• 010 - 888 54 07

Hörseltest hos Audika Norrköping

Drottninggatan 66, Norrköping - Visa på karta

• Lunchstängt 12.00-12.30

Hörseltest

Har du svårt att hänga med i konversationer där många pratar samtidigt? Det kan vara ett tecken på nedsatt hörsel. Hos Audika Norrköping erbjuder vi hörseltest - alltid det första steget mot bättre hörsel!

Du behöver ingen remiss för att boka hörseltest hos Audika Norrköping. Testet kostar 200 kr och frikort gäller. Är du 85 år eller äldre är testet gratis.

Hörseltest visar om du behöver hörselhjälpmedel

Ett hörseltest hos Audika Norrköping genomförs av en legitimerad audionom i en ljudisolerad miljö. Under hörseltestet genomför audionomen olika hörselmätningar för att få information om hur du hör. Bland annat genomförs ett ton-test och ett tal-test. Under besöket får du också dela med dig av hur du upplever att du hör och vilka behov du har. Resultatet av hörselmätningarna presenteras i form av ett audiogram som visar din hörselkurva.

Om det kan vara aktuellt med hörapparat rekommenderar din legitimerade audionom dig en hörapparat som passar just din hörselnedsättning och dina individuella behov. Dagens hörapparater kan se lite olika ut men är alla digitala, diskreta och mer tekniskt avancerade än någonsin tidigare. Läs mer om hörapparater här.

Fördelarna med att testa hörseln regelbundet

Det är viktigt att ta hand om sin hörsel – genom att testa sin hörsel regelbundet kan man upptäcka och behandla en eventuell hörselnedsättning. Obehandlad hörselnedsättning kan påverka ditt liv på många olika sätt. Genom att behandla din hörselnedsättning blir det möjligt att behålla ett aktivt och socialt liv utan att ditt välmående eller din livskvalitet påverkas. Gå på caféer och restauranger igen, få möjlighet att höra vad andra säger utan att behöva fråga om och delta i konversationer där många pratar samtidigt. Vår rekommendation är att testa din hörsel regelbundet och börja använda hörapparat så snart som hörselnedsättningen är upptäckt.

Välkommen att boka tid hos Audika Norrköping, så hjälper vi dig med hörseltest!

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Om Audika Norrköping

4,7

Välkommen till Audika Norrköping! Du hittar vår hörselklinik på Drottninggatan och här kan vi bland annat hjälpa dig med:

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här erbjuder vi på Audika Norrköping

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Första steget mot bättre hörsel är ett hörseltest

Hos Audika Norrköping kan legitimerade audionomer hjälpa dig med att göra ett hörseltest. Testet kostar 200 kr (frikort gäller, testet är gratis från 85 år) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos oss. Om du vill veta mer om hörseltest kan du gå in på vår hemsida.

Audika Norrköping är auktoriserad av Region Östergötland

Vår hörselklinik på Drottninggatan i Norrköping är auktoriserad inom primär hörselrehabilitering av Region Östergötland. Det innebär att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Är du 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Audika finns också på sociala medier! Följ oss här:
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Norrköping

Hörseltest hos Audika Norrköping

Hörapparater hos Audika Norrköping

Hörapparater kan hjälpa dig att behålla ett aktivt och socialt liv, och hos Audika Norrköping erbjuder vi många olika modeller, märken och t...

Batterier till hörapparater hos Audika Norrköping

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika i Norrköping kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa ba...

Hörseltest online hos Audika Norrköping

Är du nyfiken på att veta hur bra du egentligen hör? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om du behö...

Karta - Drottninggatan 66, Norrköping

4,7

09:26 - 09 okt, 2019 skrev:

En föredömlig Utprovning och Test för Beslut för Hörapp.

14:05 - 26 jun, 2019 skrev:

Bra bemötande och proffsiga råd!

10:58 - 16 jan, 2019

3,8

10:58 - 16 jan, 2019 skrev:

Bra bemötande. Professionalitet. Man känner sig välkommen!

12:23 - 06 feb, 2018

15:43 - 08 sep, 2016 skrev: