• 040 - 31 55 80

Läkarintyg för körkort hos Husläkarna Jägersro i Malmö

Jägersrovägen 80, Malmö - Visa på karta

Läkarintyg för körkort

Glöm inte att ta med giltig legitimation vid ditt besök!

Om du bär glasögonen behöver du be din optiker om ett ”glasögonrecept” som du sedan tar med vid besöket. Vi gör dock alltid en synkontroll i samband med läkarundersökningen och du kommer även att få lämna ett urinprov.

Information om körkort m.m. finns på körkortsportalens hemsida www.korkortsportalen.se. Fyll i blankett, skriv ut och ta med till läkarundersökningen.

Läkarintyg efter rattfylleri eller narkotikabrott

Hos oss kan du få hjälp när det gäller att återfå/behålla ditt körkort efter rattfylleri, narkotikabrott eller andra orsaker där alkohol och droger är inblandade.

Hos oss får du en och samma läkare som hjälper dig under din observationsperiod. Din läkare bistår med allt du behöver för att ditt intyg skall inkomma i tid och innehålla de provtagningar som krävs.

Hur går det till?

När du vill ha hjälp, bokar du en tid hos oss och vid besöket tar du med dig din ID-handling samt dina papper från Transportstyrelsen. Där framgår det hur lång din observationstiden ska vara, vilket vanligtvis är sex månader.

I dina papper från Transportstyrelsen står det vilka prover som ska tas och hur många prover som krävs. Vi lägger sedan upp en plan för din provtagning. Du måste lämna prover enligt den frekvens som gäller i ditt fall och komma till mottagningen på utsatt tid.

I de allra flesta fall måste du lämna in 3-4 läkarintyg under 1,5 till 2 års tid. Kostnaden för läkarintyg går inte under högkostnadsskydd eller den vanliga sjukvårdstaxan. Kostnaden för ditt intyg kan avbetalas räntefritt under 6 månader.

För dig med alkolås

Om du fått ditt körkort återkallat på grund av rattfylleri eller grovt rattfylleri har du nu möjlighet att ansöka om körkort med villkor om alkolås i stället för att få en spärrtid på körkortet.

Det nya systemet fastställer när prover skall tas och läkarintyg ska lämnas in. Det är också en differentierad villkorstid på 1 eller 2 år. Vi hjälper dig med detta och utfärdar nödvändiga intyg för alkolås.

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Informationen uppdaterades 21 februari 2020 av Vården.se

Om Husläkarna Jägersro

4,9

Vår erfarna och rutinerade personal består av läkare, sköterskor, arbetsmiljökonsulter och andra specialister. Tillsammans kan vi erbjuda dig som patient ett stort antal tjänster som anpassas efter dina unika förhållanden och behov.

Vi har privatvård och företagsvård, både stora och små företag och organisationer. Alla uppskattar vår tillgänglighet och flexibilitet. Vi finns i ljusa och fina lokaler och det finns hiss för att lätt och bekvämt komma upp till andra våningen.

Företagshälsovård

Er hälsa - vår hjärtesak
Hälsa betyder olika saker för olika människor. För många innebär det inte bara att vara frisk utan att också känna trygghet att företaget man arbetar på bryr sig om dig. Att satsa på friska medarbetare och förebyggande insatser gör att medarbetarna känner sig engagerade och motiverade.

Arbetet påverkar vår hälsa och hälsan påverkar arbetet. Därför är det en mycket god investering att satsa på din och medarbetarnas hälsa i förebyggande syfte.

Privatpersoner

Vi har möjlighet att erbjuda snabb tillgång till kvalificerad sjukvård till våra patienter. Vi har därför akuttider varje dag.

Intyg

Vi utfärdar olika typer av intyg, dessa är:

• Körkortsintyg
  • Härdplastintyg
  • Adoptionsintyg
  • PPD-test

Patientavgifter

De flesta av våra verksamheter på läkarhuset har avtal med landstinget och följer de avgifter som har fastställts. Frikort och högkostnadsskydd gäller.

Varmt välkommen till Husläkarna Jägersro!

Informationen uppdaterades 21 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Husläkarna Jägersro

Akuttid hos Husläkarna Jägersro i Malmö

Vi på Husläkarna Jägersro erbjuder våra patienter snabb tillgång till kvalificerad sjukvård och vi har akuttider varje dag.
 Patientavgif...

Företagshälsovård hos Husläkarna Jägersro i Malmö

Om ett företag vill minska eller ta bort risker i en arbetsmiljö, och själv saknar resurser för detta, kan företaget använda sig av företags...

Allmänmedicin hos Husläkarna Jägersro i Malmö

Här hos Husläkarna Jägersro kan du få hjälp med de flesta besvär såsom till exempel högt blodtryck, astma, allergi, infektioner, nedstämdhet...

Intyg hos Husläkarna Jägersro i Malmö

Någon gång i livet kan man behöva ett frisk- eller läkarintyg, det vill säga ett intyg som verifierar att man är frisk och har genomgått en ...

Läkarintyg för körkort hos Husläkarna Jägersro i Malmö

Vi utfärdar intyg för körkort som avser högre behörighet C, CE, D, DE eller taxi. Glöm inte att ta med giltig legitimation vid ditt besök...

Läkarintyg för sjöfolk hos Husläkarna Jägersro i Malmö

Hos oss på Husläkarna Jägersro kan vi utfärda intyg för sjöfolk och har behörighet att utfärda intyg elektroniskt till Transportstyrelsen (L...

Vaccination hos Husläkarna Jägersro i Malmö

Människor kan vaccinera sig mot olika sjukdomar och vid olika tillfällen i livet. Exempelvis kan det röra sig om barnvaccination, resevaccin...

Hälsokontroll hos Husläkarna Jägersro i Malmö

1 950 kr Pensionärsrabatt utfaller

Vi rekommenderar vår allmänna hälsokontroll till personer mellan 30 och 40 år. Inför denna hälsokontroll skickar vi hem ett formulär vid ...

Rehabilitering och friskvård hos Husläkarna Jägersro i Malmö

Husläkarna Jägersro samarbetar med andra konsulter för att kunna erbjuda ett brett utbud av olika kompetenser inom bland annat rehabiliterin...

Sjöfartsintyg inklusive Manila intyg hos Husläkarna Jägersro i Malmö

Försäkringsintyg hos Husläkarna Jägersro i Malmö

Om du har skadats i olycka eller överfall kan du ha rätt till ersättning från ditt försäkringsbolag. Hos Husläkarna Jägersro skriver vi ett ...

Härdplastintyg hos Husläkarna Jägersro i Malmö

Hos Husläkarna Jägersro kan vi erbjuder härdplastintyg för personer som är, eller kommer bli, utsatta för härdplaster i sitt arbete. Vilk...

Dr. Nils Grue

Företagssköterska

Karta - Jägersrovägen 80, Malmö

4,9

17:32 - 05 maj, 2020 skrev:

Jag är väldigt nöjd med Husläkarna Jägersro och har hittat den bästa läkaren i Malmö Robert Eng.

13:28 - 13 mar, 2020 skrev:

Robert Eng, läkaren som verkligen bryr sig om sina patienter. Han lämnar ingenting åt slumpen och han är noga med att återkoppla via telefon efter eventuella remissvar. Fantastisk läkare!

18:08 - 22 jan, 2020 skrev:

En gång Robert Eng , alltid Robert Eng !
Han är beroendeframkallande !
Toppbetyg givetvis !
😍

04:18 - 12 dec, 2019 skrev:

Läk. Roya är verkligen fantastisk kvinna , verkligen min bästa rekommendationen är att välja henne. 😍

10:18 - 12 nov, 2019 skrev:

Enda problemet är telefonens alltid är högt belastad och man måste ringa flera gånger innan man når fram

20:26 - 10 nov, 2019 skrev:

Dr Robert Eng har mitt fulla förtroende och har lyckats med vad andra läkare misslyckats med under tre år.

19:44 - 21 okt, 2019 skrev:

Ställer alltid upp, ger snabba tider och tar ens symptom seriöst och ser till att utredning görs.

23:56 - 05 okt, 2019

00:04 - 20 sep, 2019 skrev:

Väldigt nöjd alla gånger jag besökt husläkarna Jägersro. Rekommenderar dem stark och alla bekanta jag rekommenderat är så nöjda och tacksamma för vården de får hos husläkarna. Trots högt belastning så gör ni ett fantastiskt jobb, man känner sig trygg och väl omhändertagen.

• Fråga ställd 15:04 16 jan 2020

Hej!
    Behöver läkarintyg för taxiförarlegitimation. Pris?

Priset är 1200 kr.

• Fråga ställd 14:27 11 nov 2019

Hej

Vad kostar intyg för taxi?

1200 kr inklusive moms.

• Fråga ställd 14:22 16 aug 2019

Hej jag behöver ett läkarintyg för körkort .eftersom jag har diabetes. Vårdcentralen gör inte detta. Har ni denna typ av thänst?

Svar ja!
    Ring vår mottagning för information.

Telefon 040 - 315580. Ring efter lunch för snabbare kontakt.

• Fråga ställd 14:15 16 aug 2019

Hej
    Vad kostar intyget för de högre körkortsbehörigheterna

Husläkarna Jägersro svarar:

Svar 1200 kr inklusive moms.

Ring 040 - 315580.

• Fråga ställd 01:01 16 aug 2019

Pris efter konsultation?
    Jag behöver läk.intyg då jag har "Högre behörigheter" körkort som ska förlängas. Ni har ingen prisuppgift till detta standard förfarande (uppfattas konstigt om ni frågar...). Jag behöver visa att balans, syn, motorik & det kognitiva är Ok. Jag har alla behörigheter dvs Grupp I, II och III. Vad kostar det?

Husläkarna Jägersro svarar:

Svar: Priset för ett vanligt körkortsintyg för högre behörighet är 1200 kr inklusive moms.