• 0587-138 40

Besök hos optiker hos Synsam Nora

Rådmansgatan 13, Nora - Visa på karta

• Måndag - Fredag 10:00 - 18:00 Lunchstängt 13:00-14:00

Besök hos optiker

Besväras du av trötta ögon och återkommande huvudvärk, eller upplever du problem med synen? Då är du välkommen att boka tid för en synundersökning hos optikerna på Synsam Nora!

Varför ska jag undersöka min syn?

Att inte se ordentligt kan ge många symtom och vara mycket störande. Därför är det viktigt att du genomgår en synundersökning om du upplever problem, så att du kan få den hjälp du behöver. Har du behov av någon typ av synkorrigering kan vi på Synsam naturligtvis hjälpa dig att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går en synundersökning till

Undersökningen inleds med att vi ställer frågor kring hur du själv upplever din syn och ögonhälsa, och om det finns någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar som du vet om. Därefter gör vi flera olika mätningar för att konstatera om du har något synfel, och om det behövs hjälper vi dig att hitta rätt styrka på glasögon och/eller linser. Om vi vid undersökningen skulle hitta något annat som är avvikande skickar våra optiker en remiss till ögonläkare, för mer djupgående undersökning av din ögonhälsa.

Boka din synundersökning hos Synsam i Nora redan idag!

Informationen uppdaterades 31 januari 2020 av Vården.se

Om Synsam Nora

Välkommen till oss på Synsam Nora!

Vi finns på Rådmansgatan 13 i Nora och kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Hos oss får du träffa legitimerade optiker som kan utföra olika typer av synundersökningar och hitta rätt lösning för just dig. Vi har ett stort sortiment från välkända märken och kan både hjälpa dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Synundersökning hos legitimerade optiker

Vi på Synsam Nora har lång erfarenhet och våra legitimerade optiker kan hjälpa dig med flera olika syntest. Det kan till exempel behövas när du:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina behov.

Skaffa glasögon hos Synsam Nora

Vi på Synsam erbjuder ett stort utbud av glasögonbågar från olika märken. Känner du dig osäker på vad som passar just dig finns våra rådgivare alltid på plats för att hjälpa dig. Om du inte vill köpa dina glasögon erbjuder vi också möjligheten att hyra dem, genom abonnemanget Synsam Lifestyle. Vi har naturligtvis också solglasögon, linsvätska och massor med andra tillbehör i vår butik.

Olycksgaranti och uppföljning

Hos oss på Synsam kan du känna dig trygg och vi erbjuder dig stöd även efter att du har gått hem med dina nya glasögon. Skulle de skadas under de första 365 dagarna reparerar vi eller ersätter dem, utan extra kostnad. Om du skulle uppleva att din syn har förändrats inom samma tidsram är du också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri undersökning.

Varmt välkommen att kontakta Synsam Nora på Rådmansgatan 13 och boka en tid!

Informationen uppdaterades 31 januari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Nora

Besök hos optiker hos Synsam Nora

Skaffa glasögon hos Synsam Nora

Hos Synsam i Nora kan vi hjälpa dig genom hela processen att skaffa glasögon: från en första undersökning till val av bågar. Vi hjälper d...

Skaffa linser hos Synsam Nora

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam i Nora hjälper dig! Hur går d...

Karta - Rådmansgatan 13, Nora