Hårborttagning med IPL hos Advanced Skin Care i Göteborg

Fjärde Långgatan 25, Göteborg - Visa på karta

Hårborttagning med IPL

På Advanced Skin Care arbetar vi med Powerlite600 IPL som är en svensktillverkad IPL som används av både läkare som hudterapeuter världen över.

Hur går hårbottagning med IPL till?

IPL-maskinen skickar ut ett rött ljus ner i hårsäcken som denne omvandlar till värme. Vid temperaturen 70 grader dör hårsäcken och man har fått en permanent hårborttagning.

För att kunna få rätt effekt krävs att håret växer i rätt växtfas (anagen fas) och därför behövs oftast 4-8 behandlingar innan önskvärt resultat kan uppnås.

Vilka kan behandlas med IPL?

Vi behandlar de flesta hudtyper men beroende på hudton och färgpigment i håret kan resultatet ta olika lång tid. Faktorer som hårets struktur, tjocklek, etnisk härkomst, hormonstatus och ålder samt vart på kroppen håret sitter påverkar resultat.

Viktigt att tänka på för behandling med IPL

• Undvik solning på områden som ska behandlas 1-2 månader innan behandling.
  • Vaxa inte området en månad innan behandling.
  • Använd hög solskyddsfaktor på behandlat område 2-4 veckor efteråt.

Välkommen att boka en konsultation hos oss på Advanced Skin Care! Vi drar av kostnaden för konsultation vid bokning av behandling.

Informationen uppdaterades 25 mars 2019 av Vården.se

Om Advanced Skin Care

Välkommen till Advanced Skin Care!

Vi är Göteborgs första klinik som erbjuder avancerad hudvård med fokus på avancerade hudvårdsbehandlingar i kombination med fördjupning på kost och näring. Vi öppnade i december 2010 och finns i mysiga och avkopplande lokaler på Fjärde Långgatan 25.

Med avancerad hudvård, tålamod och goda kunskaper kan du bli fri från de mest vanliga hudåkommorna.

Vi erbjuder avancerad hudvård

Vi erbjuder allt inom hudvård och fotvård men även estetiska behandlingar. Här på mottagningen genomför läkare injektionsbehandlingar och vid hudbesvär som kräver läkare har vi ett nära samarbete med en hudläkarmottagning.

Alla våra hudvårdsbehandlingar fördjupar sig inom kost och näringslära då de flesta hudproblem grundar sig därifrån.

Vi som arbetar på Advanced Skin Care

Vi består av en personalstyrka som alla är experter inom sitt behandlingsområde och ständigt håller sig uppdaterad med nya behandlingar och utbildningar.

På kliniken jobbar auktoriserade hudterapeuter som är certifierade kost- & näringsrådgivare och diplomerad medicinsk fotterapeut/undersköterska. Några tillfällen i månaden finns även hudläkare på plats som utför injektionsbehandlingar.

Välkommen till en värld av avancerad hud- och kroppsvård!

Informationen uppdaterades 25 mars 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Advanced Skin Care

Medicinsk fotvård hos Advanced Skin Care i Göteborg

fr. 370 kr Pensionärs- & studeranderabatt 10 % vid bokning dagtid 10-14 mot uppvisande av id-handling.

Yttre och inre påfrestningar samt många sjukdomar kan orsaka deformering av både nagel och hud som kan leda till svampangrepp och hudförändr...

Dermapen hos Advanced Skin Care i Göteborg

fr. 995 kr

Vad är Dermapen Microneedling? Dermapen Microneedling är en avancerad nålbehandling som ökar hudens produktion av kollagen. Genom att öka...

Hårborttagning med IPL hos Advanced Skin Care i Göteborg

fr. 750 kr

Permanent hårborttagning med IPL (Intensed Pulsed Light) är en säker och trygg metod som avlägsnar oönskad hårväxt på hela kroppen. På Ad...

Hudföryngring med IPL hos Advanced Skin Care i Göteborg

fr. 750 kr

Hos Advanced Skin Care utför vi IPL-behandlingar med det gula ljuset som är anpassat för hudföryngring, pigmentförändringar samt behandling ...

Kemisk peel hos Advanced Skin Care i Göteborg

fr. 700 kr

Många lider av olika hudvårdsproblem helt i onödan och med avancerad hudvård samt det senaste inom pharmacosmeceutical behandlingar, kan vi ...

Avancerad hudvårdsbehandling hos Advanced Skin Care i Göteborg

fr. 895 kr

Vi erbjuder avancerad hudvårdsbehandling i kombination med fördjupning på kost och näring. Med avancerad hudvård, tålamod och goda kunskaper...

Konsultation med auktoriserad specialiserad hudterapeut hos Advanced Skin Care i Göteborg

500 kr

En konsultation med en auktoriserad specialiserad hudterapeut är ett bra första alternativ när du inte vet, eller känner till, rätt behandli...

Filler hos Advanced Skin Care i Göteborg

fr. 500 kr

Hos Advanced Skin Care erbjuder vi injektionsbehandlingar som utförs av legitimerad hudläkare. En noggrann konsultation genomförs innan beha...

Josefine Runesson

Josefine Runesson

Auktoriserad Hudterapeut/Certifierad Kostrådgivare

Josefine är personen bakom Advanced Skin Care. Hon började sin karriär 2005 och har sen dess arbetat heltid inom hudvård och hälsa både i Sverige och internationellt.

• Sjuksköterskestuderande, Sahlgrenska Akademin – Göteborgs Universitet 2016-
  • Aukt. Hudterapeut, Gilda Skolan, Göteborg 2005
Louise Blennback

Louise Blennback

Auktoriserad Hudterapeut/Certifierad Kostrådgivare

Louise jobbar med hudvård och utför ansiktsbehandlingar, vaxning, färgning av frans och bryn samt IPL-behandlingar för permanent hårborttagning och hudföryngring.

• Aukt. Hudterapeut, Elisabethskolan Göteborg 2011
  • Dermapen terapeut, MM Skincare 2015
Jeanette Lund Andersson

Jeanette Lund Andersson

Auktoriserad hudterapeut

Jeanette jobbar med hudvård och utför ansiktsbehandlingar, vaxning, färgning av frans och bryn samt IPL-behandlingar för permanent hårborttagning och hudföryngring.

• Auktoriserad Hudterapeut, Gilda skolan Göteborg 2016
  • IPL-terapeut: Permanent hårborttagning, hudföryngring, Powerlite 2018
Emma Persson

Emma Persson

Diplomerad Medicinsk Fotterapeut/Undersköterska

Emma jobbar med medicinsk fotvård och innehar både medlemskap i Sveriges Fotterapeuter samt Sveriges Medicinska Fotterapeuter.

• Undersköterska, Haganässkolan, Älmhult 2002-2005
  • Medicinsk Fotterapeut, YRGO-högre yrkesutbildning, Göteborg 2014-2015

Karta - Fjärde Långgatan 25, Göteborg

17:13 - 16 aug, 2017 skrev:

Mina varmaste rekommendationer till alla som önskar hjälp med sin hud. Här finns mycket kunskap, erfarenhet och omtanke.

09:51 - 05 jul, 2017 skrev:

Jag Rekomenderar gärna denna Fantastiska Fotvården med Glädje,,,

14:28 - 17 jan, 2016 skrev:

Har gjort massage hos Marko. Väldigt duktig och kunnig. Blev av med spänningar i ryggen och axlar