• 0301-461 61

fr. 500 kr

Nybesök 700 kr, Återbesök 500 kr

Skogshällsvägen 5A, Sätila - Visa på karta

Hälsporre

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belastas när vi står, går och springer.

Finns det några vanliga symtom vid hälsporre?

Ett vanligt symtom är känslan av smärta och ömhet i hälen i de första stegen man går efter stillasittande. Exempelvis när man kliver upp ur sängen på morgonen. Smärtan känns ofta under eller på insidan av hälen. Smärtans styrka kan variera från lättare obehag till kraftigt brännande.

Hos oss på Kiropraktorerna Sätila kan vi hjälpa dig med dina besvär kring hälsporre. Utan behandling kan det ta upp till ett år för hälsporren att försvinna. Stötvågsbehandling är en lämplig behandlingsmetod som vi använder på vår klinik.

Nedan följer exempel på egenvård för hälsporre:

• Se till att du har ett par ordentliga skor som passar dina fötter. Det finns en speciellt utformad hälkopp att lägga i skorna som trycker ihop fettkudden under hälen vilket kan ge avlastning.

• Stretching av vadmuskel. Rådgör gärna med oss för tips på bra övningar.

• Tejpning (för att ge stabilitet).

• Undvik träningsformer som löpning och längre promenader, framförallt på hårt underlag. Ersätt istället den träningen med cykling och simning där hälen inte utsätts för belastning.

Går det att förebygga en hälsporre?

Att se över sina skor är det första man kan göra. Se också till att alltid värma upp och varva ner ordentligt i samband med träning.

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Informationen uppdaterades 10 oktober 2016 av Vården.se

Om Kiropraktorerna Sätila

Välkommen till oss på Kiropraktorerna Sätila!

Vår mottagning ligger på Skogshällsvägen 5A i Sätila. Vår kiropraktor Ola Wimelius hjälper gamla som unga med olika typer av akuta och kroniska besvär med fokus på hälsa och livskvalitet.

Vad kan vi på Kiropraktorerna Sätila hjälpa dig med?

Vi kan diagnostisera och behandla akuta och kroniska besvär, samt ge dig tips på vad du själv kan göra för att behandla dina problem.

Vi kan bland annat hjälpa dig med:

• Rygg- och nackbesvär
  • Ischias
  • Huvudvärk
  • Arbets- och idrottsskador

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 10 oktober 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Kiropraktorerna Sätila

Kiropraktorbehandling hos Kiropraktorerna Sätila

fr. 500 kr Nybesök 700 kr, Återbesök 500 kr

Hos Kiropraktorerna Sätila hjälper vår kiropraktor dig med diagnostik, behandling och förebyggande åtgärder av funktionella besvär i rörelse...

Stötvågsbehandling hos Kiropraktorerna Sätila

Vi erbjuder konsultation inför eventuell stötvågsbehandling. Behandlingen utförs hos Kiropraktorerna Frölunda.

Hos Kiropraktorerna Sätila erbjuder vi konsultation inför eventuell stötvågsbehandling. Behandlingen utförs hos Kiropraktorerna Frölunda. ...

Nackspärr hos Kiropraktorerna Sätila

fr. 500 kr Nybesök 700 kr, Återbesök 500 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. E...

Hälsporre hos Kiropraktorerna Sätila

Tennisarmbåge hos Kiropraktorerna Sätila

fr. 500 kr Nybesök 700 kr, Återbesök 500 kr

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ...

Ola Wimelius

Leg kiropraktor

Ola tog sin examen 2001 på Palmer College of Chiropractic, USA. AT-tjänstgöring gjordes på bl.a. Göteborgs Medical Center (GMC), Kristinelundskliniken samt Kungsportsläkarna i Göteborg.

Ola jobbade även på Hälsocentrum i Karlstad under några år och etablerade samtidigt Kiropraktorerna Frölunda i maj 2003. Sedan Hälsohuset i Sätila öppnade har Ola haft konsultationer och etablerade Kiropraktorerna Sätila i december 2014.

Susanne Spiik

Receptionist

Susanne tar hand om förfrågningar och bokningar, medverkar i föreläsningarna och sköter administration.

Susanne är utbildad folkhögskolelärare och journalist och det har varit hennes arbete de senaste tjugo åren, samtidigt som hon regelbundet har fortbildat sig inom kiropraktik som friskvård.

Karta - Skogshällsvägen 5A, Sätila