Synundersökning hos Synsam Malmö Hansa

Malmborgsgatan 6, Hansa, Malmö - Visa på karta

• Söndag 11:00 - 17:00

Synundersökning

Vi undersöker ditt öga

Har du ibland problem med din syn? Då kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om du har något eventuellt synfel. Skulle du sedan behöva korrigera din syn, kan vi hjälpa dig välja glasögon och/eller linser.

Information om undersökningen ###

Det första steget för våra optiker är att få veta hur du själv skattar din syn och ögonhälsa. Inför denna del av undersökningen kan det därför vara bra att ta reda på om synfel eller ögonsjukdomar är ärftliga i din familj. Sedan gör vi olika mätningar för att bedöma om du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker ett synfel som kan korrigeras med glasögon eller linser, kan optikern hjälpa dig hitta rätt styrka. Ifall något mer avvikande upptäcks under synundersökningen får du remiss till en ögonläkare.

Undersök din syn hos oss på Synsam Malmö Hansa!

Informationen uppdaterades 24 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Malmö Hansa

Välkommen till Synsam Malmö Hansa!

Du hittar vår välsorterade butik i köpcentret Hansa i Malmö. Här kan du få hjälp med olika sorters synundersökningar av legitimerade optiker. Vi erbjuder glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och kan hjälpa både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Våra legitimerade optiker hjälper dig med syntest

Hos Synsam Malmö Hansa kan du få hjälp med olika typer av synundersökningar av våra legitimerade optiker. Det kan exempelvis vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Vi hjälper dig utifrån dina behov och välkomnar både unga och gamla till vår butik.

Skaffa glasögon hos Synsam Malmö Hansa

Vi på Synsam erbjuder ett stort utbud av glasögonbågar från olika märken. Känner du dig osäker på vad som passar just dig finns våra rådgivare alltid på plats för att hjälpa dig. Om du inte vill köpa dina glasögon erbjuder vi också möjligheten att hyra dem, genom abonnemanget Synsam Lifestyle. Vi har naturligtvis också solglasögon, linsvätska och massor med andra tillbehör i vår butik.

Uppföljning det första året

Mycket kan hända på ett år och hos Synsam finns vi som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Om du märker att du fått ytterligare försämrad syn inom det första året är du naturligtvis också välkommen tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Malmö Hansa!

Informationen uppdaterades 24 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Malmö Hansa

Synundersökning hos Synsam Malmö Hansa

Boka en tid hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam i Hansa för att undersöka din syn. Vi undersöker ditt öga Har du ibland p...

Skaffa glasögon hos Synsam Malmö Hansa

Funderar du på om du behöver glasögon? Välkommen till oss på Synsam Malmö Hansa! Glasögon är till för att korrigera ditt synfel Har du...

Skaffa linser hos Synsam Malmö Hansa

Vi på Synsam Malmö Hansa kan hjälpa dig som vill skaffa linser. Det kan vara ett bra alternativ om du har synfel men inte kan eller vill ha ...

Karta - Malmborgsgatan 6, Hansa, Malmö