AudioNova Nacka

Forumvägen 14, Nacka

AudioNova Nacka

Välkommen till AudioNova Nacka – Din Hörselspecialist!

AudioNova Nacka är en hörselmottagning där du hittar audionomer som kan hjälpa dig med din hörsel. Vi finns på Forumvägen 14 i Nacka Forum och hit tar du dig enkelt med buss eller bil.

AudioNova är en av Sveriges största hörselkedjor och finns på flera platser i landet. Audionommottagningen i Nacka är en av många hörselkliniker som tillhör AudioNova.

Vad vi på AudioNova Nacka kan hjälpa dig med

På AudioNova Nacka hjälper våra erfarna audionomer dig med hörseltest och utprovning av hörapparater och hörselskydd. Du kan också få hjälp med service och justering av hörapparater, samt arbetsplatsanpassningar. Vi på AudioNova Nacka vet att alla individer har unika förutsättningar, behov och önskemål, och därför gör vi alltid vårt yttersta för att hitta den bästa lösningen för just dig.

Du behöver ingen remiss för att komma till oss på AudioNova Nacka!

Avtal inom vårdval primär hörselrehabilitering

AudioNova Nacka är en hörselklinik som är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att du som är över 18 år med lätt till måttlig hörselnedsättning kan få hjälp med behovsbedömning, förskrivning av hörselhjälpmedel, service samt viktig information kring hörselnedsättningen hos oss.

Hörseltest online på audionova.se

Hur står det till med din hörsel? På AudioNovas hemsida kan du göra ett hörseltest online. Under testet får du lyssna på några ljud och sedan besvara ett antal frågor. Testet tar bara några minuter och du får ditt resultat med en gång.

Få hjälp med din hörsel hos AudioNova Nacka!

Hörapparater hos AudioNova Nacka

Hör du dåligt?

På AudioNova Nacka erbjuder vi ett brett sortiment av hörhjälpmedel med den senaste tekniken. Första steget till utprovning av hörapparater är att göra ett hörseltest hos en av våra legitimerade audionomer. Baserat på resultatet samt dina önskemål och behov föreslår sedan audionomen olika hörapparater och modeller som passar just dig.

Många varianter på hörapparat

Hörapparater kan se ut på många olika sätt men det finns tre "huvudtyper":

• Bakom örat
  • I ytterörat
  • Inne i hörselgången

Olika hörapparater passar olika öron och hörselnedsättningar. På AudioNova Nacka erbjuder vi ett stort urval av hörapparatmodeller i olika prisklasser.

Hjälpmedel till din hörapparat

Även med bra hörapparater kan det i vissa situationer vara svårt att uppfatta vad som sägs. Då kan du komplettera hörapparaten med produkter som hjälper dig att höra bra även vid dessa tillfällen.

Har du nedsatt hörsel och behöver kompletterande hörselprodukter i ditt arbete kan du få bidrag av Försäkringskassan för en arbetsplatsanpassning.

Välkommen till oss på AudioNova Nacka för att få hjälp med hörapparater!

Hörseltest
hos AudioNova Nacka

Har du problem med hörseln? Nedsatt hörsel kan ge försämrad livskvalité och skapa social isolering. Många situationer i vardagen kan uppl...

Batterier till hörapparater
hos AudioNova Nacka

Behöver du batterier till dina hörapparater? Vanliga batterier i dina hörapparater måste bytas ca en gång i veckan och uppladdningsbara h...

Arbetshjälpmedel
hos AudioNova Nacka

Behöver du komplettera din hörapparat med hjälpmedel? Att inte kunna höra bra på jobbet skapar ofta känslan av utanförskap och kan hindra...

Hörselskydd
hos AudioNova Nacka

Skydda din hörsel! Örat är ett känsligt organ och vi kan inte medvetet stänga av hörseln utan uppfattar alltid toner, ljud och buller. Fö...

Hörseltest online
hos AudioNova Nacka

På vår hemsida www.audionova.se kan du göra ett hörseltest online. Hörseltestet kan hjälpa dig att få en första uppfattning om din hörförmåg...

Frågor och svar

Fråga ställd 15:22 - 6 sep, 2019

Hej, jag har ett par Oticon opn som jag köpt hos er för ca två år sedan. Nu läste jag att det är möjligt att göra justeringar online med Oticon, hur går jag tillväga för att göra det? Mvh Tommy Lydell

AudioNova Nacka svarar:

Hej Tommy! Boka en tid till mig, jag sitter numer på AudioNova i Globen istället för i Nacka. Du behöver uppgradera dina hörapparater hos mig först, sen kan du via appen göra justeringar, vi kan titta mer på det under besöket. Vänliga hälsningar Linda Norén, Leg. Audionom

Du hittar aktuella öppettider på vår webbplats: www.audionova.se