Tandlagning på kindtand, tre ytor

TandHälsan Olsson & Skeppar - Malmö

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas.

Hur går behandlingen till?

Behandlingen inleds alltid med en undersökning. De flesta brukar vilja ha bedövning men det är något som man bestämmer själv. Vi tar sedan bort den skadade delen av tanden genom att borra innan hålet lagas med en plastfyllning.

Om du har fått bedövning så sitter den ofta i ett par timmar efter behandlingen men du kan använda tanden som vanligt även om det är bra att vara lite försiktig.

I priset ingår alla moment i behandlingen inklusive material.

Informationen uppdaterades 22 december 2015 av Vården.se

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Team Olsson

• Torsdag 13:00 - 19:00 Team Skeppar
  • Fredag 08:00 - 13:30 Team Skeppar
  • Fredag 08:00 - 13:00 Team Olsson

Om TandHälsan Olsson & Skeppar

TandHälsan Olsson & Skeppar består av två tandläkarteam under samma tak och vi eftersträvar att ha Malmös nöjdaste patienter. Vi erbjuder allmäntandvård för barn och vuxna och är specialutbildade på implantat och protetik.

Vi är en digital klinik sedan 2009 och hanterar journalsystem, röntgen, foto och avtryckstagning digitalt.

Våra team på TandHälsan

Jonas Skeppar och Peter Olsson är både utexaminerade från tandläkarhögskolan i Malmö - Jonas 1987 och Peter 1994.

Team Olsson består av tandläkare Peter Olsson, tandsköterska Anna-Maria Klement och tandhygienist Eva Jennefelt.

Team Skeppar består av tandläkare Jonas Skeppar, tandsköterska Berit och tandhygienist Eva Jennefelt.

Vi arbetar för att du ska känna dig trygg och delaktig i din vård. Vi ger dig behandlingsalternativen och tillsammans gör vi valen!

Implantat

På TandHälsan Olsson & Skeppar är vi specialutbildade på implantatbehandlingar och utför hela behandlingen själva – både operationen och protetiken.

Vi använder de bästa materialen och metoderna

På TandHälsan använder vi oss av de mest beprövade materialen i kombination med den bästa utrustningen, något som vi kallar för "Golden standard". Allt vårt miljöfarliga avfall återvinns eller destrueras av Stena miljö.

Varmt välkommen till TandHälsan Olsson & Skeppar!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos TandHälsan Olsson & Skeppar