Skaffa glasögon hos Synsam Norrköping

Drottninggatan 62, Norrköping - Visa på karta

Skaffa glasögon

Du kan korrigera ditt synfel med glasögon

Upplever du problem med din syn? Misstänker du att du behöver glasögon? Då kan ett bra första steg vara att träffa en av våra optiker. Genom att träffa en optiker kan du få svar på dina frågor om ögonhälsa och genomgå olika tester. Om glasögon visar sig vara aktuellt i ditt fall, hjälper optikern till med justeringarna för att hitta rätt styrka på dina glasögon.

Flera alternativ för dina glasögon

Vi på Synsam erbjuder bågar från ett stort antal märken, och kan hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. När du köper glasögon hos oss täcks du dessutom av vår olycksgaranti, vilket innebär att vi reparerar eller ersätter dina glasögon åt dig om de skadas inom de första 365 dagarna. Vi har även ett abonnemang som heter Synsam Lifestyle, där du kan hyra dina glasögon, istället för att köpa dem. I abonnemanget ingår tre olika typer glasögon som du betalar en fast månadskostnad för.

Hitta rätt glasögon hos oss på Synsam i Norrköping!

Informationen uppdaterades 03 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Norrköping

Välkommen till Synsam Norrköping!

Du hittar vår välsorterade butik på Drottninggatan 62 i Norrköping. Här kan du få hjälp med olika sorters synundersökningar av legitimerade optiker. Vi erbjuder glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och kan hjälpa både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Norrköping hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Upptäck tecken på sjukdomar med ögonhälsoundersökning

Vi på Synsam Norrköping rekommenderar alla som fyllt 40 år att regelbundet komma på ögonhälsoundersökning. Vid undersökningen går vi igenom hela ögat noggrant och tittar särskilt efter tecken på våra vanligaste ögonsjukdomar: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken. Om vi hittar något som tyder på sjukdom skickar vi naturligtvis en remiss till ögonläkare.

Glasögon hos Synsam Norrköping

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Olycksgaranti i ett år

Efter att du undersökt dig och fått dina glasögon eller linser hos oss, finns vi kvar som stöd. När du skaffar glasögon hos oss täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det innebär att ifall dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna kan vi reparera eller byta ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året kan du, utan extra kostnad, boka in en ny synundersökning hos oss.

Välkommen till våra optiker på Synsam Norrköping på Drottninggatan 62!

Informationen uppdaterades 03 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Norrköping

Skaffa glasögon hos Synsam Norrköping

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam på Drottninggatan 62, så hjälper vi dig! Du kan korr...

Skaffa linser hos Synsam Norrköping

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam i Norrköping hjälper dig! Hur...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Norrköping

Gör en ögonhälsoundersökning hos oss på Synsam i Norrköping för att få en uppfattning om din ögonhälsa och upptäck tidiga tecken på sjukdom....

Karta - Drottninggatan 62, Norrköping