Telefonstigen 2, Nacka - Visa på karta

• Tisdag - Fredag 07:30 - 17:00
  • Vi erbjuder även akuttider på kvällar och helger.

Estetisk tandvård

Vad innebär estetisk tandvård?

Estetisk tandvård går ut på att förbättra tändernas utseende och estetiska intryck och utförs i första hand inte pga några medicinska behov.

Tandblekning, skalfasader och tandreglering är saker som bland annat innefattar estettisk tandvård.

Varför gör man estetisk tandvård?

Det finns olika anledningar till varför man väljer estetisk tandvård. Det kan exempelvis vara:

• Sneda och ojämna tänder
  • Missfärgade och mörka tänder
  • Skadade tänder
  • Mellanrum mellan tänderna
  • Svårigheter att tugga

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Informationen uppdaterades 05 december 2018 av Vården.se

Om Nacka Tandvårdsteam

Nacka Tandvårdsteam är en modern tandvårdsklinik i centrala Nacka. Praktiken etablerades för drygt 20 år sedan och har under de senaste åren renoverats och moderniserats med ny utrustning och digital röntgen. Vi erbjuder all typ av tandvård till hela familjen.

Vi tar emot remisser inom specialistområdena endodonti, implantatbehandlingar och parodontologi.

Patienten i fokus

Hos oss har vi som målsättning att alltid sätta patienten i fokus. Vi har även hög servicegrad och skräddarsyr alla våra behandlingar utifrån patientens behov. Innan påbörjad behandling får du alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till.

Vi vidareutbildar oss ständigt och använder endast välbeprövade och moderna material.

Akuttid

Vid akuta besvär har vi som målsättning att våra patienter ska få en tid hos en tandläkare samma dag. Vi försöker därför alltid att vara nåbara både kvällar, helger och längre ledigheter som exempelvis sommarlov.

Botox och fillers

Utöver tandvård erbjuder vi även rynkbehandlingar med hjälp av botox och fillers. Vi har jobbat med dessa behandlingar sedan 2014 och använder bara marknadens ledande produkter. Vi erbjuder kostnadsfri uppföljning efter behandlingen och sätter alltid din trygghet först.

Saltsjöbadens Tandvårdsteam

Nacka Tandvårdsteam och Saltsjöbadens Tandvårdsteam slogs samman 2011 och har idag ett nära samarbete. Saltsjöbadens Tandvårdsteam utför alla käkkirurgiska och implantatkirurgiska ingrepp.

Välkommen till Nacka Tandvårdsteam!

Informationen uppdaterades 05 december 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Nacka Tandvårdsteam

Rynkbehandling med Botox hos Nacka Tandvårdsteam

Hos Nacka tandvårdsteam kan vi hjälpa dig med behandling av rynkor med hjälp av den populära metoden botox. Vi använder bara de ledande märk...

Rynkbehandling med fillers hos Nacka Tandvårdsteam

Hos Nacka Tandvårdsteam kan vi behandla rynkor med hjälp av fillers. Det är en populär metod och vi använder bara de ledande märkena på mark...

Tandläkarundersökning hos Nacka Tandvårdsteam

Akut tandvård hos Nacka Tandvårdsteam

Om du drabbas av akuta problem som tandvärk eller en utslagen tand, försöker vi alltid hitta en tid samma dag. Du betalar som vanligt oc...

Tandhygienist hos Nacka Tandvårdsteam

10 % studentrabatt

Hos oss på Nacka Tandvårdsteam kan du få en tandhygienistundersökning. Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, alltså med förebyggan...

Estetisk tandvård hos Nacka Tandvårdsteam

Vad innebär estetisk tandvård? Estetisk tandvård går ut på att förbättra tändernas utseende och estetiska intryck och utförs i första han...

Tandblekning hos Nacka Tandvårdsteam

Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ib...

Implantat hos Nacka Tandvårdsteam

Saltsjöbadens Tandvårdsteam, som är en del av Nacka Tandvårdsteam, utför alla käkkirurgiska och implantatkirurgiska ingrepp. Vad innebär...

Bettskena hos Nacka Tandvårdsteam

Händer det att du vaknar på morgonen och har huvudvärk? Eller känner du dig öm och spänd i käkmusklerna efter natten? Då är det mycket möjli...

Niclas Wallenborg

Niclas Wallenborg

Leg tandläkare

Började sin tandläkarkarriär i södra Spanien, på en specialistklinik, med inriktning på käkkirurgi och implantat. Återvände till Sverige och Nacka tandvårdsteam 2005. Har drivit Nacka tandvårdsteam sedan hösten 2006.

Neda Hashemi

Neda Hashemi

Leg tandläkare

Började sin tandläkarkarriär i Örebro, flyttade sen till Cambridge, England där hon praktiserade i 4 år. Neda har jobbat på Nacka Tandvårdsteam sedan oktober 2010.

Mona Johansson

Mona Johansson

Leg tandläkare

Erfaren tandläkare som arbetat i både England och i Sverige.

Derya Yetkin

Derya Yetkin

Leg tandläkare

Derya tog sin tandläkarexamen 2013 vid Karolinska institutet i Stockholm. Derya har gjort karriär inom den privata sektorn och har bland annat jobbat som klinikchef och varit delaktig och drivande gällande utveckling av tandläkarkliniker. Hon har bred kompetens och utför allt inom ramen för allmäntandvård med specialintresse för protetik samt estetiska behandlingar. Detta går hand i hand med hennes kompetens inom estetiska injektionsbehandlingar där hon gick sin första utbildning 2014. Derya är certifierad och medlem i Estetiska injektionsrådet sedan 2015.

Luis Chavez de Paz

Luis Chavez de Paz

Specialisttandläkare

Luis mottog sin doktor- och magisterexamen i odontologi från Göteborgs Universitet 2005. Luis är sedan 2011 specialist inom klinisk endodonti (rotfyllningar).

Denise Abadji

Denise Abadji

Specialisttandläkare

Denise Abadji tog sin tandläkarexamen 2005. Efter att ha arbetat som allmäntandläkare och sjukhustandläkare under några år vidareutbildade hon sig och är sedan 2015 specialisttandläkare inom tandlossning och implantatkirurgi.

Walter af Donner

Walter af Donner

Specialisttandläkare

Walter af Donner tog sin tandläkarexamen 1996 och har sedan dess arbetat i egen privat klinik dels i Vingåker och sedermera som klinikchef i Katrineholm där han för närvarande arbetar ett par dagar i veckan. Har haft ett brett arbetsområde med allt från barntandvård till omfattande bettrehabiliteringar på vuxna med implantat.

Ritva Söderqvist

Ritva Söderqvist

Tandhygienist

Erfaren och mycket omtyckt tandhygienist.

Annika Koch

Annika Koch

Tandhygienist

Duktig tandhygienist som arbetat många år på specialistklinik för tandlossningspatienter.

Mashahel Abdul Jabbar

Mashahel Abdul Jabbar

Tandhygienist

Masha är en mycket driven och energisk tandhygienist. Hon sätter alltid patienten i fokus och utgår från patientens behov.

Anne-Marie Tärnström

Anne-Marie Tärnström

Tandsköterska

Mycket erfaren tandsköterska som har koll på allt.

Elisabeth Ivarsson

Elisabeth Ivarsson

Tandsköterska

Elisabeth är en mycket erfaren tandsköterska med många bollar i luften. Alltid med ett leende på läpparna.

Birsen Sutcu

Birsen Sutcu

Tandsköterska

Tandsköterska med superdriv och stor kunskap. Birsen välkomnar alltid alla med sitt varma leende.

Jessica Kim Lindhe

Jessica Kim Lindhe

Tandsköterska

Tandsköterska med inriktning på kirurgi. Alltid glad och positiv.

Adiba

Adiba

Karta - Telefonstigen 2, Nacka

11:15 - 21 nov, 2018 skrev:

Snart dags för ett trevligt besök igen.

17:55 - 15 nov, 2018 skrev:

Bästa kliniken, minp a varmaste rekommendationer! Jag har varit hos Neda och Derya, mina vänner och bekanta hos Niclas, Annika och Denise. Vi är alla supernöjda, det verkar kvitta vem man går till, alla är toppklass!

10:32 - 09 nov, 2018 skrev:

Fantastisk klinik med den senaste utrustningen och med professionell personal som gör ett otroligt professionellt arbete. Har blivit så otroligt bra bemött av alla, man känner sig riktigt vippad.

13:32 - 08 nov, 2018 skrev:

Fantastisk tandvård i yppersta världsklass! Annika Koch är oerhört skicklig, omtänksam och supertrevlig. Jag rekommenderar varmt henne och hela teamet på Nacka Tandvårdsteam!

09:26 - 06 nov, 2018

20:36 - 01 nov, 2018 skrev:

Mona och Bettan fixade mitt leende blixtsnabbt! Lika proffesionellt som smidigt.

20:13 - 31 okt, 2018 skrev:

Världens bästa team! Härligt bemött av all personal. Jag har gått till Derya Yetkin som är en trygg, varm och proffesionell tandläkare. Rekommenderar till alla nära och kära!

16:08 - 26 okt, 2018 skrev:

Trevligt bemötande, fantastisk personal och proffsjobb! Jag är mycket nöjd. Rekommenderas!

17:39 - 25 okt, 2018 skrev:

Proffsigt bemötande. Jättefin information och utmärkt behandling. Har inte haft så fina tänder sedan jag var ung. Tackar!

17:01 - 25 okt, 2018

14:41 - 25 okt, 2018 skrev:

Grymt team och en otroligt duktig tandläkare vid namn Derya yetkin😉

14:33 - 25 okt, 2018 skrev:

Går till tandläkare Derya Yetkin och är så nöjd, kommer aldrig byta tandläkare!

14:12 - 25 okt, 2018 skrev:

Tandläkarn Derya Yetkin är väldigt noggrann och kunnig. Känner att jag är i trygga händer samt att jag vet att hon gör det där ”lilla extra” för att känna sig riktigt fräsch och fin ut. Man lämnar med ett stort vitt smile!

13:52 - 25 okt, 2018 skrev:

Så glad och tacksam för att jag börjat gå hos Derya Yetkin, har sedan tidigare haft problem med både ilningar i tänderna och en del missfärgningar, har fått så fin hjälp med båda delarna, visar stolt upp mitt leende nu och kan dricka både varm dryck och äta glass. Rekommenderas varmt!

13:37 - 25 okt, 2018 skrev:

Jag har haft 2 behandlingar med Derya Yetkin och det gick jättebra.

13:34 - 25 okt, 2018 skrev:

Här är jag i säkra, trygga och kunniga händer. Rent, fint, prydligt.
Jag uppskattar att gå dit jag blir sedd och får extra bra service, tandläkare Derya Yetkin rekomenderas varmt.

11:08 - 17 aug, 2018 skrev:

Fick akut problem under min ordinarie tandläkarens semester. En tand behövde rotbehandlas. Blev omhändertagen av dr Neda Hashemi. Kan bara lämna bästa betyget.😍

14:48 - 08 jul, 2018 skrev:

Både jag och min man går hos Tanläkare Neda och tandhygienist Ritva, de är bara bäst. Jag kan verkligen rekommendera dem.

16:04 - 24 jan, 2018

10:14 - 08 jan, 2018 skrev:

Neda är världens bästa och trevligaste tandläkare, både jag, mina barn och min bror är super nöjda, glada och känner sig trygga i hennes händer :)

14:17 - 03 jan, 2018 skrev:

Neda, tandläkare i världsklass - Löv You till universums ände och tillbaka. Miljoner tack för kärleken och omsorg du gav min tand! ❤🤗💐🌹🌸🌺🌻🌼❤

Tack till Nedas kollega som var lika fin och kanon!

Jag är hooked på denna klinik förever! 😁

10:32 - 05 nov, 2017 skrev:

Man känner sig alltid väl omhändertagen av proffsig personal samt alltid ett vänligt bemötande

14:04 - 28 jul, 2017 skrev:

Neda Hashemi , Proffesionell och JÄTTE trevlig.

18:22 - 16 maj, 2017 skrev:

Klinik och personal i toppklass. Tack Neda för de fina lagningarna!

10:56 - 31 mar, 2017 skrev:

Jag har Tandläkare Neda Hashemi för min familj. Har aldrig i hela mitt liv träffat en så trevlig och engagerad tandläkare!! Hon är bara bäst!
Vill varmt rekommendera Nacka Tandvårdsteam. Allihopa är välkomnande och professionella.

08:13 - 03 jun, 2016 skrev:

Jag blir behandlad av Neda Hashemi hos Nackatandvårdsteam. Neda har nog allt det jag kan önska av en tandläkare.
Hon är alltid trevlig och lugn, berättar i förväg vad som skall göras. Läser utav mig som patient, under tiden som arbetet utförs.
Hon är helt otroligt duktig och mjuk i sitt arbetssätt. En stolhet för alla tandläkare.
Var rädd om henne ni som driver denna klinik.

21:20 - 12 apr, 2016 skrev:

I am a faithful attendant to nacka Tandvardsteam! My dentist is Dr. Mona Johansson and she is absolutely fantastic! I am never been a big fan of dentist (like most of us) and am extra sensitive to pain. Also, I have a very wide smile and have always been a bit self-conscious about my teeth looking healthy and strong. Both issues were carefully addressed by Dr. Johansson. She ensured that I would be comfortable and she counselled me on the entire dental process along with the procedures; which, I would endure. I actually felt safe! The results are fabulous and when I receive compliments on my smile....I always give credit to Dr. Johansson:)

17:12 - 29 mar, 2016 skrev:

Ringde på morgonen för akuta besvär. Talade med en vänlig kvinna som gav mig en akut tid samma dag trots att jag ej var listad som patient hos dem.
Behandlades mycket proffesionellt av Dr Hasemi med tandsköterska.
Det räddade mig när min egen tand doktor var på påsklov.
Jag kan bara ge de bästa rekommendationer tro mig!
Vore jag inte lika nöjd med min Dr skulle jag utan tvekan byta.

10:12 - 17 mar, 2016 skrev:

Den som tror att en rotfyllning är det värsta som kan hända hos en tandläkare, får genast ändra uppfattning. Jag var rätt skakig i benen när jag närmade mig tandläkarstolen och för det man skulle gå igenom.
Jag träffade Tandläkare Niclas Wallenborg som gav ett mycket proffsigt intryck som fick mig att undra varför man pratar så mycket negativt om rotfyllning. Han lovade att det inte skulle göra ont.
Jag kan bara säga, att hela tiden medan jag satt där undrade jag När det skulle göra ont. Jag kände ingenting överhuvudtaget. Allt fungerade utomordentlig bra, både med bemötande, det lugnande inledande samtal med tandläkaren och jobbet från tandteknikerna som var perfekt.
Kort sagt JÄTTE NÖJD. Tack Niclas och hela teamet.

11:33 - 14 mar, 2016 skrev:

Proffsigt och trevligt bemötande. Jag har verkligen hittat en bra, kunnig tandläkare som jag litar på, Neda!

12:19 - 03 mar, 2016 skrev:

Fantastisk tandvård och härligt bemötande! Tandläkare Mona Johansson med tandsköterska förvandlade min tandvårdsrädsla till fredagsmys......Rekommenderas förstås mycket varmt!

20:29 - 11 feb, 2016 skrev:

Mycket omsorgsfullt och proffsigt. Trevlig klinik. Tillmötesgående personal.

20:11 - 11 feb, 2016 skrev:

Niclas är min tandläkare och han är jättebra :)

12:24 - 10 feb, 2016 skrev:

Fantastiskt trevligt och proffsigt besök, med kanonresultat.
mina varmaste rekommendationer.

12:19 - 10 feb, 2016 skrev:

proffsigt bemötande och kunning personal, man känner sej väl omhändertagen.
Glad och trevlig personal, det känns att dom vet vad dom pratar om, så känns väldigt tryggt att gå till Nacka Tandvårds Team, kan verkligen rekkomenderas !!

11:44 - 09 feb, 2016 skrev:

Mycket bra och seriös praktik, vettiga människor, bra saklig information.
man blir väl omhändertagen !!
kan verkligen rekommenderas !!

15:27 - 04 feb, 2016 skrev:

Fantastisk service med kunskap, lokaler, och personal i toppklass!

10:00 - 30 jan, 2016 skrev:

Fantastikt bemötande och otroligt kunnig personal. Kan varmt rekommenderas. Super nöjd!

10:26 - 29 jan, 2016 skrev:

Jag har nog hittat världens bästa tandläkare. Tack Neda för att du är så lugn eftersom jag har lite tandläkarskräck. Du får mig att känna mig lugn och bekväm.

09:59 - 27 jan, 2016

08:31 - 27 jan, 2016 skrev:

Jag går på årliga kontroller och möts varje gång av väldigt trevlig personal och proffsig förebyggande behandling i fina fräscha lokaler. Mina tänder mår bättre än någonsin.

07:59 - 27 jan, 2016