• 010 - 888 54 07
Boka här

Hörseltest online hos Audika Nacka

Forumvägen 14, plan 8, Nacka - Visa på karta

Hörseltest online

Är du nyfiken på att veta hur bra du egentligen hör? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om du behöver boka en komplett hörselundersökning.

Hur går hörseltest online till?

Testet består av tre delar: självutvärderingsfrågor, tontest och lyssningstest. Först får du svara på ett antal frågor om hur du själv upplever din hörsel. Sedan får du göra ett tontest och ett lyssningstest med mycket bakgrundsljud. Testet tar bara några minuter och du får resultatet direkt.

Hörseltest online ersätter inte en komplett hörselundersökning

Audikas online-hörseltest riktar sig i första hand till dig som aldrig har testat din hörsel tidigare och är nyfiken på hur du hör. Testet ersätter aldrig en komplett hörselundersökning på en hörselklinik, men det ger en bra indikation på om du bör söka hjälp hos en legitimerad audionom.

Har du frågor om testet är du varmt välkommen att kontakta Audika Nacka!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Om Audika Nacka

4,6

Välkommen till Audika i Nacka!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Nacka ligger på plan 8 i Höghuset i Nacka Forum. Du tar dig enkelt till oss via ett flertal bussar som stannar bara någon minuts promenad från kliniken.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Hos Audika Nacka erbjuder vi hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Region Stockholm eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Nacka

Hörseltest hos Audika Nacka

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, ...

Hörapparater hos Audika Nacka

Audika i Nacka erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel som f...

Batterier till hörapparater hos Audika Nacka

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Nacka kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier...

Hörseltest online hos Audika Nacka

Karta - Forumvägen 14, plan 8, Nacka