Ögonhälsoundersökning hos Synsam Mjölby

Jerikodalsgatan 6, Mjölby Centrum - Visa på karta

Ögonhälsoundersökning

Noggrann undersökning av hela ögat

När vi genomför en ögonhälsoundersökning gör vi en utförlig undersökning av dina ögon för att upptäcka tidiga tecken på sjukdom och att se eventuella åldersförändringar i ögat, till exempel i ögats gula fläck. I undersökning ingår:

• Mätning av trycket i ögat
  • Mätning av ögats synfält
  • Ögonbottenfotografering

Varför ska man göra en ögonhälsoundersökning?

Om du är över 40 år rekommenderar vi att du går på regelbundna ögonhälsoundersökningar. Detta gör det lättare att upptäcka besvär med ögonen så tidigt som möjligt. Med den senaste tekniken kan optikern upptäcka någon av de tre vanligaste ögonsjukdomarna:

• Grå starr
  • Grön starr
  • Åldersförändringar i gula fläcken

Hittar vår optiker tecken på någon av dessa, skickar vi en remiss till en ögonläkare som tar ärendet vidare, så att du får den hjälp du behöver.

Varmt välkommen att boka din ögonhälsoundersökning hos oss på Synsam Mjölby!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Om Synsam Mjölby

Varmt välkommen till Synsam Mjölby!

Hos Synsam på Jerikodalsgatan 6 i Mjölby hittar du vår välsorterade butik. Ta hjälp av våra legitimerade optiker för att boka olika sorters synundersökningar. Hos oss hittar du glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och vi hjälper dig om du behöver skaffa glasögon för första gången, eller om du helt enkelt bara vill uppdatera din stil.

Våra optiker undersöker din syn

Hos Synsam Mjölby hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Vi hjälper dig med ögonhälsoundersökning

Är du orolig för din ögonhälsa? Vi på Synsam Mjölby kan hjälpa dig med en ordentlig ögonhälsoundersökning, som vi rekommenderar till alla som fyllt 40 år. Vid undersökningen tittar vi på hela ögat, och kan på så sätt upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken.

Skaffa nya glasögon hos Synsam Mjölby

Vi på Synsam har ett stort urval av bågar från många olika märken, och våra rådgivare är där för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan även hyra dina glasögon hos oss, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Därtill hittar du solglasögon, linsvätska och tillbehör i vår butik.

Synsam följer upp under det första året

Det kan hända mycket på ett år! Vi finns då som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om de skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. I så fall reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Skulle du upptäcka att du får ytterligare försämrad syn inom det första året får du självklart komma tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Boka en tid hos oss på Synsam Mjölby!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Mjölby

Synundersökning hos Synsam Mjölby

Boka en synundersökning hos en av våra legitimerade optiker på Synsam Mjölby. Undersökning av ögat Om du upplever att du har problem ...

Skaffa glasögon hos Synsam Mjölby

Om du behöver skaffa glasögon är du varmt välkommen till Synsam Mjölby. Glasögon korrigerar synfel Om du upplever problem med synen o...

Skaffa linser hos Synsam Mjölby

Ibland kan eller vill man inte ha glasögon vid ett synfel. Då är linser ett bra val. Du kan hitta dina linser hos oss på Synsam Mjölby. S...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Mjölby

Vi på Synsam Mjölby genomför ögonhälsoundersökningar för att undersöka din ögonhälsa. Noggrann undersökning av hela ögat När vi genomf...

Karta - Jerikodalsgatan 6, Mjölby Centrum