Krona på enstaka tand, helkeramisk

* Inkl. Högkostnadsskydd

Sveavägen 13, 9tr, Stockholm - Visa på karta

Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe - Norrmalm-City, Stockholm

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Informationen uppdaterades 27 april 2018 av Vården.se

Om Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe

Jag heter Anna Wraxe och jag är en av tandläkarna på mottagningen Hötorgstandläkarna i Stockholms city. Här jobbar jag tillsammans med mitt team bestående av tandhygienist Annette Engström och Anneli Arnekleiv.

Behandlingar

Vi utför de flesta typer av behandlingar. Allt från patienter med stort behandlingsbehov till de som vill få estetisk tandvård. Vi kan även hjälpa dig som är tandvårdsrädd.

Vid behov har vi ett gott samarbete med specialister för att våra patienter ska få bästa möjliga vård.

Vi anstränger oss för att bedriva Grön Tandvård gällande de material vi använder.

Behandlingsfilosofi

Vårt mål är att alla, nya som gamla patienter, ska känna sig välkomna och få en kvalitativ behandling i en lugn miljö. Vi tror på att alla patienter ska informeras om munstatus och kostnader innan påbörjad behandling.

Varmt välkommen till oss!

Informationen uppdaterades 27 april 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe

Undersökning av ny patient hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
fr. 890 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
fr. 950 kr

Tandutdragning hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
fr. 1 560 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
fr. 1 500 kr

Rotfyllning av framtand hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

*fr. 3 428 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*fr. 5 195 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*fr. 5 195 kr

Tandblekning med Opalescence hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Över- och underkäke
fr. 4 800 kr

Hemmatandblekning hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Över- och underkäke
2 250 kr

Tandköttsinflammation hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Pris efter konsultation

Tandimplantat hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

Om du förlorat en eller flera tänder på grund av exempelvis tandlossning, karies eller fraktur, kan den förlorade tanden behöva ersättas med...

Barntandvård hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

• - Kostnadsfritt

Tandvårdsrädsla hos Hötorgstandläkarna - Tandläkare Anna Wraxe i Stockholm

Obehagligt att gå till tandläkaren? Hos Tandläkare Anna Wraxe har vi erfarenhet av att hjälpa patienter som lider av tandvårdsrädsla. Vi ...

Anna Wraxe

Anneli Arnekleiv

Tandsköterska/reception

Karta - Sveavägen 13, 9tr, Stockholm

10:50 - 18 maj, 2018 skrev:

Jättesnäll och väldigt kompetent läkare, omsorgsfulla händer.

15:15 - 17 maj, 2018 skrev:

Annat än högsta betyg går inte att ge. Både Anna, Anneli och Anette är proffsiga, supertrevliga och mycket duktiga! Här blir man väl mottagen och behandlad.

21:49 - 18 nov, 2017 skrev:

Tacksam för att Anna nu är min Tandläkare, hon är lugn och mjuk. Det tog 10 år innan jag tog steget till tandläkaren pgr av min tandvårdsrädsla, Rekommenderar verkligen denna mottagning. Alla är tillmötesgående. Det är ett härligt team.

08:25 - 26 okt, 2017 skrev:

Bästa tandläkaren jag haft. Hon är mjuk och lugn och framförallt proffsig i sitt sätt!

18:13 - 18 okt, 2017 skrev:

Ännu ett otroligt trevligt och informativt möte med rådgivning och behandling. Anna har en grym karisma och en lugnande aura något inte alla lyckas med i detta yrke. Skönt att känna att gå till tandläkaren är ett trevligt inslag i min dag! Varmt rekommenderad till nära, kära och bekanta!

19:27 - 03 okt, 2017

16:04 - 28 aug, 2017

13:54 - 25 aug, 2017 skrev:

Grym mottagning med bästa tänkbara service. Med värme och hjärta och att jag känner mig VIP:ad och är alltid i fokus för er.

08:02 - 27 jan, 2017 skrev:

Att få vara patient hos Anna Wraxe och hennes team är fantastiskt. Man möts alltid med ett leende och får ett mycket professionellt omhändertagande. Jag upplever verkligen att man jobbar som ett team på denna mottagning och att all personal har som mål att sätta patienten i fokus Jag kan varmt rekommendera Anna Wraxe och hennes medarbetare.

06:32 - 02 dec, 2016 skrev:

Trevligt bemötande och mycket kompetent. Rekomenderas högt!

12:32 - 23 nov, 2016 skrev:

Absolut den bästa tandläkaren!

09:23 - 25 okt, 2016 skrev:

Jag var precis på mitt första besök hos Anna. Hon är verkligen supergullig och mycket noggrann.
Jag kommer definitivt bli en permanent kund :) och rekommenderar varmt andra att gå till henne.

06:33 - 20 maj, 2016 skrev:

Blir alltid proffessionellt, trevligt och fint bemött, bästa tandläkaren.