• 0250-106 42

Ögonhälsoundersökning hos Synsam i Mora

Köpmannagatan 3, Mora - Visa på karta

Ögonhälsoundersökning

Att göra en ögonhälsoundersökning är ett bra sätt att upptäcka tidiga tecken på sjukdom och få en uppfattning om din ögonhälsa. Vi på Synsam i Mora kan hjälpa dig!

Vad innebär en ögonhälsoundersökning?

Undersökningen är till för att ge en bra bild av din ögonhälsa, och utförs hos oss av legitimerade optiker. De går igenom dina ögon på djupet, genom att:

• Mäta trycket i ögat
  • Mäta ögats synfält
  • Fotografera ögonbotten

Genom undersökningen kan vi upptäcka tidiga tecken på sjukdom och, där det behövs, skicka dig vidare till en specialist.

Du bör kontrollera din ögonhälsa regelbundet

Att göra regelbundna ögonhälsoundersökningar ger möjligheten att upptäcka sjukdomar innan de börjat påverka synen negativt. Vi rekommenderar alla som har fyllt 40 år att undersöka sin ögonhälsa med jämna mellanrum. När du kommer på undersökning hos oss tittar vi särskilt efter tecken på de vanligaste ögonsjukdomarna: grå starr, grön starr och åldersförändringar i gula fläcken. Skulle optikern hitta några tecken på dessa skickar vi alltid en remiss till en specialist, som kan hjälpa dig vidare med nästa steg.

Välkommen att boka en tid för ögonhälsoundersökning hos Synsam i Mora!

Informationen uppdaterades 27 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam i Mora

Välkommen till oss på Synsam i Mora!

Vi finns på Köpmannagatan 3 i Mora och kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Hos oss får du träffa legitimerade optiker som kan utföra olika typer av synundersökningar och hitta rätt lösning för just dig. Vi har ett stort sortiment från välkända märken och kan både hjälpa dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Vi erbjuder syntest hos legitimerade optiker

Hos Synsam i Mora får du träffa legitimerade optiker som kan hjälpa dig med olika synundersökningar, om du till exempel:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Vi välkomnar både gamla och unga till vår butik, och hjälper dig utifrån dina unika behov och önskemål.

Våra optiker kan kontrollera din ögonhälsa

Vi på Synsam i Mora erbjuder ordentliga ögonhälsoundersökningar där vi undersöker hela ögat. Då kan du få svar på eventuella frågor om din ögonhälsa. Det rekommenderas till alla som fyllt 40 år att gå på regelbundna ögonhälsoundersökningar, så att man tidigt kan upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna:

• Grön starr
  • Grå starr
  • Åldersförändringar i gula fläcken

Skaffa glasögon enkelt hos oss på Synsam i Mora

Hos oss kan du:

• hitta bågar från ett stort antal märken
  • hitta solglasögon, linsvätska samt olika tillbehör
  • hyra dina glasögon genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle

Olycksgaranti för att du ska känna dig trygg

Synsam finns kvar som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna så täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det betyder att vi reparerar eller byter ut dina glasögon åt dig. Skulle du få försämrad syn inom det första året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss - utan extra kostnad.

Boka in dig hos oss på Synsam i Mora - välkommen!

Informationen uppdaterades 27 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam i Mora

Synundersökning hos Synsam i Mora

Har du svårt att se på olika avstånd eller upplever du problem med trötta ögon? Välkommen att boka en tid för synundersökning hos Synsam i M...

Skaffa glasögon hos Synsam i Mora

Om du behöver skaffa glasögon är du varmt välkommen till Synsam i Mora. Glasögon korrigerar synfel Om du upplever problem med synen o...

Skaffa linser hos Synsam i Mora

Har du ett synfel, men kan eller vill inte ha glasögon? Då är linser ett bra alternativ. Låt oss på Synsam i Mora hjälpa dig! Hur skaffar...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam i Mora

Karta - Köpmannagatan 3, Mora