• 0524 - 102 29

Tandutdragning hos Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson i 45530

925 kr

Vanlig utdragning av en tand. Alla moment ingår.Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Centrumvägen 12 B 455 30 Munkedal - Visa på karta

Tandutdragning

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en visdomstand.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan behövning innan själva behandlingen börjar.

Vad ingår i priset för tandutdragning?

I priset ingår alla moment men om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare. I vissa fall kan det även krävas en kontrollröntgen ca 14 dagar efter behandlingstillfället.

Om Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson

Munhälsan är en privat tandläkarpraktik i centrum av Munkedal, som vi drivit sedan 1985. Vi är anslutna till Försäkringskassan. Tandläkare är: Barbro Wennberg-Nilsson, och Conny Nilsson

Munhälsans filosofi är att sätta just munhälsan främst. Hos oss får du gott om tid vid varje besök. Du hinner ställa dina frågor. Vi förklarar hur du på bästa sätt sköter om din mun och du får alltid träffa samma tandläkare. Har man kunskap och ger sig tid att sköta sina tänder noga varje dag, kan man i de flesta fall klara sig utan tandproblem. Uppstår ändå akuta besvär, hjälper vi dig så snabbt som möjligt. Akuta besvär har vi som mål att ta hand om samma dag.

Välkommen till Munhälsan.

Behandlingar hos Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson

Undersökning av ny patient hos Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson i 45530

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
823 kr

Tandutdragning hos Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson i 45530

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
925 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson i 45530

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 462 kr

Rotfyllning av framtand hos Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson i 45530

*3 149 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson i 45530

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 217 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Munhälsan Munkedal AB - Tandläkare Conny Nilsson i 45530

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 420 kr

Karta - Centrumvägen 12 B 455 30 Munkedal

14:12 - 24 jun, 2020 skrev:

Conny fick bort min tandläkarskräck. När jag ringde akut en fredag eftermiddag väntade de på mig och behandlade mig efter öppningstid.