1/3

Svensk Provtagning Norrköping

Drottninggatan 32, Norrköping

Svensk Provtagning Norrköping

Välkommen till Svensk Provtagning Norrköping!

Få en inblick i hur du mår på insidan genom en skräddarsydd hälsokontroll hos Svensk Provtagning Norrköping. Vi är en digital hälsotjänst som kan hjälpa dig som vill veta mer om din hälsa. Med våra hälsokontroller får du snabbt en indikation på dina värden och får insikt om det är något i din livsstil du borde förändra.

Det är smidigt att göra din hälsokontroll online. Det enda du behöver göra att lämna ett blodprov på vårt provtagningsställe på Drottninggatan 32 i Norrköping. Du kan boka enkelt på nätet och dina provsvar hamnar sedan i en digital journal tillsammans med kommentarer från en legitimerad läkare om vad resultaten i praktiken betyder för dig.

Ett urval av alla de hälsokontroller vi erbjuder

Beroende på vad du vill testa, kan du hitta många olika hälsokontroller hos oss på Svensk Provtagning Norrköping. Läs mer om dessa hälsokontroller under fliken “Behandlingar”:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kost
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll för sköldkörteln
  • Prostatatest

Varför ska jag göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Norrköping?

Många har avvikande värden utan att vara medvetna om det. Ett blodprov är ett enkelt och smidigt sätt att få en indikation på hur dina värden ser ut och om du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, exempelvis hjärt- kärlsjukdom eller diabetes. Tidig upptäckt av dessa indikatorer gör att du kan få behandling i ett tidigt skede och motverka framtida hälsoproblem. Om du kombinerar din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor har du bra förutsättningar för att må riktigt bra, riktigt länge!

Hur du gör en hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Norrköping

1. Först väljer du vilken hälsokontroll du vill boka online genom att logga in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator.
  2. Beställer du på en vardag får du vanligtvis en remiss för provtagning samma dag och remissen är giltig i tre månader.
  3. Du besöker ett av våra provtagningsställen för lämna ditt blodprov. Vi samarbetar med flera aktörer över hela Sverige. Just Svensk Provtagning Norrköping hittar du på Drottninggatan 32 och vi samarbetar med Encia.
  4. Redan 1-2 dagar efter provtagningstillfället får du dina provsvar. Ibland kan det dröja något längre. Då får du både mejl och sms från oss.
  5. Dina provsvar och din hälsodata samlas i din digitala journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. för att få tillgång till din digitala journal måste du logga in med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Det är bara du som kan se informationen.

Ta reda på hur din hälsa är redan idag med en hälsokontroll från Svensk Provtagning Norrköping!

Informationen uppdaterades 13:54 - 18 nov, 2020

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Norrköping

Vi på Svensk Provtagning Norrköping erbjuder hälsokontroller som är specifikt anpassade för män i alla åldrar.

Få en tydlig bild av din hälsa

Vår omfattande hälsokontroll för män ger dig mer information om ditt hälsotillstånd när det gäller njurfunktion, prostata, testosteron, vitaminer och mineraler och kolesterol. Det här analyserar vi:

• Blodstatus - visar om du eventuellt lider av blodbrist. Tecken på det kan vara att du ofta är trött, yr eller andfådd.
  • Hjärta/kärl - ger en indikation på om du eventuellt löper större risk för hjärt- och kärlsjukdomar, genom att analysera blodets fett- eller sockernivåer.
  • Njurfunktion - visar om du har en försämrad njurfunktion, vilket kan ge symtom som illamående, svullnad, högt blodtryck eller trötthet.
  • Leverfunktion - visar om din lever fungerar som den ska.
  • B-celler - ger en indikation på immunförsvarets funktion och status genom att analysera de vita blodkropparna.
  • Prostataprov/Testosteron - visar om det finns tecken på prostatacancer, genom att analysera testosteron och nivån av PSA (prostataspecifik antigen).
  • Vitaminer/mineraler - visar om du har några brister när det gäller mineraler eller vitaminer.
  • Sköldkörtel - visar om du har någon sköldkörtelrubbning.
  • Inflammation - visar om du har en tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.
  • Blodsocker - kan ge en indikation på om du är på väg att utveckla typ-2 diabetes.

Så går det till att göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Norrköping

Du får alltid börja med att fylla i en webbenkät, som ligger till grund för uppfattningen om din hälsa. Efter det kan du lämna in dina prover på Drottninggatan 32. Efter några dagar får du dina resultat, och de hamnar i din digitala journal, tillsammans med en expertkommentar från en legitimerad specialistläkare. Kommentaren hjälper dig att få en bättre bild av vad värdena betyder för ditt allmänna hälsotillstånd och du får även förslag av läkaren på hur du kan förbättra dina värden, om det behövs.

Vad ska jag tänka på när jag lämnar prov för hälsokontrollen?

• Ta med giltig legitimation till provtagningsenheten på Drottninggatan 32
  • Ta helst provet innan klockan 10:00.
  • Undvik att träna innan provtagningen.
  • Fasta innan du gör provet, det vill säga att du inte äter 10-12 timmar innan provtagningen. Det går bra att dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk.
  • Undvik att äta fet mat och att dricka alkohol dagen innan.
  • Ta inte järnmedicin dagen innan.

Tänk på att du inte kan göra en provtagning om du:

• Tar medicin med NSAID-preparat.
  • Tar Levaxin/annan medicin för sköldkörteln timmarna precis innan provtagningen.
  • Har/nyss har haft en pågående antibiotikabehandling eller infektion.

Hälsokontroll för män hos Svensk Provtagning Norrköping ger en omfattande bild av din hälsa. Boka redan idag!

Hälsokontroll Premium
hos Svensk Provtagning Norrköping

För den mest omfattande analysen om hela din hälsa, kan du göra det vi kallar för Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Norrköping. ...

Hälsokontroll kvinna
hos Svensk Provtagning Norrköping

Svensk Provtagning Norrköping erbjuder en hälsokontroll speciellt utformad för dig som är kvinna. Hälsokontroll anpassad efter kvinnor ...

Allmän hälsokontroll
hos Svensk Provtagning Norrköping

Hos Svensk Provtagning Norrköping är det möjligt att göra en allmän hälsokontroll, som ger dig en bra överblick av din hälsa idag. Vad vi...

Graviditetstest
hos Svensk Provtagning Norrköping

Vill du bekräfta din graviditet samt veta hur din hälsa ser ut inför graviditeten? Gör då ett graviditetstest hos Svensk Provtagning Norrköp...

Test för vitaminbrist
hos Svensk Provtagning Norrköping

Har du funderat på om du lider av någon vitaminbrist? Hos oss på Svensk Provtagning Norrköping kan vi hjälpa dig ta reda på det! Vad är v...

Hälsokontroll sköldkörtel
hos Svensk Provtagning Norrköping

Sköldkörteln har en viktig funktion i din kropp. När den är ur balans kan det orsaka en rad olika symtom. Därför kan det vara bra att göra e...

Prostatatest
hos Svensk Provtagning Norrköping

Hos Svensk Provtagning Norrköping är det möjligt att beställa ett prostatatest, för de som vill undersöka sin prostata. Genom att mäta sitt ...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk
hos Svensk Provtagning Norrköping

Vi på Svensk Provtagning Norrköping erbjuder en hälsokontroll specifikt utformad för led- och muskelvärk. Den kan hjälpa dig hitta underligg...

Hälsokontroll kost
hos Svensk Provtagning Norrköping

Funderar du på om du verkligen får i dig allt du behöver via kosten, eller har du övervägt kosttillskott, utan att veta exakt vad du borde t...