• 010 - 888 54 07

Hörapparater hos Audika Norrköping

Drottninggatan 66, Norrköping - Visa på karta

• Lunchstängt 12.00-12.30

Hörapparater

Hörapparater kan hjälpa dig att behålla ett aktivt och socialt liv, och hos Audika Norrköping erbjuder vi många olika modeller, märken och typer av hörapparater. Du kan både hitta hörapparater som sitter bakom och i örat, och vi anpassar dina hörapparater efter dina behov och din livssituation.

Digitala och diskreta hörapparater

Hos oss på Audika i Norrköping kan du välja att prova den allra senaste och smartaste tekniken – vi erbjuder bland annat internetuppkopplade, laddningsbara och återkopplingsfria hörapparater. Dagens hörapparater är digitala, diskreta och utrustade med avancerad teknik. De allra senaste modellerna gör det möjligt att inte bara förstärka ljud, utan också att skapa bättre förutsättningar för hjärnan att tolka och förstå ljuden vi hör. Irriterande bakgrundsljud dämpas och eventuell återkoppling förhindras innan den ens uppstår. Läs mer om våra hörapparater på vår hemsida.

Du kan välja hörapparater som passar just dig

Våra legitimerade audionomer hjälper dig med val av hörapparat baserat på din hörselnedsättning och dina individuella behov. Du kan välja att prova ut hörapparat ur Audikas privata sortiment eller ur Region Östergötlands upphandlade sortiment. Det slutgiltiga beslutet om vilken hörapparat du önskar är alltid ditt. Oavsett vilken hörapparat du väljer får du lov att ta med hörapparaten hem och prova den i 30 dagar för att se om den passar dig. Därefter utvärderar du och din legitimerade audionom hur du hör med hörapparaten, och justerar inställningarna vid behov.

Hur mycket kostar det att prova ut hörapparat hos Audika Norrköping?

Audika Norrköping är auktoriserad av Region Östergötland. Det betyder att vi följer regionens regler, riktlinjer och subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du provar ut hörapparat i Norrköping kan du antingen prova ut hörapparat ur Region Östergötlands sortiment eller ur Audikas privata sortiment.

Om du väljer att prova ut hörapparat ur Region Östergötlands sortiment betalar du 500 kr per hörapparat. Väljer du att prova ut hörapparat ur Audikas privata sortiment betalar du den faktiska kostnaden för hörapparaten eller hörapparaterna. Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Östergötlands sortiment eller Audikas privata sortiment kostar ditt besök för att prova ut hörapparat/hörapparater 200 kr.

Välkommen att kontakta Audika Norrköping med dina frågor och funderingar!

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Om Audika Norrköping

4,7

Välkommen till Audika Norrköping! Du hittar vår hörselklinik på Drottninggatan och här kan vi bland annat hjälpa dig med:

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här erbjuder vi på Audika Norrköping

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Första steget mot bättre hörsel är ett hörseltest

Hos Audika Norrköping kan legitimerade audionomer hjälpa dig med att göra ett hörseltest. Testet kostar 200 kr (frikort gäller, testet är gratis från 85 år) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos oss. Om du vill veta mer om hörseltest kan du gå in på vår hemsida.

Audika Norrköping är auktoriserad av Region Östergötland

Vår hörselklinik på Drottninggatan i Norrköping är auktoriserad inom primär hörselrehabilitering av Region Östergötland. Det innebär att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Är du 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Audika finns också på sociala medier! Följ oss här:
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Norrköping

Hörseltest hos Audika Norrköping

Har du svårt att hänga med i konversationer där många pratar samtidigt? Det kan vara ett tecken på nedsatt hörsel. Hos Audika Norrköping erb...

Hörapparater hos Audika Norrköping

Batterier till hörapparater hos Audika Norrköping

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika i Norrköping kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa ba...

Hörseltest online hos Audika Norrköping

Är du nyfiken på att veta hur bra du egentligen hör? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om du behö...

Karta - Drottninggatan 66, Norrköping

4,7

09:26 - 09 okt, 2019 skrev:

En föredömlig Utprovning och Test för Beslut för Hörapp.

14:05 - 26 jun, 2019 skrev:

Bra bemötande och proffsiga råd!

10:58 - 16 jan, 2019

3,8

10:58 - 16 jan, 2019 skrev:

Bra bemötande. Professionalitet. Man känner sig välkommen!

12:23 - 06 feb, 2018

15:43 - 08 sep, 2016 skrev:

• Fråga ställd 13:56 09 maj 2019

Hej!Vad kostar hörselapparater, jag är en pensionär och batterier, hur länge håller de. Tack!

Audika Norrköping svarar:

Hej,

Om du provar ut hörapparat i Norrköping ur Region Östergötlands sortiment betalar du 500 kr per hörapparat. Batterier till hörapparater håller ungefär i 5 dagar, beroende hur mycket du använder dina hörapparater.

Här kan du läsa mer om hur det går till att prova ut en hörapparat i Norrköping: https://www.varden.se/behandling/gamla-staden/24607/audionom-audika-norrk%C3%B6ping/7011/h%C3%B6rapparater

Varmt välkommen!