Hälsokontroll privat - MAXI

Logo Vegatus

Vegatus - Norrmalm-City, Stockholm

Vad innebär hälsokontroll MAXI?

Maxi är en heltäckande hälsokontroll och innehåller två läkarsamtal och tumörmarkörer som är avsedda att ge en möjlighet att få en så tidig varning om cancer som möjligt. Utöver våra generella hälsoprover inkluderar provtagningen avföringsprover, urinprov och flera tumörmarkörer.

I och med de två läkarsamtalen som är inkluderade, så ger det en större möjlighet för läkaren att använda sin kliniska erfarenhet och upptäcka och identifiera dolda symptom. Du kan också ställa frågor vad de olika prover betyder, hur de tolkas och vad du kan göra för att förbättra din hälsa.

Fri konsultation med läkare via telefon eller mail under hela året ingår också.

Vilka bör genomgå hälsokontroll MAXI?

Programmet vänder sig till personer som vill ha största möjliga kontroll över sin hälsa och som vill känna att det gjort vad som är möjligt för att undvika allvarliga sjukdomar.

Det första besöket

Ditt första besök hos oss omfattar en läkarundersökning med en noggrann allmän hälsokontroll inriktad på att identifiera symptom på sjukdomar som cancer, diabetes och hjärt-kärlsjukdomar etc. Då görs även provtagningen som innefattar tumörmarkörer och relevanta generella "hälsoprover".

Med våra tumörmarkörer täcker vi in riskområden från prostata eller äggstockar till tarmar, bukspottkörtel, lever, blod, hud och skelett. Då får vi sammantaget en bra, grundläggande bild av din historik, dina fysiska förutsättningar och dina kemiska normalvärden.

Uppföljande besök

När proverna analyserats träffar du din läkare igen så att du får resultaten presenterade och förklarade. Vi är noga med att du ska förstå resultaten och hur de kan påverka din livsföring.

Eftersom vi följer dig år från år känner vi dig och märker om något verkar annorlunda. För varje år får vi en bättre och säkrare bild av dina normalvärden, vilket innebär att vi snabbare kan fånga upp avvikelser.

Vad händer om vi inte hittar något?

Om vi inte hittar något avvikande träffas vi sedan varje år till vart tredje år (beror på din ålder) för ny hälsoundersökning och nya provtagningar som vi jämför med tidigare värden. Det är just jämförelsen med dina egna normalvärden som är intressant för mycket tidig upptäckt av olika allvarliga sjukdomar, exempelvis av olika cancerformer.

Vad händer om vi hittar något?

Om analysresultaten ger oss anledning att misstänka till exempel cancer eller hjärt-kärlsjukdom görs det en vidare utredning hos en specialist. Vi remitterar dig till relevant specialist, så du slipper gå till din husläkare.

Skulle man däremot konstatera exempelvis en tumör remitteras du till en behandlande klinik som kan påbörja behandling utan fördröjning.

Informationen uppdaterades 29 maj 2017 av Vården.se

6 800 kr

Inga kostnader tillkommer för ytterligare prover eller utredningar.

Barnhusgatan 20, Stockholm - Visa på karta

• Sommarstängt 29 juni - 9 augusti

Om Vegatus

Varumärket Vegatus vilar på en solid grund av framstående och mycket erfarna läkare som vill gå ifrån dagens sätt att behandla allvarliga sjukdomar först när symptom visat sig till att aktivt söka efter tidiga sjukdomstecken – långt innan patienten själv känt av några symptom.

Vi tar emot både företag och privatpersoner.

Diagnos före symptom

Vi vet att cancer liksom t ex hjärt- kärlsjukdomar kan upptäckas innan de ger symptom – bara man vet vad man letar efter och har tillräcklig kunskap att analysera alla blodvärden, väga in genetik och livsstilsfrågor för att sedan lägga det intellektuella pussel som leder fram till en sjukdomsmisstanke.

Många känner en oro inför att göra den här typen av undersökningar, man är helt enkelt orolig vad sjukdomen kan innebära. Men faktum är att både gällande cancer, hjärt-kärlsjukdomar och diabetes typ 2 är oddsen för att bli helt frisk högre ju tidigare man upptäcker den.

Om Vegatus läkarmottagning

Vegatus har läkarmottagning och kontor på Norra Bantorget i Stockholm, centralt beläget precis bredvid Centralstationen. Våra program med hälsokontroller drivs av ansvarig läkare docent Jörgen Boëthius och ansvarig sköterska Anna Nygren.

Övriga behandlingar hos Vegatus

• Företagshälsovård - kontor

Inom företagshälsovården gör vi bland annat omfattande hälsokontroller med speciellt fokus på att hitta cancer, hjärt- kärlproblem och andra... Läs mer

• Hälsokontroll privat - MEDI

4 200 kr

Vad innebär hälsokontroll MEDI? Medi är en allmän hälsokontroll inriktad på att identifiera symptom på sjukdomar som hjärt-kärlsjukdomar ... Läs mer

• Hälsokontroll privat - MAXI PLUS

7 900 kr Inga tillägg för ytterligare prover eller utredningar tillkommer.

Maxi Plus är en mycket omfattande hälsokontroll inriktad på att identifiera symptom på sjukdomar som cancer, hjärt-kärlsjukdomar och diabete... Läs mer

• Hälsokontroll MAXI PLUS med helkropps-MR

Maxi Plus med helkropps-MR är en oerhört omfattande hälsokontroll inriktad på att identifiera symptom på sjukdomar som cancer, hjärt-kärlsju... Läs mer

• Hormonrubbningar

6 000 kr Inga tillägg för ytterligare prover eller utredningar tillkommer.

Hos oss kan du träffa en endokrinolog! Hos oss på Vegatus arbetar en specialiserad läkare som undersöker och behandlar sjukdomar i kroppe... Läs mer

Karta - Barnhusgatan 20, Stockholm

• Fråga ställd 14:00 26 maj 2013

Hej! Jag undrar om man kan mäta igf-1 hos er och vad det isf kostar? Jag vill se effekt av periodisk fasta.
    Mvh,
    Lovisa

Vegatus svarar:

Hej Lovisa!

Vi håller på och tittar på om det kan inkluderas. Det är ett dyrt prov och frågan är om det inte motsvaras av en kombination av två andra prov som vi redan tar.
    Vårt vetenskapliga råd håller på och undersöker det.

Vill du att jag återkommer till dig då vi fått svar eller vill du gå vidare med den uppsättning prover vi har idag? Hör gärna av dig till mig på nedan adress.

Med vänliga hälsningar

Victoria Boëthius