Logo Familjeterapeuterna Syd AB

Familjeterapeuterna Syd AB - Malmö

Familjeterapeuterna Syd erbjuder psykodynamisk terapi, en av de två inriktningarna inom psykoterapin.

Vad innebär psykodynamisk terapi?

I psykodynamisk terapi får du möjlighet att reflektera kring och skapa förståelse för ditt yttre och inre liv. Tillsammans med terapeuten får du hjälp med att identifiera problem och skapa en varaktig förändring för att må bättre.

Vid psykodynamisk terapi passar det ofta bäst att ha en längre kontakt, men när det rör sig om ett mer specifikt och avgränsat problem kan en korttidsterapi fungera bra. Vid första mötet kommer du och terapeuten tillsammans överens om målsättningen med terapin genom ert samtal.

Välkommen att boka en tid hos Familjeterapeuterna Syd!

Informationen uppdaterades 14 augusti 2018 av Vården.se

Djäknegatan 2, Malmö - Visa på karta

4,9

Om Familjeterapeuterna Syd AB

Välkommen till Familjeterapeuterna Syd i Malmö!

Familjeterapeuterna Syd erbjuder psykoterapi med olika inriktning, till exempel parterapi, familjeterapi och individuell psykoterapi. Vi handleder och utbildar inom de områden där mellanmänskliga relationer spelar stor roll för att lösa konflikter och att utvecklas som individ/grupp.

Vi erbjuder även behandling av legitimerad fysioterapeut och arbetsterapeut, samt mindfulness och medicinsk yoga som komplement till behandlingarna.

Hälsoval Skåne - vi tar emot remisser från hela Sverige

Vi tar emot både företag och privata kunder. Vi är också en del av Hälsoval Skåne vilket innebär att vi arbetar på uppdrag av Region Skåne inom vårdval psykoterapi. Vi tar dessutom emot remisser från hela Sverige, dock inte inom parterapi eller familjerådgivning.

Om Familjeterapeuterna Syd

Familjeterapeuterna Syd startades av Johan Hagström, legitimerad psykoterapeut. Johan är prästvigd i Svenska Kyrkan och har lång erfarenhet från människovårdande arbeten inom vård och omsorg i kommunal- och landstingsregi.

Vi talar svenska, ryska, engelska, isländska och danska, och kan förmedla tolk vid behov.

Våra mottagningar

Familjeterapeuterna har verksamhet på många orter i Sverige och världen. Du hittar oss i:

• Höllviken
  • Köpenhamn-Heart House
  • London
  • Fuengirola
  • Morgan Hill

Varmt välkommen till oss på Familjeterapeuterna Syd!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Familjeterapeuterna Syd AB

• Parterapi

fr. 1 200 kr

Hos Familjeterapeuterna Syd erbjuder vi parterapi. Terapin hjälper er att identifiera negativa mönster och skapa en mer balanserad relation.... Läs mer

• Familjerådgivning

fr. 1 200 kr

Vi erbjuder familjerådgivning till par, familjer och ensamstående föräldrar som har relationsbekymmer. Varför familjerådgivning? Live... Läs mer

• Interpersonell terapi, IPT

fr. 900 kr

Hos Familjeterapeuterna Syd kan du får hjälp med interpersonell terapi. Vad är interpersonell psykoterapi? Interpersonell psykoterapi,... Läs mer

• Kognitiv beteendeterapi, KBT

fr. 900 kr

Hos Familjeterapeuterna Syd kan vi erbjuda behandling med kognitiv beteendeterapi (KBT). Vad är KBT? KBT är en terapiform inom psykot... Läs mer

Karta - Djäknegatan 2, Malmö

4,9

• 00:44 - 03 okt, 2018 skrev:

Helt underbar psykoterapimottagning! Ett suveränt bemötande av oss kunder. Tack!

• 00:51 - 28 sep, 2018 skrev:

Vi fick ett proffsigt bemötande.

• 01:40 - 04 sep, 2018