• 0910 - 77 78 70

Tandblekning hos Tandläkarna Södermark & Sandström i Skellefteå

Nygatan 45, Skellefteå - Visa på karta

Tandblekning

Innan du bleker tänderna

Innan blekningen kan påbörjas är det viktigt att du kommer på en tandläkarundersökning. Det är för att vi ska se så du inte har några andra problem med tänderna som behöver åtgärdas först. Om allt ser bra ut kan man påbörja blekningen.

Tandblekning med Opalescense

Vi använder oss av blekmedel från Opalesence. För att bleka tänderna används en skena i plast som är individuellt utformad. Denna fylls med blekmedel och placeras sedan över tänderna för att verka. Detta kan du göra hemma, exempelvis under natten. Behandlingen upprepas tills man är nöjd med resultatet, oftast 5-10 tillfällen.

Välkommen att boka tid hos Tandläkarna Södermark & Sandström!

Informationen uppdaterades 19 februari 2019 av Vården.se

Om Tandläkarna Södermark & Sandström

Välkommen till vår mottagning!

I nya, fräscha lokaler i centrala Skellefteå hittar du Tandläkarna Södermark & Sandström. Hos oss kan du få hjälp med all typ av tandvård, från förebyggande undersökningar till estetisk tandvård till större ingrepp som tandimplantat.

Det här kan vi hjälpa dig med

Vi strävar efter att erbjuda dig de bästa behandlingarna med hög kompetens och kvalitet. Hos oss kan du exempelvis få hjälp med:

• Regelbundna undersökningar
  • Akut tandvård
  • Tandhygienistbehandling
  • Tandblekning
  • Lagningar
  • Kronor och broar
  • Tandimplantat

Vi har också ett stort nätverk och goda kontakter med specialister inom flera områden.

Erfarenhet och service

Våra tandläkare Per och Lars har lång erfarenhet av all typ av tandvård och har det övergripande ansvaret för patienterna. Men våra ledord omtanke, engagemang och arbetsglädje genomsyrar hela mottagningen. Vi möter dig alltid med lyhördhet och serviceanda, för att du ska känna dig trygg hos oss.

Välkommen att boka en tid hos Tandläkarna Södermark & Sandström!

Informationen uppdaterades 19 februari 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkarna Södermark & Sandström

Tandblekning hos Tandläkarna Södermark & Sandström i Skellefteå

Vill du ljusa upp dina tänder och få ett vitare leende? Hos Tandläkarna Södermark & Sandström kan du få hjälp med tandblekning. Innan...

Akut tandvård hos Tandläkarna Södermark & Sandström i Skellefteå

Ibland drabbas man av akuta problem med tänderna, som till exempel tandvärk. Hos Tandläkarna Södermark & Sandström kan du få hjälp med e...

Karta - Nygatan 45, Skellefteå