• 0524 - 102 29

Rotfyllning av framtand hos Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson i 45530

*3 149 kr

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

* Inkl. Högkostnadsskydd

Centrumvägen 12 B 455 30 Munkedal - Visa på karta

Rotfyllning av framtand

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

Om Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson

Munhälsan är en privat tandläkarpraktik i centrum av Munkedal, som vi drivit sedan 1985. Vi är anslutna till Försäkringskassan. Tandläkare är: Barbro Wennberg-Nilsson, och Conny Nilsson

Munhälsans filosofi är att sätta just munhälsan främst. Hos oss får du gott om tid vid varje besök. Du hinner ställa dina frågor. Vi förklarar hur du på bästa sätt sköter om din mun och du får alltid träffa samma tandläkare. Har man kunskap och ger sig tid att sköta sina tänder noga varje dag, kan man i de flesta fall klara sig utan tandproblem. Uppstår ändå akuta besvär, hjälper vi dig så snabbt som möjligt. Akuta besvär har vi som mål att ta hand om samma dag.

Välkommen till Munhälsan.

Behandlingar hos Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson

Undersökning av ny patient hos Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson i 45530

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
823 kr

Tandutdragning hos Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson i 45530

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
925 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson i 45530

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 462 kr

*3 149 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson i 45530

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 217 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson i 45530

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 420 kr

Karta - Centrumvägen 12 B 455 30 Munkedal