alla typer av estetiska ingrepp i ansiktet och på näsan, bröstkirurgi i olika former samt fettsugningar.

Docent Blomgren har i många år varit ägare till KirurgCentrum men har nu sålt kliniken och flyttat över sin verksamhet till Astoriakliniken.

Han utbildade sig till läkare på Karolinska Institutet, blev specialist i plastikkirurgi 1981, doktorerade inom plastikkirurgi på Sahlgrenska Sjukhuset i Göteborg 1984 och blev docent 1986. 1976 erhöll Ingemar Blomgren kompetens för att arbeta i USA och sedan 1998 i England.

Ingemar Blomgren har en ovanligt bred utbildning inom estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi. Han utförde redan på 80-talet, tillsammans med dr. Godina från Jugoslavien, den första mikrokirurgiska operationen i Sverige. Han arbetade sedan på Universitetssjukhuset Hopital Foch i Paris 1987 med mikrokirurgi och besökte där ledande estetiska plastikkirurger.

Doc Blomgren arbetade på Karolinska Sjukhuset 1986-1999. Där ledde han traumaverksamheten på plastikkirurgiska kliniken och samarbetade med Doc Haraldsson kring det stora Internationella Multidiciplinära Ansiktstraumasymposiet i Stockholm 1995.

Doc Blomgren deltog också i handläggningen av patienter med läpp-käk-gomspalt på Karolinska. Han har fortsatt resa och bl.a. vidareutbildats av de ledande plastikkirurgerna Prof. Ivo Pitanguy i Brasilien och Prof Monasterio i Mexico, studerat näskirurgi i Chicago, varit på Johns Hopkinsuniversitetet i Baltimore för att lära modern fettsugningsteknik samt i Peking på världens största plastikkirurgiska sjukhus BaDaChu.

Ingemar Blomgren är medlem av Svensk Plastikkirurgisk Förening och Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi - i den senare som ordförande i dess Etiska Råd.

Lena

Chefsjuksköterska

Susanne

Operationssjuksköterska

Karta - Kungsgatan 37, 5tr, Stockholm

4,9

10:48 - 05 apr, 2018 skrev:

After extensive research including consultations by other surgeons in the Stockholm area, I decided to receive a rhinoplasty and chin augmentation (w chin implant), performed by P-O Haraldsson. He took a lot of time to examine and was very friendly, calm, professional and able to ease my fears of the surgery itself. Also any further communication with Lena, the Chief Nurse, was super nice and straightforward.

The day of the surgery felt like a blink of the eye: everything went so fast but calm at the same time. Everybody was chatting, laughing and the atmosphere was very relaxed. I felt awesome right after waking up and wasn't in pain at all. I just took 1 Alderon at the same night but that was it. No pain; swelling and bruising were moderate. After 1 weel P-O removed the cast and I couldn't have been any happier. He created a perfectly shaped nose (which i could've never imagined to be hidden underneath my original nose) with a chin that fits the whole appearance of my face. Thanks so much!

22:45 - 14 mar, 2018 skrev:

Har genomgått septumplastik på Astoriakliniken och är idag mycket nöjd med resultatet. Åkte från Göteborg för att bli behandlad av P-O i Stockholm då jag efter omfattande research insåg att det var den rätta kliniken för mig. Jag fick bra information och kunde bolla med läkaren vid min initiala konsultation. Precis innan operation gick läkaren och jag tillsammans igenom vad vi bestämt skulle göras. Post-op blev jag även väl omhändertagen, fick all nödvändig information kring läkningsprocessen samt vad jag kunde förvänta mig uppleva de första dagarna. Efter 7 dagar återvände jag till Stockholm för suturborttagning samt avlägsnande av plastskena. Kliniken i sig är väldigt ren och fräsch, patientutrymmet (som används pre- och post-op) var väldigt rent och mysigt, jag kunde slappna av ordentligt trots att det rörde sig om en operation som många gånger kan vara skräckinjagande. Är väldigt tacksam att jag blivit behandlad av så kompetent och kunnig personal.

09:29 - 19 aug, 2017 skrev:

Gjorde bröstförmindskning hos Ingemar Blomgren fast då på en annan klinik 2009 och är fortfarande sjukt nöjd.

02:45 - 27 apr, 2017 skrev:

Gjorde näsoperation för 2 dagar sen, Babak är en fin och omtänksam hjälte som fixad det resultat man själv vill ha. Tills nu har allt gått hur smidigt som helt. Tack Astoria!

12:14 - 19 jan, 2017 skrev:

Jag opererade näsan på astoriakliniken för snart ett år sen och jag kunde inte vara mer nöjd med allting. Operationen och allt runt omkring gick jättesmidigt och mitt resultat är naturligt och perfekt. Har flera vänner som opererat sig här och alla har fått fina, naturliga resultat. Jag kände mig trygg från början till slut. Kan varmt rekommendera Astoriakliniken!

07:50 - 09 jun, 2015 skrev:

Gjorde en hakoperation hos P-O Haraldsson. Fantastiskt omhändertagande från början till slut och jättebra resultat på operationen.

13:01 - 11 jun, 2014 skrev:

Jag har gjort 2 bröstop och är Jättenöjd ! 😉💓
Varje gång har jag känt mig trygg! Ska i dag tillb för rutinkontroll! K