Boka här

Synundersökning hos Synsam Malmö Södra Förstadsgatan

Södra Förstadsgatan 59, Malmö - Visa på karta

Synundersökning

Har du svårt att se på olika avstånd eller upplever du problem med trötta ögon? Välkommen att boka en tid för synundersökning hos Synsam Malmö Södra Förstadsgatan!

Det är viktigt att testa synen

Att gå omkring med synfel som inte korrigeras kan vara frustrerande och ge många onödiga symtom. Våra legitimerade optiker kan mäta din syn och skulle det visa sig att du har ett synfel som behöver korrigeras hjälper de dig naturligtvis med att skaffa glasögon och/eller linser.

Det här ingår i en synundersökning

Innan själva undersökningen påbörjas ställer optikern frågor kring din syn och ögonhälsa, till exempel om du vet om att du har någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar. Efter det gör optikern olika mätningar, för att kunna konstatera om du har något synfel. Visar det sig att det finns fel som behöver korrigeras hjälper vi dig att hitta rätt styrka på glasögon och/eller linser. Om vi vid undersökningen skulle upptäcka något annat som är avvikande skickar vi en remiss vidare till ögonläkare, som kan göra en mer noggrann undersökning.

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Malmö Södra Förstadsgatan redan idag!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Om Synsam Malmö Södra Förstadsgatan

Välkommen till oss på Synsam Malmö Södra Förstadsgatan!

På Södra Förstadsgatan 59 i Malmö hittar du vår välsorterade butik, där du kan hitta glasögon, linser och tillbehör från välkända märken. Du kan även boka olika sorters synundersökningar som genomförs av någon av våra legitimerade optiker. Vi finns här både för dig som ska skaffa glasögon för första gången och för dig som endast vill uppdatera din stil.

Få din syn undersökt av våra optiker

Hos oss på Synsam Malmö Södra Förstadsgatan finns erfarna, legitimerade optiker som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du upplever återkommande huvudvärk
  • Du har problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Alla är välkomna hos oss - både unga och gamla. Vi hjälper dig utifrån just dina förutsättningar och behov.

Hitta dina nya glasögon hos oss

Våra rådgivare på Synsam Malmö Södra Förstadsgatan kan hjälpa dig hitta rätt glasögon och välja bland bågar från många olika märken. Tillbehör, solglasögon, samt linsvätska hittar du också i vår butik. På Synsam erbjuder vi även abonnemanget Synsam Lifestyle, som gör att du kan hyra dina glasögon hos oss.

Olycksgaranti i ett år

Efter att du undersökt dig och fått dina glasögon eller linser hos oss, finns vi kvar som stöd. När du skaffar glasögon hos oss täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det innebär att ifall dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna kan vi reparera eller byta ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året kan du, utan extra kostnad, boka in en ny synundersökning hos oss.

Välkommen till våra optiker på Synsam Malmö Södra Förstadsgatan!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Malmö Södra Förstadsgatan

Synundersökning hos Synsam Malmö Södra Förstadsgatan

Skaffa glasögon hos Synsam Malmö Södra Förstadsgatan

Behöver du skaffa glasögon? Då kan du få hjälp hos oss på Synsam Malmö Södra Förstadsgatan. Korrigera ditt synfel med glasögon Glasögo...

Skaffa linser hos Synsam Malmö Södra Förstadsgatan

Ifall du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam Malmö Södra Förstadsgatan hjäl...

Karta - Södra Förstadsgatan 59, Malmö