Tandmottagning hos CityAkuten i Stockholm

Holländargatan 4, Stockholm - Visa på karta

Tandmottagning

CityAkuten Tand hjälper barn och vuxna, med eller utan besvär, med akuta tandbesvär. Men du är också välkommen enbart för en undersökning eller konsultation.

Vi är anslutna till Försäkringskassan och barn/ungdomar upp till 19 år behandlas kostnadsfritt.

Vi erbjuder tandvård alla dagar,, året runt

Vår tandmottagning är öppen kl. 08.00 – 20.00 alla dagar året om, både för drop-in eller tidsbokning. Mottagningen är öppen för alla, oavsett bostadsort (även utländska medborgare).

Vi genomför bland annat följande behandlingar:

Förutom akut tandvård genomför vi vanliga undersökningar, röntgen, rådgivning och olika behandlingar. Vi opererar visdomständer och genomför panoramaröntgen inför till exempel implantatbehandlingar.

Besöksadress: Olof Palmes Gata 13 A, 111 37 Stockholm

Välkommen till oss på CityAkuten!

Informationen uppdaterades 14 september 2017 av Vården.se

Om CityAkuten

4,9

CityAkuten startade 1983 som en akutmottagning med specialistläkare. Vi var en av de första mottagningarna dit människor kom för att de hade valt det själva. Möjligheten att få snabb specialistvård mitt inne i city är mycket uppskattad.

Vi har vår huvudsakliga verksamhet vid Hötorget i Stockholm, här finns specialistmottagningar inom olika medicinska områden.

Vi samarbetar också med apoteket Orpheus, Ögonläkargruppen City, Praktikertjänst Röntgen som finns i samma hus som CityAkuten vid Hötorget. Detta ger oss möjlighet att erbjuda en omfattande hjälp när du söker vård hos oss.

CityAkuten finns på fler platser än vårdkvarteret vid Hötorget i Stockholm

CityAkuten Närakuten Barn vid Astrid Lindgrens barnsjukhus i Solna har vi en närakut för barn och i Upplands Väsby, Närakuten Löwet. Vi finns även i Göteborg och Uppsala.

Nöjda patienter

Från att ha varit en liten mottagning har CityAkuten vuxit och blivit stor. Trots det har vi inte glömt bort det vi lärde oss redan från början – att all bra vård är personlig. Att vi har väldigt nöjda patienter visar sig inte minst i våra egna kundundersökningar.

Välkommen till CityAkuten du också!

Informationen uppdaterades 14 september 2017 av Vården.se

Behandlingar hos CityAkuten

Husläkarmottagning hos CityAkuten i Stockholm

På CityAkuten Norrmalms Husläkarmottagning har vi alltid dig i fokus. Vi som arbetar här är läkare med specialistkompetens inom allmänmedici...

Specialistläkarmottagningen hos CityAkuten i Stockholm

Vår Specialistläkarmottagning ingår i Vårdval Stockholm inom ett antal specialistområden. Vårdval är ett patientvalsystem i Stockholms län. ...

Astma och allergi hos CityAkuten i Stockholm

CityAkutens astma- och allergimottagning tar emot alla som fyllt 18 år. På mottagningen arbetar specialister som utreder och behandlar astma...

Tandmottagning hos CityAkuten i Stockholm

Hälsoundersökning och intyg hos CityAkuten i Stockholm

Här får du hjälp med allt som skyddar och förbättrar din hälsa. För dig som behöver dokumentera ditt hälsotillstånd för exempelvis körkort, ...

Vaccination och resemedicin hos CityAkuten i Stockholm

Vi erbjuder alla typer av vaccin, för alla åldrar och alla situationer. Vi hjälper dig även att följa upp och hålla reda på ditt skydd, dett...

Karta - Holländargatan 4, Stockholm

4,9

08:27 - 22 sep, 2018

16:29 - 25 jul, 2018 skrev:

Fantastiskt bra! Vänligt och professionellt bemötande!

15:09 - 07 mar, 2018

09:46 - 24 feb, 2017 skrev:

Vilken effektivitet och värme hos er alla! Tack för ett professionellt och vänligt bemötande!

09:57 - 23 dec, 2016

10:34 - 20 okt, 2016 skrev:

Vilken förbättring jämfört med tidigare besök - med tidigare besök avser jag 3 års sedan. Otroligt vilket lyft och vilken skillnad. Mycket bättre på alla områden (bemötandet, vårdkvalitet o patientengagemang) än min Vårdcentral i Söderort eller Huddinge akuten. Inget emot er stackars syrror och läkare som jobbar på HS men 10 tim väntan är INTE ok och sedan träffa en söderstressad läkare...Nej tack!. POLITIKER TA ERT ANSVAR och gör rätt för er lön. En eloge till Cityakuten,ni är på rätt väg!

08:40 - 12 okt, 2016

15:52 - 11 mar, 2015 skrev:

Såklart lång väntetid men så är det ofta inom vården. Var på kirurgmottagningen hos Dr. Nilsson. Snabb, klok å vettig, som en läkare ska vara.

11:03 - 19 jan, 2013 skrev:

Trevlig upplevelse från reception till tandläkare trots stor inkapslad infektion 39 gr feber och detta under julhelgen.