Logo Audika Rundelsgatan

Audika Rundelsgatan - Malmö

Hos Audika Rundelsgatan i Malmö erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater.

Vad är en hörapparat?

En hörapparat är ett diskret hjälpmedel som förstärker ljud för att underlätta för personer med hörselnedsättning.

Det finns många olika typer av hörapparater för att kunna tillgodose olika sorters hörselnedsättningar. Vi på Audika erbjuder ett brett sortiment av hörapparater i alla prisklasser.

Prova ut hörapparat

Om du bestämmer dig för att prova ut en hörapparat rekommenderar vår audionom en modell som är lämplig för dina behov och din livssituation. Vid ditt andra besök anpassas hörapparaten efter din hörsel. Du får ta med den hem och prova i 30 dagar för att se om den passar dig. Vid ditt tredje besök utvärderar vi tillsammans hur du hör med hörapparaten och justerar inställningarna vid behov.

Att prova ut en hörapparat ur regionens sortiment kostar 1 000 kr som är regionens utprovningsavgift. Om du väljer att köpa en hörapparat ur Audikas privata sortiment får du en hörselcheck (rekvisition) på 1 800 kr per hörapparat som du kan utnyttja för delar av kostnaden. Även i detta fall betalar du utprovningsavgift på 1 000 kr men återbetalas av Audika vid eventuell retur om du köpt hörapparat ur det privata sortimentet.

Moderna hjälpmedel

Utvecklingen av hörapparater och andra hörselhjälpmedel har gått mycket snabbt de senaste åren. Idag finns det väldigt smarta hörapparater som exempelvis kan kopplas direkt till moderna telefoner (iPhone), tv och dörrklockor. Med den senaste tekniken minskas ansträngningen för hjärnan och du får hjälp att fokusera på de ljud du vill höra, samtidigt som störande ljud effektivt dämpas. De moderna hörapparaterna ger även en ljudbild som är så ”verklig” som möjligt.

Kontakta oss gärna om du har frågor om hörapparater!

Informationen uppdaterades 08 december 2017 av Vården.se

Visa telefonnummer

Rundelsgatan 16, Malmö - Visa på karta

Om Audika Rundelsgatan

Välkommen till Audika på Rundelsgatan i Malmö!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Kliniken ligger på Rundelsgatan 16, precis invid Rundeln i Kvarter Caroli. Ett flertal bussar (buss 2, 8 och 31) stannar vid hållplats Malmö Djäknegatan, bara någon minuts promenad från kliniken.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika Rundelsgatan i Malmö erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 200 kr (frikort gäller).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Skåne finns även ”Det firare valet” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Skånes sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Övriga behandlingar hos Audika Rundelsgatan

• Hörseltest

Upplever du nedsatt hörsel och behöver hjälp av hörselhjälpmedel är första steget att boka en tid för ett hörseltest hos en av våra legitime... Läs mer

• Batterier till hörapparater

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Rundelsgatan i Malmö kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även... Läs mer

Karta - Rundelsgatan 16, Malmö