Logo Nacka Tandvårdsteam

Nacka Tandvårdsteam - Nacka

Händer det att du vaknar på morgonen och har huvudvärk? Eller känner du dig öm och spänd i käkmusklerna efter natten? Då är det mycket möjligt att du är en av alla dem som gnisslar eller pressar tänder i sömnen.

Vi undersöker dina besvär

Vi på Nacka Tandvårdsteam kan undersöka om dina besvär beror på tandgnissling och ge dig en lämplig behandling som exempelvis en bett- eller snarkskena. I komplicerade fall finns möjlighet att få komma till en bettfysiolog, som är specialist på bettstörningar och sjukdomar i tuggmuskler och käkleder.

Vad är en bettskena/snarkskena?

Bettskena och snarkskena används i munnen under sömnen för att avhjälpa olika besvär. Skenorna kan formgjutas efter dina tänder eller finns i vissa fall färdiga och behöver bara provas ut hos oss.

Varmt välkommen att kontakta Nacka Tandvårdsteam för mer information!

Informationen uppdaterades 24 april 2018 av Vården.se

Telefonstigen 2, Nacka - Visa på karta

• Måndag - Fredag 07:30 - 17:00 Lunchstängt 12:00 - 12:45

Om Nacka Tandvårdsteam

Nacka Tandvårdsteam är en modern tandvårdsklinik i centrala Nacka. Praktiken etablerades för drygt 20 år sedan och har under de senaste åren renoverats och moderniserats med ny utrustning och digital röntgen.

Vi erbjuder all typ av tandvård till både barn och vuxna i Nacka.

Patienten i fokus

Hos oss har vi som målsättning att alltid sätta patienten i fokus. Vi har även hög servicegrad och skräddarsyr alla våra behandlingar utifrån patientens behov. Innan påbörjad behandling får du alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till.

Vi vidareutbildar oss ständigt och använder endast välbeprövade och moderna material.

Akuttid

Vid akuta besvär har vi som målsättning att våra patienter ska få en tid hos en tandläkare samma dag. Vi försöker därför alltid att vara nåbara både kvällar, helger och längre ledigheter som exempelvis sommarlov.

Botox och fillers

Utöver tandvård erbjuder vi även rynkbehandlingar med hjälp av botox och fillers. Vi har jobbat med dessa behandlingar sedan 2014 och använder bara marknadens ledande produkter. Vi erbjuder kostnadsfri uppföljning efter behandlingen och sätter alltid din trygghet först.

Saltsjöbadens Tandvårdsteam

Nacka Tandvårdsteam och Saltsjöbadens Tandvårdsteam slogs samman 2011 och har idag ett nära samarbete. Saltsjöbadens Tandvårdsteam utför alla käkkirurgiska och implantatkirurgiska ingrepp.

Välkommen till Nacka Tandvårdsteam!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Nacka Tandvårdsteam

• Rynkbehandling med Botox

Hos Nacka tandvårdsteam kan vi hjälpa dig med behandling av rynkor med hjälp av den populära metoden botox. Vi använder bara de ledande märk... Läs mer

• Rynkbehandling med fillers

Hos Nacka Tandvårdsteam kan vi behandla rynkor med hjälp av fillers. Det är en populär metod och vi använder bara de ledande märkena på mark... Läs mer

• Tandläkarundersökning

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder... Läs mer

• Akut tandläkarbesök

Om du drabbas akuta problem som tandvärk eller en utslagen tand, försöker vi alltid hitta en tid samma dag. Du betalar som vanligt och o... Läs mer

• Tandhygienist

10 % studentrabatt

Hos oss på Nacka Tandvårdsteam kan du få en tandhygienistundersökning. Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, alltså med förebyggan... Läs mer

• Estetisk tandvård

Vad innebär estetisk tandvård? Estetisk tandvård går ut på att förbättra tändernas utseende och estetiska intryck och utförs i första han... Läs mer

• Tandblekning

Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ib... Läs mer

• Implantat

Saltsjöbadens Tandvårdsteam, som är en del av Nacka Tandvårdsteam, utför alla käkkirurgiska och implantatkirurgiska ingrepp. Vad innebär... Läs mer

Karta - Telefonstigen 2, Nacka

• 11:08 - 17 aug, 2018 skrev:

Fick akut problem under min ordinarie tandläkarens semester. En tand behövde rotbehandlas. Blev omhändertagen av dr Neda Hashemi. Kan bara lämna bästa betyget.😍

• 14:48 - 08 jul, 2018 skrev:

Både jag och min man går hos Tanläkare Neda och tandhygienist Ritva, de är bara bäst. Jag kan verkligen rekommendera dem.

• 16:04 - 24 jan, 2018

• 10:14 - 08 jan, 2018 skrev:

Neda är världens bästa och trevligaste tandläkare, både jag, mina barn och min bror är super nöjda, glada och känner sig trygga i hennes händer :)

• 14:17 - 03 jan, 2018 skrev:

Neda, tandläkare i världsklass - Löv You till universums ände och tillbaka. Miljoner tack för kärleken och omsorg du gav min tand! ❤🤗💐🌹🌸🌺🌻🌼❤

Tack till Nedas kollega som var lika fin och kanon!

Jag är hooked på denna klinik förever! 😁

• 10:32 - 05 nov, 2017 skrev:

Man känner sig alltid väl omhändertagen av proffsig personal samt alltid ett vänligt bemötande

• 14:04 - 28 jul, 2017 skrev:

Neda Hashemi , Proffesionell och JÄTTE trevlig.

• 18:22 - 16 maj, 2017 skrev:

Klinik och personal i toppklass. Tack Neda för de fina lagningarna!

• 10:56 - 31 mar, 2017 skrev:

Jag har Tandläkare Neda Hashemi för min familj. Har aldrig i hela mitt liv träffat en så trevlig och engagerad tandläkare!! Hon är bara bäst!
    Vill varmt rekommendera Nacka Tandvårdsteam. Allihopa är välkomnande och professionella.

• 08:13 - 03 jun, 2016 skrev:

Jag blir behandlad av Neda Hashemi hos Nackatandvårdsteam. Neda har nog allt det jag kan önska av en tandläkare.
    Hon är alltid trevlig och lugn, berättar i förväg vad som skall göras. Läser utav mig som patient, under tiden som arbetet utförs.
    Hon är helt otroligt duktig och mjuk i sitt arbetssätt. En stolhet för alla tandläkare.
    Var rädd om henne ni som driver denna klinik.

• 21:20 - 12 apr, 2016 skrev:

I am a faithful attendant to nacka Tandvardsteam! My dentist is Dr. Mona Johansson and she is absolutely fantastic! I am never been a big fan of dentist (like most of us) and am extra sensitive to pain. Also, I have a very wide smile and have always been a bit self-conscious about my teeth looking healthy and strong. Both issues were carefully addressed by Dr. Johansson. She ensured that I would be comfortable and she counselled me on the entire dental process along with the procedures; which, I would endure. I actually felt safe! The results are fabulous and when I receive compliments on my smile....I always give credit to Dr. Johansson:)

• 17:12 - 29 mar, 2016 skrev:

Ringde på morgonen för akuta besvär. Talade med en vänlig kvinna som gav mig en akut tid samma dag trots att jag ej var listad som patient hos dem.
    Behandlades mycket proffesionellt av Dr Hasemi med tandsköterska.
    Det räddade mig när min egen tand doktor var på påsklov.
    Jag kan bara ge de bästa rekommendationer tro mig!
    Vore jag inte lika nöjd med min Dr skulle jag utan tvekan byta.

• 10:12 - 17 mar, 2016 skrev:

Den som tror att en rotfyllning är det värsta som kan hända hos en tandläkare, får genast ändra uppfattning. Jag var rätt skakig i benen när jag närmade mig tandläkarstolen och för det man skulle gå igenom.
    Jag träffade Tandläkare Niclas Wallenborg som gav ett mycket proffsigt intryck som fick mig att undra varför man pratar så mycket negativt om rotfyllning. Han lovade att det inte skulle göra ont.
    Jag kan bara säga, att hela tiden medan jag satt där undrade jag När det skulle göra ont. Jag kände ingenting överhuvudtaget. Allt fungerade utomordentlig bra, både med bemötande, det lugnande inledande samtal med tandläkaren och jobbet från tandteknikerna som var perfekt.
    Kort sagt JÄTTE NÖJD. Tack Niclas och hela teamet.

• 11:33 - 14 mar, 2016 skrev:

Proffsigt och trevligt bemötande. Jag har verkligen hittat en bra, kunnig tandläkare som jag litar på, Neda!

• 12:19 - 03 mar, 2016 skrev:

Fantastisk tandvård och härligt bemötande! Tandläkare Mona Johansson med tandsköterska förvandlade min tandvårdsrädsla till fredagsmys......Rekommenderas förstås mycket varmt!

• 20:29 - 11 feb, 2016 skrev:

Mycket omsorgsfullt och proffsigt. Trevlig klinik. Tillmötesgående personal.

• 20:11 - 11 feb, 2016 skrev:

Niclas är min tandläkare och han är jättebra :)

• 12:24 - 10 feb, 2016 skrev:

Fantastiskt trevligt och proffsigt besök, med kanonresultat.
    mina varmaste rekommendationer.

• 12:19 - 10 feb, 2016 skrev:

proffsigt bemötande och kunning personal, man känner sej väl omhändertagen.
    Glad och trevlig personal, det känns att dom vet vad dom pratar om, så känns väldigt tryggt att gå till Nacka Tandvårds Team, kan verkligen rekkomenderas !!

• 11:44 - 09 feb, 2016 skrev:

Mycket bra och seriös praktik, vettiga människor, bra saklig information.
    man blir väl omhändertagen !!
    kan verkligen rekommenderas !!

• 15:27 - 04 feb, 2016 skrev:

Fantastisk service med kunskap, lokaler, och personal i toppklass!

• 10:00 - 30 jan, 2016 skrev:

Fantastikt bemötande och otroligt kunnig personal. Kan varmt rekommenderas. Super nöjd!

• 10:26 - 29 jan, 2016 skrev:

Jag har nog hittat världens bästa tandläkare. Tack Neda för att du är så lugn eftersom jag har lite tandläkarskräck. Du får mig att känna mig lugn och bekväm.

• 09:59 - 27 jan, 2016

• 08:31 - 27 jan, 2016 skrev:

Jag går på årliga kontroller och möts varje gång av väldigt trevlig personal och proffsig förebyggande behandling i fina fräscha lokaler. Mina tänder mår bättre än någonsin.

• 07:59 - 27 jan, 2016