Ögonhälsoundersökning hos Synsam Malmö Kronprinsen

Regementsgatan 54, Malmö - Visa på karta

Ögonhälsoundersökning

Har du funderat på att göra en mer noggrann undersökning av din ögonhälsa? Hos Synsam Malmö Kronprinsen erbjuder vi ögonhälsoundersökningar, där vi kontrollerar hela ögat för att upptäcka eventuella avvikelser och tecken på sjukdom.

Vi gör en djupgående undersökning av din ögonhälsa

Det här ingår i undersökningen:

• Mätning av trycket i ögat
  • Mätning av ögats synfält
  • Ögonbottenfotografering

Med hjälp av en ögonhälsoundersökning kan man på ett tidigt stadie upptäcka eventuella åldersförändringar, exempelvis i gula fläcken.

Ta hand om din ögonhälsa med regelbundna undersökningar

Genom att regelbundet kontrollera din ögonhälsa kan man tidigt upptäcka tecken på sjukdom, och vi rekommenderar alla som fyllt 40 år att göra ögonhälsoundersökningar med jämna mellanrum. Tack vare den senaste tekniken kan optikern hitta eventuella tecken på våra tre vanligaste ögonsjukdomar:

• Grå starr
  • Grön starr
  • Åldersförändringar i gula fläcken

En remiss skickas till en ögonläkare om vår optiker hittar tecken på någon av dessa sjukdomar, eller något annat som är avvikande med ögonhälsan.

Välkommen att boka tid för ögonhälsoundersökning hos Synsam Malmö Kronprinsen!

Informationen uppdaterades 29 januari 2020 av Vården.se

Om Synsam Malmö Kronprinsen

Välkommen till Synsam Malmö Kronprinsen!

Du hittar vår välsorterade butik på Regementsgatan 54 i Malmö. Här kan du få hjälp med olika sorters synundersökningar av legitimerade optiker. Vi erbjuder glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och kan hjälpa både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Undersök din syn hos oss

Våra optiker på Synsam Malmö Kronprinsen är legitimerade och erfarna, så du kan känna dig trygg hos oss när du vill undersöka din syn. Det kan vara aktuellt om du upplever någon/några av dessa situationer, där du:

• Ofta har trötta ögon
  • Vill skaffa glasögon och/eller linser

För oss är det viktigt att vi hjälper dig utifrån dina förutsättningar och behov. Alla är välkomna, unga som gamla!

Vi hjälper dig med ögonhälsoundersökning

Är du orolig för din ögonhälsa? Vi på Synsam Malmö Kronprinsen kan hjälpa dig med en ordentlig ögonhälsoundersökning, som vi rekommenderar till alla som fyllt 40 år. Vid undersökningen tittar vi på hela ögat, och kan på så sätt upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken.

Våra glasögon

Hos oss på Synsam Malmö kronprinsen finns ett stort urval av bågar från ett stort antal märken, och vi hjälper dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan också hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör hittar du det i vår butik.

Vår olycksgaranti för dina glasögon

När du köper glasögon hos oss täcks de av vår kostnadsfria olycksgaranti, vilket betyder att om glasögonen skulle gå sönder inom de första 365 dagarna så reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året så får du boka en ny synundersökning hos oss på Synsam Malmö kronprinsen - utan extra kostnad såklart.

Välkommen till oss på Synsam Malmö kronprinsen i Malmö!

Informationen uppdaterades 29 januari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Malmö Kronprinsen

Besök hos optiker hos Synsam Malmö Kronprinsen

Besök någon av våra legitimerade optiker på Synsam Malmö Kronprinsen för en synundersökning. Optikern undersöker ögat Det kan vara br...

Skaffa glasögon hos Synsam Malmö Kronprinsen

Dags att skaffa glasögon? Varmt välkommen till Synsam Malmö Kronprinsen! Glasögon kan rätta till ditt synfel Har du under en tid känt ...

Skaffa linser hos Synsam Malmö Kronprinsen

Ifall du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam Malmö Kronprinsen hjälper dig!...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Malmö Kronprinsen

Karta - Regementsgatan 54, Malmö