• 0700 - 90 25 10

fr. 2 500 kr
Boka här

Ektorpsvägen 4C, Nacka - Visa på karta

Skin Care Academy - Nacka

Varje gång vi ler, ilsknar till eller kisar spänns den underliggande ansiktsmuskulaturen vilket framkallar rynkor och linjer i ansiktet. Som ett resultat av stigande ålder eller genetiska anlag tenderar dessa uttrycksrynkor och linjer att bli kvar och synas även efter att ansiktsuttrycket övergått.

Anspänningsrelaterade ansiktsrynkor kan få oss att se äldre ut än vi känner oss och i vissa fall kan det orsaka ett intryck av oro, trötthet eller nedslagenhet utan att vi på något sätt upplever denna sinnestämning.

Botox kan på ett effektivt sätt motverka detta. Nu kan du bli av med dessa rynkor orsakade av muskelsammandragningar.

Hur verkar Botulinumtoxin A

Botulinumtoxin A blockerar impulsen från nerven till de små ansiktsmusklerna, som orsakar dess linjer och rynkor. Detta läkemedel förslappar musklerna så att de inte längre kan sammandras genom att begränsa nervsignalerna till valda delar av ansiktsmuskulaturen så att de inte anspänns.

Några dagar efter behandlingen blir din hud snabbt betydligt slätare och rynkorna minimeras. De muskler som inte behandlats fortsätter att fungera som vanligt.

Botox nervsignalsbegränsande effekt gör också att ämnet med stor framgång kan användas för att behandla tex migränrelaterad huvudvärk och svettningar i handflator, fötter eller under armarna.

Vem kan behandlas med Botulinumtoxin A?

Man eller kvinna med ansiktsrynkor orsakade av anspänning i den underliggande ansiktsmuskulaturen.

Botox är särkilt effektivt för behandling av de vertikala rynkor mellan ögonbrynen som uppkommer när man rynkar pannan (bekymmersrynkor/glabellarynkor), rynkor i ögonens utkanter (kråksparkar) samt de horisontella rynkor som uppkommer när man veckar pannan.

Botox fungerar inte för behandling av rynkor eller linjer som orsakas av att huden i ansiktet förlorat volym, elasticitet, blivit slapp eller till följd av exponering för sol. Dessa tillstånd behandlas istället med andra metoder (fillers, fraxium, omrphia, celllox).

Hur går behandlingen till?

Behandlingen är säker, enkel och relativt snabb. Genom en mycket tunn nål sprutas en ytterst liten mängd av läkemedlet in på flera mycket väldefinierade ställen. Eftersom nålen är så tunn och man använder en mycket liten volym så är obehaget minimalt.

För de flesta känns det endast som ett litet myggbett. Ingen bedövning behövs. Du kan återgå till normala aktiviteter omedelbart. Du kan köra bil. Motionsutövande samt bastubad bör undvikas första dygnet. En del kan märka en lätt rodnad det första dygnet samt en viss sjukdomskänla i kroppen och ibland huvudvärk men för de allra flesta är behandlingen inte märkbar.

Effekten inträder redan den första veckan efter behandlingen. Effekten av behandlingen varar mellan tre och sex månader. Hållbarheten efter behandlingen är individuell och varierar mellan olika individer. Vi rekommenderar att Du till en början kommer var 4:e månad för förnyad behandling.

Botox bör inte användas på personer som är överkänsliga mot botulinummtoxin, äggallergiker, personer som lider av vissa muskelsjukdomar, använder antibiotika av aminoglykosidtyp, spektinomycin eller andra läkemedel som påverkar nervsignaler i musklerna.

Botox skall inte användas under graviditet och bör heller inte användas under amning. Om du har en infektion vid det planerade injektionsstället skall behandlingen avvaktas tills denna läkt ut.

Biverkningar

I ytterst sällsynta fall kan Botox orsaka en övergående svaghet i närliggande muskler, där ögonlocket kan påverkas och en övergående asymmetri kan skönjas. Eftersom verkan av Botox är övergående så är alla biverkningar helt övergående.

Vissa patienter upplever en tillfällig huvudvärk efter behandlingen.

Informationen uppdaterades 12 oktober 2018 av Vården.se

Om Skin Care Academy

Vi erbjuder behandlingar som bevarar och lyfter fram din skönhet. Vi arbetar med de senaste teknikerna för estetiska behandlingar.

Konsultation

Vid konsultationen får du alltid träffa en leg. sjuksköterska eller leg. läkare. Vårt viktigaste mål är medicinskt säkra behandlingar och nöjda kunder. Vi gör vårt yttersta för att ta väl hand om dig!

Vilka behandlingar erbjuder vi på Skin Care Academy?

Vi arbetar med alltifrån estetisk kirurgi, fillers, hårborttagning, kemisk peeling, ansiktslyft med laser med mera. Nedan kan du läsa mer om ett par av våra olika behandlingar.

Varmt välkommen till Skin Care Academy!

Mer om Skin Care Academy

Skin Care Academy har funnits i drygt 12 år. Vi har under denna tid huvudsakligen verkat på konsultbasis. Sedan tre år tillbaka verkar vi på egen klinik.

Vi som driver och äger företaget är Dr. Ove Lundmark samt leg. sjuksköterska Bessie Salas Lundmark. Vi är båda specialister inom flera områden.

Kliniken består idag dels av en operationsavdelning och dels en mottagningsavdelning för estetisk ickekirurgisk hudbehandling.

Vi bedriver ett seriöst och professionellt arbete med kunden i centrum. Endast med nöjda kunder kan verksamheten växa och utvecklas. Vi erbjuder endast behandlingar när vi tror på ett resultat som överensstämmer med kundens önskningar.

Informationen uppdaterades 12 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Skin Care Academy

Fillers hos Skin Care Academy i Nacka

fr. 2 000 kr

Skin Care Academy arbetar med olika varumärken av fillers – Juvederm och Stylage. Dessa är baserade på hyaluronsyra och de är icke permane...

Botulinumtoxin A hos Skin Care Academy i Nacka

fr. 2 500 kr

Laserbehandling hos Skin Care Academy i Nacka

Nu kan kliniken erbjuda dig det senaste inom estetisk behandling med laser. Vi har införskaffat den modernaste utrustningen från Victus Med...

Bröstförminskning hos Skin Care Academy i Nacka

Ingen ska behöva stå ut med att bära med sig tunga bröst. Efter en bröstförminskning kommer livet att bli annorlunda. Man kan sträcka på ryg...

Bukplastik hos Skin Care Academy i Nacka

En bukplastik innebär att man avlägsnar hudöverskott på buken, samt att man stramar upp bukmuskulaturen. Detta är ett av de vanligare ingrep...

Ögonlocksplastik hos Skin Care Academy i Nacka

Ögonlocksplastik innebär att man tar bort överskott av hud, muskel och ibland fett från övre och/eller nedre ögonlocken. Operationen kan kor...

Kemisk peeling hos Skin Care Academy i Nacka

fr. 500 kr Pris efter konsultation

Kemisk peeling är ett samlingsnamn för många olika behandlingsformer. Med hjälp av olika syror som appliceras på huden får huden ett litet l...

Microneedling/Dermapen hos Skin Care Academy i Nacka

Marknadsledande med patenterad teknologi Dermapen™ var den första mekaniska microneedling penna på marknaden (2010) och är fortfarande ma...

IPL-behandlingar hos Skin Care Academy i Nacka

IPL tekniken är ett genombrott inom modern hudbehandling och tack vare sitt breda behandlingsspektrum väl etablerat som den mest överlägsna ...

Trådlyft hos Skin Care Academy i Nacka

Hos Skin Care Academy utför vi icke-kirurgiskt ansiktslyft med trådtekniken Silhouette Soft. Med denna behandling kan ansiktet omdefinieras,...

Åderbråck hos Skin Care Academy i Nacka

fr. 18 500 kr

Åderbråck opereras på kliniken genom kirurgiskt modern stripping/invaginationsteknik. Vad är åderbråck? Åderbråck är vidgade vener på ...

Återbesök/Kontroll hos Skin Care Academy i Nacka

Om du har genomgått en behandling hos oss på Skin Care Academy som behöver följas upp är du välkommen att boka tid för återbesök/kontroll.

Konsultation - Läkare hos Skin Care Academy i Nacka

Är du osäker på vilken behandling som passar dig bäst eller vill du ha mer information om någon av våra behandlingar? Då kan du boka en tid ...

Konsultation - Sköterska hos Skin Care Academy i Nacka

Hos Skin Care Academy kan du få träffa en sköterska för konsultation. Vi kan hjälpa dig om du är osäker på vilken behandling som passar dig ...

Ove Lundmark

Ove Lundmark

Ansvarig läkare

Dr. Lundmark är narkos- och intensivvårdsläkare med omfattande akutmedicinska kunskaper från mångårig tjänstgöring som läkare på ambulanshelikoptern i Stockholms län.

Dr. Lundmark har ägnat de senaste 20 åren till att arbeta med narkos inom Öron-Näsa-Hals-Området, huvudsakligen barnnarkoser. Under en period om nästan 20 år har Dr. Lundmark följt och skaffat sig erfarenhet inom den estetiska laserkirurgin.

Bessie Salas Lundmark

Bessie Salas Lundmark

Leg. sjuksköterska

Bessie har en bakgrund som specialistutbildad barnmorska. Efter ett antal år inom förlossningsvården har hon de senaste 20 åren ägnat sig åt Öron-Näsa-Hals-Kirurgi samt mottagning.

De senaste åren har hon alltmer ägnat sig åt utbildning och praktik inom den estetiska behandlingskonsten.

Farida Fahmy

Farida Fahmy

Leg. Läkare sedan 1988, Specialist i allmänkirurgi sedan 1999

Har lång erfarenhet av att arbeta inom dagkirurgi, dels som anställd vid Täby Närsjukhus 1999-2011 och sedan 2011 med egen etablering och privatmottagning på Östermalm i Stockholm, med samverkansavtal med landstinget.

Specialistområden: Kosmetisk kirurgi och Allmänkirurgi

Lena Andersson

Lena Andersson

Leg. läkare, Specialist inom plastikkirurgi sedan 1993

Dr Andersson har lång erfarenhet inom plastikkirurgi. Redan 1995 startade hon sin egen mottagning i London, parallellt med arbete på St Bartholomew-sjukhuset. För henne är patientens säkerhet viktigast och hon värnar om att patienten ska känna sig nöjd.

Dr Andersson är medlem i BAPRAS (British Association of Plastic Reconstructive and Aesthetic Surgeons) och ISAPS (International Society of Aesthetic Plastic Surgery), liksom flera andra föreningar inom plastikkirurgi.

Karta - Ektorpsvägen 4C, Nacka

07:12 - 02 okt, 2018 skrev:

En varm och trygg miljö där behandlingar görs med stor kompetens, noggrannhet och ett fantastiskt bemötande, rekommenderas varmt.

16:25 - 16 apr, 2018 skrev:

tack för allt!

13:23 - 16 apr, 2018 skrev:

Mycket bra bemötande och professionella människor! Tack för att ni tog hand om min son!

00:37 - 16 dec, 2016

08:33 - 09 dec, 2016 skrev:

Jätte bra. kände mig trygg o glad. kommer tillbaka garanterad!

14:27 - 17 maj, 2016 skrev:

Jag är SÅ nöjd. Snabb och bra behandling till vettigt pris. Oerhört trevligt och professionellt bemötande och kunniga svar på mina frågor. Rkeommenderas varmt

00:34 - 08 nov, 2014 skrev:

Service och bemötande är helt otroligt. Man får hjälp och råd vad man söker för. Jag är mycket nöjd med hudvårds krämer samt behandling som ger jätte bra resultat. Kan varm rekommenderas!!