Munhygienbehandling hos tandhygienist

TandHälsan Olsson & Skeppar - Malmö

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa.

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling ges vid behov och hygienisten kontrollerar även tidigare genomförd behandling.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

Informationen uppdaterades 22 december 2015 av Vården.se

680 kr

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling vid behov. Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling. Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Team Olsson

• Torsdag 13:00 - 19:00 Team Skeppar
  • Fredag 08:00 - 13:30 Team Skeppar
  • Fredag 08:00 - 13:00 Team Olsson

Om TandHälsan Olsson & Skeppar

TandHälsan Olsson & Skeppar består av två tandläkarteam under samma tak och vi eftersträvar att ha Malmös nöjdaste patienter. Vi erbjuder allmäntandvård för barn och vuxna och är specialutbildade på implantat och protetik.

Vi är en digital klinik sedan 2009 och hanterar journalsystem, röntgen, foto och avtryckstagning digitalt.

Våra team på TandHälsan

Jonas Skeppar och Peter Olsson är både utexaminerade från tandläkarhögskolan i Malmö - Jonas 1987 och Peter 1994.

Team Olsson består av tandläkare Peter Olsson, tandsköterska Anna-Maria Klement och tandhygienist Eva Jennefelt.

Team Skeppar består av tandläkare Jonas Skeppar, tandsköterska Berit och tandhygienist Eva Jennefelt.

Vi arbetar för att du ska känna dig trygg och delaktig i din vård. Vi ger dig behandlingsalternativen och tillsammans gör vi valen!

Implantat

På TandHälsan Olsson & Skeppar är vi specialutbildade på implantatbehandlingar och utför hela behandlingen själva – både operationen och protetiken.

Vi använder de bästa materialen och metoderna

På TandHälsan använder vi oss av de mest beprövade materialen i kombination med den bästa utrustningen, något som vi kallar för "Golden standard". Allt vårt miljöfarliga avfall återvinns eller destrueras av Stena miljö.

Varmt välkommen till TandHälsan Olsson & Skeppar!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos TandHälsan Olsson & Skeppar

* Inkl. Högkostnadsskydd

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Narva Kirurg Center Jag har varit på kliniken på grund av mina åderbråk och jag är mycket nöjd. Underbar, hjälpsam och professionell personal från första stund... - Silvia Ayala
    • Andersberg Din hälsocentral Värdelöst att försöka få en tid, och att det inte går att lämna telefonnummer om man önskar bli uppringd! - mikael
    • Naprapatlandslaget Malmö Västra Hamnen Mycket trevlig personal. Visar intresse för att försöka lösa problemen som man har. Försöker förstå bakomliggande faktorer och visar vad man... - Patrik Danielsson
    • Hälsomedicinskt Center i Landskrona Hur ringer man dit när samtalstiderna varit slut i flera månader? Bedrövligt! - Sara
    • KMC Fysioterapi Katia är extremt kunnig och har varit till mycket stor hjälp vid mina olika skador. Rekommenderar denna mottagning varmt till alla. - Cajsa Pettersson