fr. 300 kr

Ungdom (under 18 år) 300 kr, Nybesök 550 kr, Återbesök 420 kr

Nacka Forum Torghuset, plan 0, Romansvägen 12, Nacka - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 07:15 - 18:00 Lunchstängt 12-14

Nacka Värmdö Kiropraktik - Nacka

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler, vilket kan leda till att smärta eller annat obehag uppstår. Genom att behandla leden förbättras både nervsystemets funktion och muskulaturens spänningstillstånd medan smärta och värk lindras.

Ryggen består av många leder mellan kotorna och det är ofta ryggen som kiropraktorn behandlar även om den upplevda smärtan sitter utanför ryggraden.

Före en kiropraktorbehandling

Inför ett besök hos oss är det bra om du tänker igenom dina mål för din hälsa. Vi kommer att gå igenom alla delar som rör din hälsa och undersöka dig noggrant. Om du har utlåtande från andra undersökningar t.ex röntgen, ta gärna med dem till oss.

Under kiropraktorbehandlingen

Besöket inleds med att vi gör en ordentlig undersökning för att förstå vad ditt besvär är och vad det beror på. Behandlingen utförs främst med händerna och en behandlingsmetod som många känner till är specifik kiropraktisk justering. Kiropraktisk omhändertagande är mycket effektivt, varsamt och säkert.

När kiropraktorer justerar en led kan gas som finns i lederna frigöras och på grund av tryckutjämningen kan då ett ljud, ett ”knäpp”, uppstå.

Efter kiropraktorbehandlingen

Efter besöken hos oss rekommenderar vi en promenad på minst 5 minuter men gärna 15-20 minuter. Detta för att maximera de förändringar som påbörjas i nervsystemet efter justeringen.

Det flesta upplever att besväret minskar redan under behandlingen. Ibland kan man uppleva en känsla som påminner om träningsvärk efter en behandling men det är inget farligt.

Hur många gånger behöver man genomgå en kiropraktorbehandling?

Svaret på detta är individuellt och beror på vad dina besvär beror på, hur länge du har haft dem, vilka hälsomål du har samt livsstil. Kiropraktisk omhändertagande är mycket effektivt, varsamt och säkert.

De flesta patienter hos oss väljer att få hjälp att förebygga återfall efter besvären har minskat.

Välkommen att kontakta oss på Nacka Värmdö Kiropraktik!

Informationen uppdaterades 15 maj 2017 av Vården.se

Om Nacka Värmdö Kiropraktik

Varmt välkommen till Nacka Värmdö Kiropraktik!

På Nacka Värmdö Kiropraktik hjälper vi hela familjen med problem i ryggrad, leder och nervsystem. Vi hjälper patienter i alla åldrar; våra yngsta patienter är bara några veckor gamla och de äldsta snart 100 år.

Hos Nacka Värmdö Kiropraktik ser vi på hela din hälsa och i undersökningen kommer vi gå igenom de tre typer av stress som kan vara orsaken till dina besvär. Vi kommunicerar gärna med din läkare/annan vårdpersonal om det är nödvändigt för din framgång.

Vilka är dina stressfaktorer?

Det är du som bestämmer om vi ska hjälpa dig gå vidare med att prova att minimera dessa stressbelastningar för att få bestående resultat. Dina stressfaktorer kan vara:

• Fysiska: Hur du rör dig och tränar, din ergonomi/arbetsställning etc.
  • Mentala/psykiska: Hur du återhämtar dig, sömn och avslappning etc.
  • Kemiska: Kost och ev. näringsbrist.

För att hjälpa dig på bästa sett har vi ett nära samarbete med massörer, fysioterapeuter, stressexperter, kostexperter och mindfulnesscoacher.

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 15 maj 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Nacka Värmdö Kiropraktik

Kiropraktorbehandling hos Nacka Värmdö Kiropraktik

fr. 300 kr Ungdom (under 18 år) 300 kr, Nybesök 550 kr, Återbesök 420 kr

Hos Nacka Värmdö Kiropraktik erbjuder vi behandling hos kiropraktor för att behandla smärta i nerver, muskler och leder. Om en led inte h...

Kiropraktorsbehandling för barn och ungdomar hos Nacka Värmdö Kiropraktik

300 kr Barn och ungdomar under 18 år

Precis som vuxna kan barn i alla åldrar få spänningstillstånd i rörelseapparaten på grund av skador eller fall, felaktig motion, dålig hålln...

Kiropraktorsbehandling för gravida hos Nacka Värmdö Kiropraktik

fr. 420 kr Nybesök 550 kr, Återbesök 420 kr

Under din graviditet sker många förändringar i kroppen och smärta kan uppstå. Vanligt är att få ont i rygg och bäcken. För att inte ha ont ä...

Kiropraktorsbehandling för spädbarn hos Nacka Värmdö Kiropraktik

300 kr

Nacka Värmdö Kiropraktik erbjuder behandling för spädbarn. Det kan exempelvis röra sig om att ett barn behöver hjälp efter en förlossning el...

Massage hos Nacka Värmdö Kiropraktik

fr. 300 kr

Hos Nacka Värmdö Kiropraktik erbjuder vi olika typer av massage, bland annat klassisk svenska massage, gravidmassage och thaimassage. Vad...

Ryggskott hos Nacka Värmdö Kiropraktik

Hos Nacka Värmdö Kiropraktik kan vi hjälpa dig som fått ryggskott. Smärtan är oftast ofarlig men kan vara påfrestande. Att få hjälp bidrar t...

Bo Skjenneberg

Leg Kiropraktor

Främst har jag vidareutbildad mig i omhändertagande av gravida, pediatrik (barn), idrottsskador samt kiropraktisk neurologi.

Madeleine Brus

Leg Kiropraktor

Jag har vidareutbildat mig inom yrket i bland annat idrottsskador, extremiteter (axlar, knän, etc.), kraniell behandling samt pediatrik (barn).

Patricia Mure

Leg Kiropraktor

Jag är medlem i Legitimerade Kiropraktorers Riksorganisation (LKR) och International Chiropractic Pediatric Association (ICPA).

Elin Kortesalmi

Massageterapeut

Förutom massör är jag utbildad friskvårdskonsult men jobbar även som musikalartist.

Malisa Leethonta

Massageterapeut

Jag är utbildad i klassisk oljemassage, traditionell Thaimassage, huvudmassage och erbjuder även gravidmassage.

Karta - Nacka Forum Torghuset, plan 0, Romansvägen 12, Nacka

09:44 - 14 mar, 2017