Krona på enstaka tand, helkeramisk

TandHälsan Olsson & Skeppar - Malmö

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Informationen uppdaterades 27 januari 2017 av Vården.se

• Torsdag 13:00 - 19:00 Team Skeppar
  • Fredag 08:00 - 13:30 Team Skeppar
  • Fredag 08:00 - 13:00 Team Olsson

Om TandHälsan Olsson & Skeppar

TandHälsan Olsson & Skeppar består av två tandläkarteam under samma tak och vi eftersträvar att ha Malmös nöjdaste patienter. Vi erbjuder allmäntandvård för barn och vuxna och är specialutbildade på implantat och protetik.

Vi är en digital klinik sedan 2009 och hanterar journalsystem, röntgen, foto och avtryckstagning digitalt.

Våra team på TandHälsan

Jonas Skeppar och Peter Olsson är både utexaminerade från tandläkarhögskolan i Malmö - Jonas 1987 och Peter 1994.

Team Olsson består av tandläkare Peter Olsson och tandsköterska Anna-Maria Klement.

Team Skeppar består av tandläkare Jonas Skeppar, tandsköterska Berit och tandhygienist Eva Jennefelt.

Vi arbetar för att du ska känna dig trygg och delaktig i din vård. Vi ger dig behandlingsalternativen och tillsammans gör vi valen!

Implantat

På TandHälsan Olsson & Skeppar är vi specialutbildade på implantatbehandlingar och utför hela behandlingen själva – både operationen och protetiken.

Vi använder de bästa materialen och metoderna

På TandHälsan använder vi oss av de mest beprövade materialen i kombination med den bästa utrustningen, något som vi kallar för "Golden standard". Allt vårt miljöfarliga avfall återvinns eller destrueras av Stena miljö.

Varmt välkommen till TandHälsan Olsson & Skeppar!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos TandHälsan Olsson & Skeppar

• Undersökning av ny patient

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
    • - Fyra röntgenbilder ingår.
    825 kr
  • Munhygienbehandling hos tandhygienist

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
    • - Fluorbehandling vid behov.
    • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
  • Tandutdragning

• - Vanlig utdragning av en tand.
    • - Alla moment ingår.
    • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
  • Tandlagning på kindtand, tre ytor

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
  • Rotfyllning av framtand

• Krona på enstaka tand, metall och porslin

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
    • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
  • Akuttandvård

• - Har du tandvärk, slagit ut en tand eller andra akuta problem med dina tänder? Hos tandhälsan Olsson & Skeppar hjälper vi dig att snabbt ...
  • Tandblekning

• - Hos tandhälsan Olsson & Skeppar erbjuder vi tandblekning, både tandblekning hemma samt på mottagningen. Om du har hål, tandsten eller...
  • Tandimplantat

• - Det går att ersätta nästan alla förlorade tänder med implantat. Implantatbehandlingar har väldigt god prognos och de flesta kan räkna med at...

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Zebrakliniken Jag fick perfekt syn efter min behandling mot efterstarr kunde använda glasögon som jag fick för 7 år sedan mycket bra klinik med trevlig pe... - Allan Nilsson
    • Studentgyn Jättebra mottagning där man alltid känner sig trygg och välkommen! Väldigt bra mottagande. - Camilla
    • Tandläkare Guzman Trullenque Fantastiskt tandläkare med stor kompetens, trevligt bemötande av alla på mottagningen tandsköterskor och administration. Rekomenderar stark - Ewa Hjelte
    • Tandläkare Annika Ireblad Jätte bra service rekommenderar starkt eftersom dom här tandläkarna alltid är glada och jag är inte längre rädd för att gå till tandläkaren.... - Åke
    • Cityhälsan Centrum Jag har fått kallelser med fel tider på 3ggr under loppet av ca 2-3 år, sen pratar personalen mellan varandra som om det är jag som felat. "... - Lalana Isabelle