1/3
Öppet idag från 09:00

Synsam Norrköping

Drottninggatan 62, Norrköping

Synsam Norrköping

Välkommen till Synsam Norrköping!

Du hittar vår välsorterade butik på Drottninggatan 62 i Norrköping. Här kan du få hjälp med olika sorters synundersökningar av legitimerade optiker. Vi erbjuder glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och kan hjälpa både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Norrköping hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Upptäck tecken på sjukdomar med ögonhälsoundersökning

Vi på Synsam Norrköping rekommenderar alla som fyllt 40 år att regelbundet komma på ögonhälsoundersökning. Vid undersökningen går vi igenom hela ögat noggrant och tittar särskilt efter tecken på våra vanligaste ögonsjukdomar: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken. Om vi hittar något som tyder på sjukdom skickar vi naturligtvis en remiss till ögonläkare.

Glasögon hos Synsam Norrköping

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Olycksgaranti i ett år

Efter att du undersökt dig och fått dina glasögon eller linser hos oss, finns vi kvar som stöd. När du skaffar glasögon hos oss täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det innebär att ifall dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna kan vi reparera eller byta ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året kan du, utan extra kostnad, boka in en ny synundersökning hos oss.

Välkommen till våra optiker på Synsam Norrköping på Drottninggatan 62!

Informationen uppdaterades 16:58 - 8 okt, 2020

Synundersökning hos Synsam Norrköping

Pris från: 199 kr

Boka en tid hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam på Drottninggatan 62 för att undersöka din syn.

Vi undersöker ditt öga

Har du ibland problem med din syn? Då kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om du har något eventuellt synfel. Skulle du sedan behöva korrigera din syn, kan vi hjälpa dig välja glasögon och/eller linser.

Information om undersökningen

Det första steget för våra optiker är att få veta hur du själv skattar din syn och ögonhälsa. Inför denna del av undersökningen kan det därför vara bra att ta reda på om synfel eller ögonsjukdomar är ärftliga i din familj. Sedan gör vi olika mätningar för att bedöma om du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker ett synfel som kan korrigeras med glasögon eller linser, kan optikern hjälpa dig hitta rätt styrka. Ifall något mer avvikande upptäcks under synundersökningen får du remiss till en ögonläkare.

Undersök din syn hos oss på Synsam i Norrköping!

Skaffa glasögon
hos Synsam Norrköping

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam på Drottninggatan 62, så hjälper vi dig! Du kan korr...

Pris från: 199 kr

Skaffa linser
hos Synsam Norrköping

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam i Norrköping hjälper dig! Hur...

Pris från: 549 kr

Ögonhälsoundersökning
hos Synsam Norrköping

Gör en ögonhälsoundersökning hos oss på Synsam i Norrköping för att få en uppfattning om din ögonhälsa och upptäck tidiga tecken på sjukdom....

Pris: 899 kr

Lördag : 10:00 - 15:00