1/3

Åderbråcksklinikerna Norrköping

Tunnbindaregatan 8, Norrköping

Åderbråcksklinikerna Norrköping

Åderbråcksklinikerna Norrköping erbjuder trygg, skonsam och effektiv behandling

Välkommen till oss på Åderbråcksklinikerna i Norrköping! Här får du alltid träffa kunniga och erfarna specialister inom åderbråck, som med hjälp av de senaste teknikerna kan behandla alla åderbråck - effektivt och skonsamt.

Om Åderbråcksklinikerna

Åderbråcksklinikerna är ledande specialister inom åderbråcksbehandling i Norden och utför över 3000 behandlingar varje år. Idag har vi totalt 16 st kliniker, varav 10 st finns på olika orter i Sverige. Du kan besöka oss i:

• Stockholm
  • Karlstad
  • Jönköping
  • Östersund

Åderbråcksklinikerna i Norrköping

Du hittar vår mottagning i Norrköping på Tunnbindaregatan 8. Här kan vi hjälpa dig med konsultation, undersökning och behandling av både åderbråck och ådernät.

Välkommen till oss på Åderbråcksklinikerna Norrköping!

Informationen uppdaterades 15:09 - 13 nov, 2020

Varicer hos Åderbråcksklinikerna Norrköping

Åderbråck kallas även för varicer, och är en sjukdom som uppstår av förträngningar i blodomloppet. Hos Åderbråcksklinikerna Norrköping kan vi hjälpa dig med behandling!

Vad händer i kroppen vid varicer?

Varicer, eller åderbråck, uppstår när blodet inte kan rinna som det ska i ådrorna. I venerna, de stora blodådrorna i benen, finns det klaffar som ser till att blodet rinner tillbaka till hjärtat. När dessa klaffar blir svagare eller när venerna blir slappare, slingrar och utvidgar sig venerna, vilket ger upphov till åderbråck. De kan synas som knöliga, blå upphöjningar under huden.

I många fall ger inte åderbråck några påtagliga symtom, men med tiden kan åderbråcket bli värre och en större del av venen kan bli synlig. Då kan den ömma vid beröring och huden runt omkring kan klia.

Varför får man varicer/åderbråck?

Det finns flera faktorer som kan påverka om man drabbas av varicer. Till stor del är sjukdomen ärftlig och forskningen visar att kvinnor drabbas oftare än män. Det är till exempel vanligt att åderbråck uppstår hos kvinnor i samband med graviditet, när kroppen är tyngre och den hormonella balansen är förändrad.

Utöver detta kan livsstilsfaktorer, som övervikt och brist på motion, påverka risken att drabbas av åderbråck. Även försämrad blodcirkulation kan påverka.

Varmt välkommen att kontakta oss på Åderbråcksklinikerna Norrköping för mer information om varicer!

Konsultation åderbråck eller ådernät
hos Åderbråcksklinikerna Norrköping

Besväras du av åderbråck eller ådernät och vill få hjälp med behandling? Då är du välkommen att boka en konsultation med en av kärlkirurgern...

Åderbråck på benen
hos Åderbråcksklinikerna Norrköping

Åderbråck på benen är ett vanligt besvär som drabbar många. Hos Åderbråcksklinikerna Norrköping kan vi hjälpa dig med undersökning och behan...

Åderbråcksbehandling
hos Åderbråcksklinikerna Norrköping

Det finns en rad olika metoder för att behandla åderbråck och vi på Åderbråcksklinikerna Norrköping använder oss av de senaste och mest effe...

Kärlspindlar/ådernät
hos Åderbråcksklinikerna Norrköping

Hos Åderbråcksklinikerna Norrköping kan du få hjälp med behandling av ådernät. Det är ett vanligt besvär som inte är farligt i sig, men som ...