1/3
Öppet idag från 09:00

Synsam Motala

Kungsgatan 5-7, Gallerian

Synsam Motala

Välkommen till Synsam Motala!

Behöver du hjälp med att skaffa glasögon eller linser? Då är du välkommen till vår välsorterade butik på Kungsgatan 5-7 Gallerian i Motala. Här kan våra legitimerade optiker hjälpa dig med olika sorters synundersökningar. Du hittar glasögon, linser och tillbehör från välkända märken hos oss, och självklart hjälper vi både dig som behöver skaffa glasögon för första gången eller dig som bara vill uppdatera din stil.

Synundersökning hos legitimerade optiker

Vi på Synsam Motala har lång erfarenhet och våra legitimerade optiker kan hjälpa dig med flera olika syntest. Det kan till exempel behövas när du:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina behov.

Skaffa glasögon enkelt hos oss på Synsam Motala

Hos oss kan du:

• hitta bågar från ett stort antal märken
  • hitta solglasögon, linsvätska samt olika tillbehör
  • hyra dina glasögon genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle

Vår olycksgaranti för dina glasögon

När du köper glasögon hos oss täcks de av vår kostnadsfria olycksgaranti, vilket betyder att om glasögonen skulle gå sönder inom de första 365 dagarna så reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året så får du boka en ny synundersökning hos oss på Synsam Motala - utan extra kostnad såklart.

Välkommen till oss på Synsam i Motala!

Informationen uppdaterades 16:38 - 8 okt, 2020

Synundersökning hos Synsam Motala

Pris från: 199 kr

Boka en synundersökning hos en av våra legitimerade optiker på Synsam i Motala.

Undersökning av ögat

Om du upplever att du har problem med din syn, kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om det finns något eventuellt synfel. Visar det sig att du behöver synkorrigering, kan det sedan vara aktuellt med att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Våra optiker inleder undersökningen med att ta reda på hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Exempelvis kan det vara bra att veta om du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Därefter följer olika mätningar för att avgöra ifall du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker något synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser hjälper optikern till att hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande får du remiss till en ögonläkare.

Välkommen att boka in en synundersökning hos oss på Synsam i Motala!

Skaffa glasögon
hos Synsam Motala

Hos Synsam i Motala kan vi hjälpa dig genom hela processen att skaffa glasögon: från en första undersökning till val av bågar. Vi hjälper...

Pris från: 199 kr

Skaffa linser
hos Synsam Motala

Ifall du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam i Motala hjälper dig! Så gå...

Pris från: 549 kr

Lördag : 10:00 - 15:00