Kiropraktorsbehandling för spädbarn hos Nacka Värmdö Kiropraktik

300 kr

Nacka Forum Torghuset, plan 0, Romansvägen 12, Nacka - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 07:15 - 18:00 Lunchstängt 12-14

Kiropraktorsbehandling för spädbarn

Nacka Värmdö Kiropraktik erbjuder behandling för spädbarn. Det kan exempelvis röra sig om att ett barn behöver hjälp efter en förlossning eller om ett barn har drabbats av kolik. Kiropraktorn hjälper till med mycket mjuk och varsam korrigering av kroppens led och muskelfunktion vilket påverkar nervsystemet och almen hälsa och välmående.

Det är viktigt att särskilja att en behandling på ett spädbarn inte läker det specifika besväret utan behandlingen främjar kroppen till att själv läka det.

Hur används kiropraktik på spädbarn?

Vid behandling av spädbarn använder kiropraktorn mycket mjuka och lätta behandlingsmetoder. Dessa är helt anpassade efter barnens nerv-, skelett- och muskelstruktur.

Här på Nacka Värmdö Kiropraktik arbetar tre legitimerade kiropraktorer med internationell akademisk examen (Doctor of Chiropractic) som har vidareutbildning, kunskap och erfarenhet av omhändertagande av barn för olika störningar i Nerv-Muskel-Skelettsystemet.

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Informationen uppdaterades 15 maj 2017 av Vården.se

Om Nacka Värmdö Kiropraktik

Varmt välkommen till Nacka Värmdö Kiropraktik!

På Nacka Värmdö Kiropraktik hjälper vi hela familjen med problem i ryggrad, leder och nervsystem. Vi hjälper patienter i alla åldrar; våra yngsta patienter är bara några veckor gamla och de äldsta snart 100 år.

Hos Nacka Värmdö Kiropraktik ser vi på hela din hälsa och i undersökningen kommer vi gå igenom de tre typer av stress som kan vara orsaken till dina besvär. Vi kommunicerar gärna med din läkare/annan vårdpersonal om det är nödvändigt för din framgång.

Vilka är dina stressfaktorer?

Det är du som bestämmer om vi ska hjälpa dig gå vidare med att prova att minimera dessa stressbelastningar för att få bestående resultat. Dina stressfaktorer kan vara:

• Fysiska: Hur du rör dig och tränar, din ergonomi/arbetsställning etc.
  • Mentala/psykiska: Hur du återhämtar dig, sömn och avslappning etc.
  • Kemiska: Kost och ev. näringsbrist.

För att hjälpa dig på bästa sett har vi ett nära samarbete med massörer, fysioterapeuter, stressexperter, kostexperter och mindfulnesscoacher.

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 15 maj 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Nacka Värmdö Kiropraktik

Kiropraktorbehandling hos Nacka Värmdö Kiropraktik

fr. 300 kr Ungdom (under 18 år) 300 kr, Nybesök 550 kr, Återbesök 420 kr

Hos Nacka Värmdö Kiropraktik erbjuder vi behandling hos kiropraktor för att behandla smärta i nerver, muskler och leder. Om en led inte h...

Kiropraktorsbehandling för barn och ungdomar hos Nacka Värmdö Kiropraktik

300 kr Barn och ungdomar under 18 år

Precis som vuxna kan barn i alla åldrar få spänningstillstånd i rörelseapparaten på grund av skador eller fall, felaktig motion, dålig hålln...

Kiropraktorsbehandling för gravida hos Nacka Värmdö Kiropraktik

fr. 420 kr Nybesök 550 kr, Återbesök 420 kr

Under din graviditet sker många förändringar i kroppen och smärta kan uppstå. Vanligt är att få ont i rygg och bäcken. För att inte ha ont ä...

Kiropraktorsbehandling för spädbarn hos Nacka Värmdö Kiropraktik

300 kr

Massage hos Nacka Värmdö Kiropraktik

fr. 300 kr

Hos Nacka Värmdö Kiropraktik erbjuder vi olika typer av massage, bland annat klassisk svenska massage, gravidmassage och thaimassage. Vad...

Ryggskott hos Nacka Värmdö Kiropraktik

Hos Nacka Värmdö Kiropraktik kan vi hjälpa dig som fått ryggskott. Smärtan är oftast ofarlig men kan vara påfrestande. Att få hjälp bidrar t...

Bo Skjenneberg

Leg Kiropraktor

Främst har jag vidareutbildad mig i omhändertagande av gravida, pediatrik (barn), idrottsskador samt kiropraktisk neurologi.

Madeleine Brus

Leg Kiropraktor

Jag har vidareutbildat mig inom yrket i bland annat idrottsskador, extremiteter (axlar, knän, etc.), kraniell behandling samt pediatrik (barn).

Patricia Mure

Leg Kiropraktor

Jag är medlem i Legitimerade Kiropraktorers Riksorganisation (LKR) och International Chiropractic Pediatric Association (ICPA).

Elin Kortesalmi

Massageterapeut

Förutom massör är jag utbildad friskvårdskonsult men jobbar även som musikalartist.

Malisa Leethonta

Massageterapeut

Jag är utbildad i klassisk oljemassage, traditionell Thaimassage, huvudmassage och erbjuder även gravidmassage.

Karta - Nacka Forum Torghuset, plan 0, Romansvägen 12, Nacka

09:44 - 14 mar, 2017