• 010 - 888 54 07

Södra Malmgatan 7, Kalmar - Visa på karta

• Lunchstängt 12.00-12.30

Hörapparater

Vi på Audika Kalmar erbjuder hörapparater av olika märken, modeller och typer. Till exempel kan du välja mellan hörapparater som placeras bakom eller i örat. Vi hjälper dig att hitta hörapparater som är anpassade efter ditt liv och dina behov.

Prova det allra senaste inom hörapparater

Hos oss på Audika i Kalmar kan du välja att prova den allra senaste och smartaste tekniken – vi erbjuder bland annat internetuppkopplade, laddningsbara och återkopplingsfria hörapparater. Dagens hörapparater är digitala, diskreta och utrustade med avancerad teknik. De allra senaste modellerna gör det möjligt att inte bara förstärka ljud, utan också att skapa bättre förutsättningar för hjärnan att tolka och förstå ljuden vi hör. Irriterande bakgrundsljud dämpas och eventuell återkoppling förhindras innan den ens uppstår. Läs mer om våra hörapparater på vår hemsida.

Hörapparater utifrån dina individuella behov

Våra legitimerade audionomer hjälper dig med val av hörapparat baserat på din hörselnedsättning och dina individuella behov. Oavsett vilken hörapparat du väljer får du lov att ta med hörapparaten hem och prova den i 30 dagar för att se om den passar dig. Därefter utvärderar du och din legitimerade audionom hur du hör med hörapparaten, och justerar inställningarna vid behov.

Vad kostar det att prova ut hörapparater hos Audika Kalmar?

Audikas hörselklinik i Kalmar är helt privat. Det betyder att du betalar den faktiska kostnaden för hörapparaten eller hörapparaterna. Du får prisinformation av din legitimerade audionom under ditt besök. Ditt besök för att prova ut hörapparat, utprovningsbesöket, kostar 1000 kr.

Kontakta gärna Audika Kalmar om du har frågor eller funderingar!

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Om Audika Kalmar

Audika Kalmar hittar du på Södra Malmgatan i Kalmar. Här kan vi bland annat hjälpa dig med:

Välkommen!

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Audika Kalmar hjälper dig att ta hand om din hörsel

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hörseltest hos Audika

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest hos Audika Kalmar är kostnadsfritt. Välkommen att boka tid! Du hittar mer information om hörseltest på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ gärna Audika på sociala medier, för det senaste inom hörsel!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Kalmar

Hörseltest hos Audika Kalmar

Ett hörseltest är alltid första steget mot bättre hörsel. Om du upplever problem med nedsatt hörsel är du varmt välkommen till Audika Kalmar...

Hörapparater hos Audika Kalmar

Batterier till hörapparater hos Audika Kalmar

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier i vår we...

Hörseltest online hos Audika Kalmar

Är du nyfiken på att veta hur bra du egentligen hör? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första indikation på om du behö...

Karta - Södra Malmgatan 7, Kalmar

21:23 - 17 jan, 2020 skrev:

Ett hjärtligt tack till Charlotte för all den hjälp och framförallt den informationen som jag har fått. Eftersom min hörsel blivit sämre fick jag hjälp med förslag med nya hörapparater idag blev det Opn S1. vilken underbar känsla att höra och förstå pratet omkring mig. Ingen huvudvärk längre. Är tacksam för all forskning i ämnet Öron. MVH Ingrid.