Hälsporre hos Smood Västra Hamnen i Malmö

Hallenborgs gata 12, Malmö - Visa på karta

Hälsporre

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belastas när vi står, går och springer.

Finns det några vanliga symtom?

Ett vanligt symtom är känslan av smärta och ömhet i hälen i de första stegen man går efter stillasittande. Exempelvis när man kliver upp ur sängen på morgonen. Smärtan känns ofta under eller på insidan av hälen. Smärtans styrka kan variera från lättare obehag till kraftigt brännande.

Hos oss på Smood kan vi hjälpa dig med dina besvär kring hälsporre. Utan behandling kan det ta upp till ett år för hälsporren att försvinna. Stötvågsbehandling är en lämplig behandlingsmetod som vi använder på vår klinik.

Nedan följer exempel på egenvård för hälsporre:

• Se till att du har ett par ordentliga skor som passar dina fötter. Det finns en speciellt utformad hälkopp att lägga i skorna som trycker ihop fettkudden under hälen vilket kan ge avlastning.

• Stretching av vadmuskel. Rådgör gärna med oss för tips på bra övningar.

• Tejpning (för att ge stabilitet).

• Undvik träningsformer som löpning och längre promenader, framförallt på hårt underlag. Ersätt istället den träningen med cykling och simning där hälen inte utsätts för belastning.

Går det att förebygga en hälsporre?

Att se över sina skor är det första man kan göra. Se också till att alltid värma upp och varva ner ordentligt i samband med träning.

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Informationen uppdaterades 18 december 2019 av Vården.se

Om Smood Västra Hamnen

Välkommen till Smood Västra Hamnen!

Smood har två mottagningar i Malmö, på Föreningsgatan och i Västra hamnen. Här hjälper vi dig med allt som muskler och leder kan ställa till med. Hos oss arbetar tre legitimerade naprapater med mångårig erfarenhet. Vi är duktiga på att se hela kroppen och den bakomliggande orsaken till dina besvär.

Smood hette tidigare Naprapatlandslaget.

Vårt mål är att få dig smärtfri – inte bara för stunden, utan för all framtid.

Vi behandlar bland annat besvär såsom:

• Nackspärr
  • Ryggskott
  • Hälsporre
  • Tennisarmbåge
  • Huvudvärk
  • Löparknä

Välkommen till oss på Smood i Västra Hamnen!

Informationen uppdaterades 18 december 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Smood Västra Hamnen

Naprapatbehandling hos Smood Västra Hamnen i Malmö

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ...

Nackspärr hos Smood Västra Hamnen i Malmö

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n...

Hälsporre hos Smood Västra Hamnen i Malmö

Tennisarmbåge hos Smood Västra Hamnen i Malmö

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ...

Ryggskott hos Smood Västra Hamnen i Malmö

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfre...

Stötvågsbehandling hos Smood Västra Hamnen i Malmö

Vi erbjuder som enda naprapatklinik I Malmö stötvågsbehandling. Den används som ett komplement till våra övriga behandlingsmetoder och är fr...

Christofer Gyllenswärd

Leg. Naprapat

Emma Liljeros

Leg. Naprapat

Malou Wernersson

Naprapat

Karta - Hallenborgs gata 12, Malmö

21:11 - 26 sep, 2018 skrev:

Gått till Malou. Grymt kunnig och duktig!

10:42 - 30 aug, 2017

13:58 - 12 maj, 2017

13:08 - 13 mar, 2017 skrev:

Mycket nöjd - fick snabbt hjälp, proffsigt bemötande.

13:14 - 16 jan, 2017 skrev:

Mycket trevlig personal. Visar intresse för att försöka lösa problemen som man har. Försöker förstå bakomliggande faktorer och visar vad man själv måste göra för att undvika framtida återkommande problem. Hyffsat lätt att boka och få tid. Rekommenderas väldigt varmt!

09:59 - 21 nov, 2016 skrev:

Av alla de naprapater som jag besök har ingen kommit i närheten av den kunskapsnivå, engagemang och professionalitet som Jimmy Palm på Naprapatlandslaget besitter. Jag kan inte göra annat än varmt rekommendera han och hans kollegor för alla som har, vetandes eller ovetandes, problem med rygg, nacka, leder, ja allting faktiskt.

22:50 - 15 nov, 2016 skrev:

Aldrig fått så bra hjälp förut! Rekomenderas starkt!! Man känner sig som en ny människa efter besöket :)

07:07 - 11 aug, 2016 skrev:

Jimmy är otroligt kunnig och kompetent därtill hängiven sina patienters väl.

11:42 - 10 aug, 2016 skrev:

Verkligen jättebra. Helhetssyn, bra behandling, trevlig & engagerad personal.

17:40 - 26 maj, 2016 skrev:

Alltid snabb hjälp, trevligt och professionellt bemötande.

14:27 - 16 maj, 2016

09:54 - 04 apr, 2016

11:01 - 04 nov, 2015 skrev:

Fick bra hjälp av Jimmy både i det akuta förloppet men också för att undvika att min huvudvärk återkommer. Kan varmt rekommenderas.

15:07 - 03 nov, 2015 skrev:

Väldigt kunniga och trevliga!

14:36 - 03 nov, 2015 skrev:

Var hos Emma för min axel och fick väldigt bra övningar samt behandling som gjort mig helt bra! Trevlig lokal och härlig stämning på kliniken! Rekommenderas!

4,2

14:32 - 03 nov, 2015 skrev:

Fick snabb hjälp samma dag som jag ringde! Blev väldigt bra omhändertagen och mitt ryggskott släppte direkt efter behandlingen! Kan varmt rekommendera denna Naprapatlandslaget Västra Hamnen!

19:13 - 29 okt, 2015 skrev:

Sökte upp napraptlandslaget i västra hamnen för en ond nacke. Börjat gå hos Emma som gett mig excellent behandling och typ på övningar jag kan göra hemma. Hon är alltid väldigt vänlig och duktig på att förklara varför jag har ont och vad jag kan göra åt det. Rekommenderar henne varmt!