Boka här

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Nacka Forum

Nacka Forum, Romansvägen 12, 2 tr, 131 53 Nacka - Visa på karta

Hälsokontroll Premium

Hälsokontroll Premium är den mest omfattande analysen som vi på Svensk Provtagning Nacka Forum erbjuder, och den ger en bra bild av hela din hälsa.

En kontroll av hela din hälsa

Premium är vår mest kompletta hälsokontroll och tittar på 11 stycken områden som är viktiga för att du ska må bra. Vi analyserar 52 olika analyter inom följande områden:

1. Blodstatus - ger en indikation på om du lider av blodbrist, vilket kan ge symtom som trötthet, yrsel eller andfåddhet.
  2. Vitaminer och mineraler - vi tittar på vitaminer och mineraler, för att se om du har några brister.
  3. B-celler - genom att analysera de vita blodkropparna får du en indikation på immunförsvarets funktion och status.
  4. Hjärta och kärl - för att se om du eventuellt löper större risk för hjärt- kärlsjukdomar undersöker vi blodets fett- eller sockernivåer.
  5. Inflammation - vi tittar på om du har en tillfällig inflammation eller infektion i kroppen.
  6. Njurfunktion - vi analyserar hur bra din njurfunktion är.
  7. Enzymer - enzymer fungerar som katalysatorer i många av kroppens inre processer, som till exempel matsmältningen, och därför är de viktiga att analysera.
  8. Leverfunktion - vi analyserar hur bra din leverfunktion är.
  9. Prostata/testosteron - vi analyserar nivåer av PSA (prostataspecifik antigen) och nivåer av testosteron.
  10. Blodsocker - vi mäter nivån på ditt blodsocker för att se om det är för högt.
  11. Sköldkörtel - vi tittar på om det finns indikation på sköldkörtelrubbning hos dig.

Eftersom detta är vår mest omfattande analys behövs det också mer blod för att kunna analysera alla hälso-områden. Det innebär att du kommer att få lämna fler rör med blod hos oss på Romansvägen 12 än vid våra mindre hälsokontroller.

Du får en läkarkommentar med dina provsvar

Det kan ta upp till 5-7 dagar efter att du lämnat dina prover för Hälsokontroll Premium på Romansvägen 12 innan vi har gjort en fullständig analys. Så fort dina resultat är klara hamnar de i en digital journal som bara du har tillgång till. Med provsvaren får du också en kommentar av en legitimerad specialistläkare, för att du ska ha lättare att förstå vad dina resultat innebär. Läkaren ger också förslag på vad du kan göra för att förbättra dina värden om det skulle behövas.

Att tänka på innan man lämnar prov för hälsokontrollen

Glöm inte att ta med giltig legitimation till provtagningsenheten på Romansvägen 12. Vi ser helst att du tar provet innan klockan 10:00. Undvik dessutom att träna innan provtagningen, eftersom det kan påverka analysen. Ha även detta i åtanke:

• Fasta innan du gör provet, det vill säga att du inte äter 10-12 timmar innan provtagningen. Att dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk, går bra.
  • Undvik att äta fet mat och dricka alkohol dagen innan din provtagning.
  • Ta inte järnmedicin dagen innan provtagningen.

Gör inte en provtagning om du:

• medicineras med NSAID-preparat (det vill säga antiinflamatoriska medel samt lättare värk- och febernedsättande medel, förutom paracetamol).
  • tar Levaxin eller annan medicin för sköldkörteln timmarna precis innan provtagningen.
  • har eller nyss har haft en pågående antibiotikabehandling eller infektion.

Hälsokontroll Premium är vår mest omfattande hälsokontroll och ger dig koll på hela din hälsa. Beställ din kontroll idag för provtagning hos Svensk Provtagning Nacka Forum!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Nacka Forum

Välkommen till Svensk Provtagning Nacka Forum!

Svensk Provtagning är den hälsotjänsten som gör det enkelt att boka skräddarsydda hälsokontroller online. Med våra tester får du snabbt och tydligt en bild av din hälsa och dina värden, som kan hjälpa dig ta beslut för din kropp och livsstil.

Det är smidigt att beställa sin hälsokontroll online. Efter det behöver du bara lämna dina prover fysiskt på vårt provtagningsställe i Nacka Forum på Romansvägen 12 i Nacka. Provsvaren och din hälsodata hamnar sedan i en digital journal tillsammans med förklarande kommentarer från en legitimerad specialistläkare.

De här hälsokontrollerna kan du boka hos oss

Vi kan erbjuda många olika typer av hälsokontroller. Några av dessa är:

• Graviditetstest
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll sköldkörtel
  • Prostatatest
  • Hälsokontroll kvinna
  • Hälsokontroll man
  • Hälsokontroll premium
  • Hälsokontroll kost

Du hittar all information om de olika hälsokontrollerna under fliken behandlingar!

Varför är det bra att göra en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Nacka Forum?

Genom våra hälsokontroller kan du enkelt få en indikation på om du ligger i riskzonen för sjukdomar såsom diabetes typ-2, eller hjärt- och kärlsjukdomar. Blodprov kan nämligen avslöja avvikande värden, något som man oftast inte är medveten om. Får du chansen att tidigt upptäcka dessa indikatorer finns det goda möjligheter att tidigt sätta in behandling och därmed motverka framtida hälsoproblem. Dessutom är det fördelaktigt att para ihop de resultaten du får av din hälsokontroll med en kombination av en varierad kost och goda levnadsvanor. Då kan du skapa förutsättningarna för ett långt och hälsosamt liv!

Så här gör du en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Nacka Forum

1. Du loggar in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator på den hälsokontroll du vill beställa.
  2. Om du beställer din hälsokontroll på en vardag brukar Svensk Provtagning Nacka Forum ge dig en remiss för provtagning samma dag. Den är giltig i tre månader.
  3. Du lämnar sedan dina prover på det provtagningsställe du har valt. Du kan välja bland flera; Svensk Provtagning samarbetar med aktörer i hela Sverige. Svensk Provtagning Nacka Forum finns på Romansvägen 12 och drivs av Karolinska Universitetslaboratoriet.
  4. Du får sedan ett meddelande av oss när dina provsvar finns tillgängliga i din digitala journal. Det brukar ta cirka 1-2 dagar efter att du lämnat proverna. Ibland kan det ta något längre beroende på omfattningen av hälsokontrollen.
  5. Se all din hälsodata enkelt i din digitala journal, som du loggar in i med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Tillsammans med dina provsvar får du också utförliga kommentarer av en legitimerad specialistläkare.

Nyfiken på hur du mår på insidan? Hitta din hälsokontroll redan idag hos Svensk Provtagning Nacka Forum!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Nacka Forum

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Nacka Forum

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Nacka Forum

Du kan göra en riktad hälsokontroll hos Svensk Provtagning Nacka Forum. Vi har bland annat en hälsokontroll specifikt utformad för kvinnor f...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Nacka Forum

Hos Svensk Provtagning Nacka Forum kan man göra specifika hälsokontroller för män i alla åldrar. En omfattande hälsokontroll för män ...

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Nacka Forum

Hos Svensk Provtagning Nacka Forum är det möjligt att göra en allmän hälsokontroll, som ger dig en bra överblick av din hälsa idag. Vad v...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Nacka Forum

Hos Svensk Provtagning Nacka Forum erbjuder vi ett omfattande graviditetstest, för dig som vill bekräfta din graviditet och få en bild av di...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Nacka Forum

Misstänker du att du kan lida av någon vitaminbrist? Genom vårt test för vitaminbrist kan vi på Svensk Provtagning Nacka Forum hjälpa dig! ...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Nacka Forum

Testa din sköldkörtel genom att göra en specifik hälsokontroll för den hos Svensk Provtagning Nacka Forum. När sköldkörteln är ur balans kan...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Nacka Forum

Svensk Provtagning Nacka Forum erbjuder prostatatest, för de män som vill testa sitt PSA-värde. Det kan hjälpa till att upptäcka tecken på p...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Nacka Forum

Upplever du värk i muskler och leder och funderar på vad som kan ligga bakom? Hos Svensk Provtagning Nacka Forum kan du genom vår hälsokontr...

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Nacka Forum

Vad vi äter spelar stor roll för hur vi mår, och ibland är det svårt att veta om vi verkligen får i oss allt vi behöver. Med hjälp av en häl...

Karta - Nacka Forum, Romansvägen 12, 2 tr, 131 53 Nacka