Protetik/kronor, broar, implantat

aurakliniken_reception
Logo Aurakliniken

Aurakliniken - Norrmalm-City, Stockholm

Att ersätta tandförluster/fylla tandluckor med nya tänder.

Protetiska ersättningar för förlorade tänder pga. parodontit (tandlossning), trauma (olycksfallsskada) eller annan tandförlust med:

• Kronor och broar på egna tänder
  • Kronor och broar/proteser på implantat
  • Avtagbara proteser
  • Skalfasader/porslinskronor
  • Bettrehabilitering av gravt skadade bett med omfattande tuggsvårigheter.
  • Tandslitagebett – kronförse ”nötta” tänder pga tandgnissling, ätstörning eller andra mineralisationsskador
  • Problem med gamla kronor/broar/proteser/implantatkonstruktioner
  • Terapiplaneringar och behandlingsplaner

Undersökningen

En omfattande första undersökning görs med röntgen, foto och vid behov studiemodeller. Du som patient har möjligheten att komma med önskemål och synpunkter inför din kommande behandling.

Därefter får Du ett individuellt behandlingsförslag och en kostnadsberäkning på den vård som du och din tandläkare önskar hjälp med.

Du som patient är givetvis välkommen hit även utan remiss om du har några problem och frågeställningar angående kronor, broar (bryggor), proteser eller implantat-konstruktioner.

Stor erfarenhet även av tandvårdsrädda

Vår målsättning är att all behandling sker i lugn, harmonisk miljö och är smärtfri samt att du som patient har möjlighet att vara delaktig i behandlingen.

Vårt team har stor kompetens och lång erfarenhet att utföra komplicerade behandlingar även för dig som är tandvårdsrädd. Du får under behandlingen ligga i en skön behandlingsstol med Tempurmadrass.

Vi utför alla typer av protetiska behandlingar med fastsittande tänder i form av kronor, broar på egna tänder och/eller implantat samt avtagbara lösningar med olika typer av proteser.

Brunnsgatan 8 - Visa på karta

Om Aurakliniken

Aurakliniken är en specialistklinik som i huvudsak arbetar med kvalificerade behandlingar inom specialisttandvård. Vi har även mångårig erfarenhet av estetiskt tandvård och behandling av tandvårdsrädda.

Vi utför även allmäntandvård och kan ge dig all tandvård du behöver på Aurakliniken.

Om du vill komma hit på en undersökning, har några funderingar eller önskemål inom våra respektive specialområden är du varmt välkommen att kontakta oss.

Övriga behandlingar hos Aurakliniken

• Rotfyllning/Endodonti

Hos oss får Du hjälp med behandlingar gällande: rotbehandling på grund av karies, otäta fyllningar eller tandgnissling rotbehandling o... Läs mer

• Tandblekning

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos ... Läs mer

• Tandhygienist

Tandhygienisten jobbar framförallt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

• Tandlossning/Parodontit

Hos oss får du hjälp med alla behandlingar som rör: Parodontit (tandlossning) Periimplantit (infektioner kring implantat) Implantatop... Läs mer

Karta - Brunnsgatan 8