Hörapparater

Audika Rundelsgatan - Malmö

På Audika Rundelsgatan i Malmö erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater.

Vad är en hörapparat?

En hörapparat är ett diskret hjälpmedel som förstärker ljud för att underlätta vid hörselproblem. Hörapparater kan placeras bakom eller i örat och de kan fås med olika tekniska egenskaper beroende på hur just ditt behov ser ut.

På Audika Rundelsgatan i Malmö erbjuder vi ett brett sortiment av hörapparater för de flesta typer av hörselnedsättning. Din audionom hjälper dig att ge råd om vilken hörapparatur du behöver utifrån din typ av hörselnedsättning.

Första besöket - hörseltest

Vid första besöket genomför en av våra audionomer ett komplett hörseltest och utifrån det gör vi sedan en behovsbedömning. Audionomen rekommenderar dig sedan vilken typ av hörapparat som är lämplig utifrån dig och dina behov.

Du behöver ingen remiss för att göra ett hörseltest hos oss. Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne.

Andra besöket - anpassning av hörapparaten

Vid andra besöket anpassas den valda hörapparaten efter din hörsel. Vi informerar om hur den fungerar och hur du bäst tar hand om den. Efter det får du ta med hörapparaten hem för träning under 30 dagar. Under prövotiden ska du använda den så mycket som möjligt och i olika situationer för att se om den passar dig och dina behov.

Tredje besöket - utvärdering

Vid tredje besöket utvärderar vi tillsammans hur du hör med hörapparaten och justerar inställningarna vid behov.

Välkommen att kontakta oss på Audika Rundelsgatan i Malmö om du har några frågor om hörapparater!

Informationen uppdaterades 20 december 2016 av Vården.se

Visa telefonnummer

Rundelsgatan 16, Malmö - visa på karta

Om Audika Rundelsgatan

Välkommen till Audika Rundelsgatan i Malmö!

Audika Rundelsgatan i Malmö är en fullserviceleverantör inom hörselvård och vi utför hörseltest och hörapparatsutprovning. Hos oss är det ingen väntetid och våra duktiga audionomer ger dig alltid personlig service och vägledning.

Vad vi på Audika Rundelsgatan i Malmö hjälper dig med

Hos oss kan du genomföra hörseltest, göra hörapparatutprovningar och arbetsplatsanpassningar. Vi säljer olika typer av moderna hörapparater med tillbehör, hörhjälpmedel och hörselskydd. Vi erbjuder även hörapparatservice.

Vi har avtal med landstinget för utprovning av hörapparater vid primär hörselrehabilitering.

Hitta till Audika Rundelsgatan i Malmö

Hörsam Rundelsgatan ligger i norra delen av Malmö på Rundelsgatan 16, precis invid Rundeln i Kvarter Caroli. Ett flertal bussar (buss 2, 8 och 31) stannar vid hållplats Malmö Djäknegatan, bara någon minuts promenad från kliniken.

Om Audika

På Audika arbetar 200 personer runt om i landet på 38 kliniker. Vi finns i Stockholm, Uppsala, Södermanland, Östergötland, Skåne, Göteborg, Varberg, Karlskrona, Kalmar och Västerås. Alla våra kliniker är utrustade med marknadens bästa maskiner och hos oss arbetar legitimerad personal med lång erfarenhet av hörselvård.

Kontakta oss på Audika Rundelsgatan i Malmö om du har några funderingar om hörsel!

Övriga behandlingar hos Audika Rundelsgatan

• Hörseltest

Vi på Audika Rundelsgatan i Malmö erbjuder hörseltest med marknadens senaste utrustning. Du behöver ingen remiss för att göra ett hörselt... Läs mer

• Batterier till hörapparater

Idag är alla hörapparater batteridrivna och drivs av specialbatterier. Vi på Audika Rundelsgatan Malmö erbjuder batterier till de flesta hör... Läs mer

• Tinnitus

Hos Audika Rundelsgatan i Malmö kan våra duktiga audionomer hjälpa dig att lindra besvär och förbättra upplevelsen av de besvärande ljuden s... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• BB Stockholm Family Kungsholmen Underbart! Snabbt och enkelt! - Leticia
    • Astoriakliniken Gjorde näsoperation för 2 dagar sen, Babak är en fin och omtänksam hjälte som fixad det resultat man själv vill ha. Tills nu har allt gått h... - Jessica
    • Mijodent - Tandläkare Mitra Bråkenhielm Jag har gått hos Mitra så länge hon har haft sin praktik vid Stureplan, och även innan. Jag blir alltid bemött med respekt och förståelse, o... - Ellen Rostila
    • AB Wintergreen Rehabilitering Center Har inte varit på Wintergreen på flera år men upplevde stor förbättring på många områden efter behandlingen där. Tänker försöka komma dit ig... - Håkan Ullström
    • PartilleRehab Duktig och trevlig personal tack för att ni finns ni är guld värda 💐. - Hanna Johansson