Synundersökning hos Synsam Mjölby

fr. 199 kr

Jerikodalsgatan 6, Mjölby Centrum - Visa på karta

Synundersökning

Boka en synundersökning hos en av våra legitimerade optiker på Synsam Mjölby.

Undersökning av ögat

Om du upplever att du har problem med din syn, kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om det finns något eventuellt synfel. Visar det sig att du behöver synkorrigering, kan det sedan vara aktuellt med att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Våra optiker inleder undersökningen med att ta reda på hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Exempelvis kan det vara bra att veta om du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Därefter följer olika mätningar för att avgöra ifall du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker något synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser hjälper optikern till att hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande får du remiss till en ögonläkare.

Välkommen att boka in en synundersökning hos oss på Synsam Mjölby!

Informationen uppdaterades 08 oktober 2020 av Vården.se

Om Synsam Mjölby

Varmt välkommen till Synsam Mjölby!

Hos Synsam på Jerikodalsgatan 6 i Mjölby hittar du vår välsorterade butik. Ta hjälp av våra legitimerade optiker för att boka olika sorters synundersökningar. Hos oss hittar du glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och vi hjälper dig om du behöver skaffa glasögon för första gången, eller om du helt enkelt bara vill uppdatera din stil.

Våra optiker undersöker din syn

Hos Synsam Mjölby hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Vi hjälper dig med ögonhälsoundersökning

Är du orolig för din ögonhälsa? Vi på Synsam Mjölby kan hjälpa dig med en ordentlig ögonhälsoundersökning, som vi rekommenderar till alla som fyllt 40 år. Vid undersökningen tittar vi på hela ögat, och kan på så sätt upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken.

Skaffa nya glasögon hos Synsam Mjölby

Vi på Synsam har ett stort urval av bågar från många olika märken, och våra rådgivare är där för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan även hyra dina glasögon hos oss, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Därtill hittar du solglasögon, linsvätska och tillbehör i vår butik.

Synsam följer upp under det första året

Det kan hända mycket på ett år! Vi finns då som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om de skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. I så fall reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Skulle du upptäcka att du får ytterligare försämrad syn inom det första året får du självklart komma tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Boka en tid hos oss på Synsam Mjölby!

Informationen uppdaterades 08 oktober 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Mjölby

Synundersökning hos Synsam Mjölby

fr. 199 kr Ungdom 13-19 år: 199 kr, vuxen (glasögon): 449 kr, vuxen (linser): fr. 549 kr. Synundersökningen ingår om du tecknar ett glasögonabonnemang.

Boka en synundersökning hos en av våra legitimerade optiker på Synsam Mjölby. Undersökning av ögat Om du upplever att du har problem ...

Skaffa glasögon hos Synsam Mjölby

fr. 199 kr Ungdom 13-19 år: 199 kr, vuxen: 449 kr. Synundersökningen ingår om du tecknar ett glasögonabonnemang.

Om du behöver skaffa glasögon är du varmt välkommen till Synsam Mjölby. Glasögon korrigerar synfel Om du upplever problem med synen o...

Skaffa linser hos Synsam Mjölby

fr. 549 kr För dig som redan har linser: 549 kr, för dig som aldrig haft linser: 899 kr.

Ibland kan eller vill man inte ha glasögon vid ett synfel. Då är linser ett bra val. Du kan hitta dina linser hos oss på Synsam Mjölby. S...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Mjölby

899 kr Lokala prisavvikelser kan förekomma.

Vi på Synsam Mjölby genomför ögonhälsoundersökningar för att undersöka din ögonhälsa. Noggrann undersökning av hela ögat När vi genomf...

Karta - Jerikodalsgatan 6, Mjölby Centrum