1/3
Öppet i morgon från 10:00

Synsam Norrköping

Drottninggatan 62, Norrköping

Synsam Norrköping

Välkommen till Synsam Norrköping!

Du hittar vår välsorterade butik på Drottninggatan 62 i Norrköping. Här kan du få hjälp med olika sorters synundersökningar av legitimerade optiker. Vi erbjuder glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och kan hjälpa både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Norrköping hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Upptäck tecken på sjukdomar med ögonhälsoundersökning

Vi på Synsam Norrköping rekommenderar alla som fyllt 40 år att regelbundet komma på ögonhälsoundersökning. Vid undersökningen går vi igenom hela ögat noggrant och tittar särskilt efter tecken på våra vanligaste ögonsjukdomar: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken. Om vi hittar något som tyder på sjukdom skickar vi naturligtvis en remiss till ögonläkare.

Glasögon hos Synsam Norrköping

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Olycksgaranti i ett år

Efter att du undersökt dig och fått dina glasögon eller linser hos oss, finns vi kvar som stöd. När du skaffar glasögon hos oss täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det innebär att ifall dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna kan vi reparera eller byta ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året kan du, utan extra kostnad, boka in en ny synundersökning hos oss.

Välkommen till våra optiker på Synsam Norrköping på Drottninggatan 62!

Informationen uppdaterades 16:58 - 8 okt, 2020

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Norrköping

Pris: 899 kr

Gör en ögonhälsoundersökning hos oss på Synsam i Norrköping för att få en uppfattning om din ögonhälsa och upptäck tidiga tecken på sjukdom.

Hela ögat undersöks noggrant

Olika sjukdomar i ögat kan upptäckas tidigt om man gör en ögonhälsoundersökning. Vi gör en utförlig och noggrann undersökning av hela ögat genom att mäta trycket i ögat, ögats synfält, samt genom att göra en ögonbottenfotografering.

Varför är det bra att göra en ögonhälsoundersökning?

Genom att gå på regelbundna ögonhälsoundersökningar kan man tidigt upptäcka besvär med ögonen. Vi rekommenderar detta till alla över 40 år. Optikern kan med den senaste tekniken se ifall du har någon av de tre vanligaste ögonsjukdomarna: grå starr, grön starr, eller åldersförändringar i gula fläcken. Skulle det finnas tecken på någon av sjukdomarna, eller något annat som avviker, så skickar optikern remiss till en ögonläkare så att du får den hjälp du behöver.

Boka din ögonhälsoundersökning hos oss på Drottninggatan 62!

Synundersökning
hos Synsam Norrköping

Boka en tid hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam på Drottninggatan 62 för att undersöka din syn. Vi undersöker ditt öga Ha...

Pris från: 199 kr

Skaffa glasögon
hos Synsam Norrköping

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam på Drottninggatan 62, så hjälper vi dig! Du kan korr...

Pris från: 199 kr

Skaffa linser
hos Synsam Norrköping

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam i Norrköping hjälper dig! Hur...

Pris från: 549 kr

Lördag : 10:00 - 15:00