Logo Tandläkarna Graf

Tandläkarna Graf - Norrmalm-City, Stockholm

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser.

Innan tandblekning

Om en person har hål, tandsten eller missfärgningar måste detta åtgärdas innan behandling.

Hur lång tid tar behandlingen?

På en tandvårdsmottagning tar behandlingen ungefär en timme. För ett riktigt bra resultat kan behandlingen behöva upprepas en till två gånger vid olika tillfällen.

Har tandblekning några biverkningar?

Det man kan uppleva som obehagligt är ilningar samt irriterat tandkött ett par dygn efter behandling. I förlängningen har tandblekning inte några biverkningar.

Välkommen att kontakta oss för vidare information!

Informationen uppdaterades 21 mars 2017 av Vården.se

Visa telefonnummer

Sveavägen 45 - Visa på karta

• Tisdag - Torsdag 08:00 - 17:00

Om Tandläkarna Graf

Tandläkarna Graf driver en modern tandläkarpraktik belägen i centrala Stockholm. Här erbjuder vi alla former av tandvård, exempelvis vita lagningar, porslinskronor, skalfasader och keramiska broar. Vi utför även lättare estetisk tandreglering med Inman Aligner.

Vi har över femton års erfarenhet av implantatbehandlingar, där vi tar hand om allt från undersökning till färdigt jobb. Vi kan även erbjuda narkos och hjälper personer med tandvårdsrädsla.

På vår praktik arbetar vi för att tillgodose högt ställda krav på professionell verksamhet och tandvård. Vi använder alla moderna behandlingsformer och vidareutbildar oss kontinuerligt.

Våra patienter erbjuds ett skriftligt kostnadsförslag innan vi sätter igång med behandlingen. Vi kan även erbjuda ett förmånligt kreditupplägg i samarbete med Vasa kredit.

Tandläkarna Graf kan tillämpa specialistkompetens

Vid behov av specialistkompetens kan vi vända oss till vårt stora kontaktnät av erfarna specialister som vi har ett nära samarbete med. Stefan Graf arbetar även deltid på en specialistklinik.

Vi är Qulan-certifierade

Vi är certifierade enligt Qulan - ett kvalitetssäkringssystem för tandvården som hjälper oss att behålla och utveckla en hög standard inom områdena kvalitet, patientsäkerhet, miljö och trivsel.

Tandläkarna Graf är är certifierade enligt Qulan.

Välkommen som patient hos Tandläkarna Graf!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandläkarna Graf

• Allmän undersökning

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder... Läs mer

• Kronor

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig o... Läs mer

• Snark- och bettskena

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att... Läs mer

• Tandimplantat

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan... Läs mer

Karta - Sveavägen 45